کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی دهاقان:

ضرورت توجه به تولید ملی در سیاست‌های اقتصادی/ بسته خروج از رکود اقتصاد کشور را رونق نمی‎بخشد

30 شهريور 1393 ساعت 12:08

بسیاری از سیاست‌های اقتصادی دولت سریع، کوتاه و ضرب‌الاجلی بوده و با این سیاست‌ها نمی‌توان اقتصاد کشور را از رکود خارج کرد.


امیر هرتمنی، عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه اقتصادی جهانبین‌نیوز با اشاره به سیاست‌های اقتصادی دولت یازدهم اظهار کرد: با بررسی سیاست‌های اقتصادی دولت باید گفت تیم اقتصادی دولت به سیاست‌های بلندمدت اقتصادی توجه لازم را نداشته و این ضعف بزرگی برای دولت به شمار می‎رود.

وی افزود: بسیاری از سیاست‌های اقتصادی دولت سریع، کوتاه و ضرب‌الاجلی بوده و این نمی‌تواند اقتصاد کشور را به اهداف بلندی که در نظر داریم برساند.

هرتمنی تصریح کرد: غفلت از برنامه‌های بلندمدت و تصمیم‌گیری‌های عجولانه دولت در اقتصاد، دولتمردان را با مشکل روبرو کرده و آن‌ها باید در این رویه خود تجدیدنظر کنند.

این کارشناس مسائل اقتصادی با اشاره به بسته خروج از رکود دولت، گفت: باید گفت که با توجه به شرایط موجود این بسته نمی‎تواند اقتصاد کشور را از رکود خارج کند.

هرتمنی افزود: تاکنون سیاست‌های ضدتورمی اجرا شده ما را بیش از پیش گرفتار تورم کرده و از آن نکاسته است.

این کارشناس مسائل اقتصادی با بیان اینکه نباید از جنبه‌های روانی اقتصاد نیز غافل شد، اقتصاد تنها برنامه و طرح نیست بلکه دارای جنبه‌های روانی بسیاری است که نباید از آن غافل شد.

هرتمنی تصریح کرد: برهمین اساس اگر بخواهیم اقتصاد کشور را از رکود خارج کنیم باید هم جو روانی خوبی ایجاد شود و هم سیاست‌های حساب شده و منطبق بر واقعیت جامعه به طور همزمان با آن عملیاتی شود.

وی افزود: توجه به تولید ملی، امید به آینده و بهبود بازار در کنار سیاست‌های اقتصادی بلندمدت می‎تواند اقتصاد را از رکود خارج کرده و به آن رونق دهد.

انتهای پیام/ خ ز/


کد مطلب: 17741

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/17741/ضرورت-توجه-تولید-ملی-سیاست-های-اقتصادی-بسته-خروج-رکود-اقتصاد-کشور-رونق-نمی-بخشد

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir