کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

استاد دانشگاه شهرکرد:

اعدام شیخ نمر به ضرر اسلام تمام می‎شود

30 مهر 1393 ساعت 8:00

عربستان با دادن حکم اعدام شیخ نمر زمینه را برای سو استفاده دشمنان در جهت اختلاف بین شیعه و سنی رقم می زند.


دکتر مظاهر شهرانی ستاد فقه و حقوق دانشگاه شهرکرد در گفت‌و‌گو با خبرنگار جهانبین‌نیوز با اشاره به سوابق شیخ نمر در مبارزه علیه ظلم و با اشاره حکم اعدام این شخصیت بزرگ توسط عربستان افزود: حکم اعدام این آیت الله مبارز خلاف قوانین بین المللی است این در حالی است که تنها هدف این شخصیت دفاع از دین و مظلوم است.

وی، اعدام شیخ نمر را به ضرر عربستان دانست و اظهار کرد: اعدام این شخصیت سبب وانکش های شدید طرفداران وی در سرتا سر دنیا علیه دولت سعودی می شود.

شهرانی تصریح کرد: دشمن درصدد است تا از این موقیت در جهت اختلاف بین شیعه و سنی سواستفاده کند.

این استاد دانشگاه در پایان این حرکت عربستان را موجب کمرنگ شدن تعاملات بین ایران و این کشور عربی برشمرد .

شيخ "نمر باقر النمر" ‌روحاني شيعي برجسته عربستاني، در سال ۱۳۷۹ هجري قمري مصادف با ۱۹۶۸ ميلادي، در شهر "العو عربستان در خانواده‌‌اي اهل علم و دين، به دنيا آمد و سال های برای ایجاد اعدالت در عربستان کوشید.

شیخ نمر بارها در خطبه‌هاي نماز جمعه خود گفته است که شيعيان عربستان، ديگر در برابر توهين‌ها و تعدي‌ها و تجاوزات آل‌سعود سکوت نخواهند کرد و در اين باره خطاب به آل‌سعود گفت که "ما ساکت نمي‌مانيم که هر آنچه بخواهيد بر سر ما بياوريد؛ هر آنچه بخواهيد انجام دهيد و کرامت و شخصيت ما را که با ارزش ترين چيز در زندگي ماست، زير پا بگذاريد.

وي در يکي از خطابه‌هايش شاهزاده نايف بن عبدالعزيز را به علت شدت خشونت و قساوت و ظلمش عليه مردم عربستان به طور اعم و شيعيان به طور اخص، طاغوت و ستمگري خواند که در قبرش شکنجه خواهد شد و آتش او را خواهد سوزاند و کرم‌ها او را خواهند خورد. او در همين خطبه تأکيد کرد که از مرگ نايف خوشحال خواهد شد.

انتهای پیام/


کد مطلب: 18436

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/18436/اعدام-شیخ-نمر-ضرر-اسلام-تمام-می-شود

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir