کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدير موسسه فرهنگي کوثر هستي استان:

خانواده آغازي براي پيمودن پله‌هاي تعالي است

28 مهر 1393 ساعت 13:46

خانواده، چتر عطوفت و کانون مهرورزي و آغازي براي صعود به قله‌هاي انسانيت و پيمودن پله‌هاي تعالي است.


به گزارش جهانبین‌نیوز به نقل از مشکات برین، افسانه اماني، مدير موسسه فرهنگي کوثر هستي استان چهارمحال وبختياري به مناسبت بزرگداشت روز خانواده، اظهار کرد: اهميت اين موضوع در آموزه هاي دين مبين اسلام نيز با رعايت مکارم اخلاقي به عنوان رمز تعالي انساني و عاملي در راستاي حفظ امنيت روحي و رواني آحاد جامعه تبلور مي يابد.

وي افزود: در اين ميان آنچه که بيش از همه در توصيه هاي قرآني و سخنان گهربار ائمه معصومين عليهم السلام سفارش مؤکد شده؛ جايگاه نهاد خانواده، نقش تربيت در بنيان خانواده و رعايت تکريم و حفظ حرمت خانواده بوده است.

اماني با اشاره به اهميت رعايت دستورات اسلامى در خانواده، گفت: در دين مبين اسلام خانواده به تهيه و تامين نيازمندي‌ها در حد اعتدال ترغيب شده است.

وي ادامه داد: بر اساس تعاليم اسلام توجه مفرط به ظواهر زندگى و خروج از حد اعتدال در استفاده از وسايل دنيوى كه از آن به تجمل‌گرايى تعبير شده است، بسيار سفارش شده است.

مدير موسسه فرهنگي کوثر هستي استان افزود: خانواده اي كه به تجملات عادت كرد نمى‌تواند سختى‌هاى راه خدا را تحمل كند، نمى‌تواند همنشينى و معاشرت با مردم فقير و مستمند را شيوه اجتماعى خود قرار دهد، به ناچار به تدريج از توده مردم فاصله گرفته و نسبت به دردمندان و محرومان بى‌تفاوت خواهد شد.

وي گفت: خانواده، چتر عطوفت و کانون مهرورزي و آغازي براي صعود به قله هاي انسانيت و پيمودن پله هاي تعالي است و فضايي است که در آن ارزش هاي اخلاقي و اجتماعي از نسلي به نسل ديگر منتقل مي شود و اسباب رشد و تعالي انسان به وجود مي آيد.

اماني تاکيد کرد: در اسلام خانواده مهم‌ترين عضو جامعه محسوب مي‌شود و پايبندي به خانواده و جلوگيري از بي‌بندوباري و همچنين ارتقاء جايگاه و تحکيم بنيان خانواده، از جمله مسائلي است که به آن سفارش فراوان شده است.

انتهای پیام/


کد مطلب: 18419

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/interview/18419/خانواده-آغازي-براي-پيمودن-پله-هاي-تعالي

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir