کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کارشناس مسائل اجتماعی:

تدوین نقشه راه جایگاه حقیقی زنان با بازگشت به الگوهای اسلامی

3 ارديبهشت 1393 ساعت 13:47

یک کارشتاس مسائل اجتماعی گفت: تدوین نقشه راه جایگاه حقیقی زنان با بازگشت به الگوهای اسلامی و حاکمیت نگرش عقلانی و نه ابزاری محقق می‎شود.


سیف‌الله مطلبی در گفت‌و‌گو با جهانبین نیوز با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار اخیر خود با جمعی از بانوان فرهیخته کشور، اظهار کرد: اگر می‌خواهیم در حوزه زنان برنامه‌ریزی کنیم، نکته کلیدی آن است که باید به دنبال مدل اسلامی باشیم و نباید دیدگاهمان را منطبق بر غرب قرار دهیم، چرا که در مدل غربی بی ارزش کردن زن و نگاه کالایی به زن حکمفرماست.

وی با اشاره به جایگاه والای زن در آیات و احادیث دین اسلام، گفت: در تعالیم اسلامی، مقام و منزلت زن، به عنوان یک مربی و عنصر اصلی و کلیدی در کانون خانواده و اجتماع است که دست‌یابی به این منزلت، با الگوگیری از بهترین زنان عالم همچون زهرای مرضیه(س)، حضرت مریم(س) و حضرت زینب(س) دست یافتنی است.

جانشین دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان افزود: در تعالیم دینی، زنان، وظیفه کلیدی تربیت نسل موثر و مفید را بر عهده دارند در صورتی که در الگوهای غربی، جنس نگاه به زنان، از نوع ابزار و کالا است که به طور طبیعی خروجی این نوع نگاه، سوء‌استفاده از زنان به اشکال مختلف در قالب‌های سنتی و مدرن است.

مطلبی بر ضرورت تدوین نقشه راه برای تحقق جایگاه حقیقی زنان، خاطرنشان کرد: اصلاح دیدگاه مدیران و آحاد مختلف مردم جامعه، بازگشت به الگوهای اسلامی، اعتماد به نسل جوان و حاکمیت نگرش عقلانی و نه ابزاری، نقشه راه رسیدن به جایگاه حقیقی و والای زنان در جامعه است.

انتهای پیام/ خ ز/


کد مطلب: 13988

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/13988/تدوین-نقشه-راه-جایگاه-حقیقی-زنان-بازگشت-الگوهای-اسلامی

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir