کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

با برگزاری نمایشگاه عکس

ابعاد مختلف جنگ تحمیلی در شهرکرد تبیین شد

1 مهر 1393 ساعت 8:35

نمایشگاه عکس از مجموعه تصاویر یادگاری از دفاع مقدس در تبیین ابعاد مختلف جنگ تحمیلی به صورت مستند در شهرکرد برپا شد.


به گزارش جهانبین نیوز، جواد کارگران، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در آئین افتتاح این نمایشگاه اظهار کرد: مجموعه تصاویر یادگاری از دفاع مقدس در تبیین ابعاد مختلف جنگ تحمیلی به صورت مستند برای جوانان و افرادی که در آن دوران حضور نداشتند، از جمله اهدافی است که در جمع‌آوری این تصاویر مدنظر قرار گرفته است.

وی افزود: تصاویر برگزیده این مجموعه عکس، در اندازه ۵۰ در ۳۵ سانتی‌متری با موضوعات مربوط به حوادث و رویدادهای سال‌های دفاع مقدس در حمایت و پشتیبانی از جبهه‌ها و همچنین خرابی‌های به جا مانده از حمله هوایی به مدت یک هفته به نمایش گذاشته شد.

کارگران به تشریح برنامه‌های فرهنگی و هنری هفته دفاع مقدس پرداخت و گفت: بیش از۳۰ برنامه مدون و شاخص فرهنگی در هفته دفاع مقدس در استان برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ابراز داشت: هفته دفاع مقدس فرصت ارزشمندی برای پاسداشت حماسه‌های ملت ایران و رزمندگان و ایثار گران است و امروزه تمامی ملت ایران و مسئولان عزت و سربلندی خود را به برکت غیرتمندی و از خودگذشتگی دلیرمردانی دارند که نیاز است تا حماسه آن‌ها به نسل های بعدی منتقل شود.

کارگران تصریح کرد: برگزاری باشکوه نمایشگاه دفاع مقدس علاوه بر تبیین ارزش‌های والای انقلاب در بین نسل جدید و همدردی با خانواده شهدا نقش موثری در حفظ آرمان‌های انقلاب به ویژه شهادت داشته و ارزش‌های دفاع مقدس را زنده نگه می‌دارد.

وی همچنین با بیان اینکه مراسم متنوعی به همین مناسبت در شهرستان ها تدارک دیده شده است، افزود: آذین‌بندی درب ورودی با نماد سنگر و دفاع مقدس، ایجاد ایستگاه های صلواتی در دوران دفاع مقدس، دیدار و سرکشی از خانواده معظم شهدا و جانبازان امدادگر این نهاد، تجلیل از جانبازان و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس و شرکت در مراسم غبار روبی گلزار مطهر شهدا از جمله برنامه های فرهنگی در طول هفته دفاع مقدس است.

انتهای پیام/خ ز/


کد مطلب: 17796

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/17796/ابعاد-مختلف-جنگ-تحمیلی-شهرکرد-تبیین

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir