۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۱۳
کد مطلب : ۵۷۴۴۰
مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری خبر داد:

عضویت 64 هزار نفر در جمعیت هلال احمر

مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری از عضویت بیش از 64 هزار نفر عضو جوان در این استان خبر داد.
عضویت 64 هزار نفر در جمعیت هلال احمر
مسعود مثنوی در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبر تحلیلی «جهانبین نیوز»، اظهار کرد: از 18 تا 24 اردیبهشت‌ماه با عنوان هفته هلال احمر نامگذاری شده است.
 
وی تصریح کرد: جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران 2 هزار و 500 شهید امدادگر و چهارمحال و بختیاری 70 شهید امدادگر در دوران هشت سال دفاع مقدس تقدیم کردند.
 
مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری عنوان داشت: اقدامات صورت گرفته در مجموعه هلال احمر مناسب و غیرمناسبت ندارد و در همه ایام تعطیلات هم فعالیت دارد.
 
مثنوی با بیان اینکه در هفته هلال احمر در چهارمحال و بختیاری با شعار «با مشارکت شما سربلندیم»، از هجدهم آغاز شده است افزود: مجموعه هلال احمر یک سازمان، نهاد یا اداره نیست بلکه یک جمعیت است، بدین معنا که این مجموعه یک سازمان عمومی غیردولتی است و بیشترین و بهترین ظرفیتی که دارد وجود داوطلبان و نیروهای مردمی آن است.
 
وی ادامه داد: هفته هلال احمر امسال مصادف شد با دهه کرامت و در این هفته برنامه‌های مختلفی از جمله عطرافشانی گلزارهای شهدا، پیاده‌روی، برگزاری دوره‌های آموزشی، برگزاری مانورها، برگزاری کاروان‌های نیکوکاری و سلامت در مناطق، گردهمایی سراسری روسای جمعیت هلال احمر کشور در تهران و... برگزار شد.
 
مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: یکی از دغدغه‌ها در مجموعه هلال احمر، این است که بسیاری این جمعیت را یک دستگاه امدادرسان در بحران‌ها و حوادث می‌دانند، این درحالی است که بخش اصلی کار ما فعالیت‌های امدادی است و در کنار 24 پایگاه امداد و نجات در سطح شهرها و محورهای مواسلاتی استان قریب به 150 خانه هلال در سطح استان داریم.
 
مثنوی از فعالیت بیش از 340 کانون جوانان در بخش‌های مختلف، دانشجویی، جوانان، طلاب، دانش‌آموزی و روستایی خبر داد و گفت: افراد از سن پنج سالگی در هلال احمر عضو می‌شوند و افراد از پنج سال تا 35 سال اعضای جوان جمعیت را تشکیل می‌دهند.
 
مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری از عضویت بیش از 40 هزار نفر عضو جوان در این استان خبر داد و بیان داشت: اعضا با سن بالای 35 سال داوطلبان هلال احمر هستند که در حال حاضر بیش از 24 هزار عضو داوطلب در این جمعیت داریم.
 
وی با اشاره به بخش درمانی هلال احمر گفت: داروخانه هلال احمر، مراکز درمانی و توانبخشی در شهرکرد و بروجن، مجموعه‌ای خدمات است که درحال خدمت‌رسانی به مردم هستند.
 
مثنوی عنوان داشت: این استان حادثه‌خیز است و حوادث رودخانه‌ای و غرق‌شدگی و حوادث جاده‌ای، کوهستانی و... در آن وجود دارد، در سال 1402، 780 حادثه را امداگران جمعیت هلال احمر پوشش دادند و 15 هزار و 935 نفر امدادرسانی شدند.
 
مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری افزود: ما آمادگی لازم را برای برگزاری دوره‌های آموزشی امدادگری برای عموم مردم را داریم و سال گذشته نیز در بحث برگزاری دوره‌های آموزشی جزء چهار استان برتر شدیم.
 
انتهای خبر/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳

ساعت:

۱۰:۴۱:۱۳

13 May 2024