۱
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۶
کد مطلب : ۴۶۴۷۲
جهانبین نیوز گزارش می‌دهد؛

بازهم پای فرهنگ غلط در میان است/دست زُمخت خشونت برخی مردان بر پیکر ظریف زنان

در مقوله خشونت‌های خانگی به‌ویژه در مورد زنان باز هم پای فرهنگ غلط در میان است، همان جایی که یک مرد خود را صاحب مطلق زن و فرزند خود می‌داند تا جایی که به خود اجازه می‌دهد که آن‌ها را مورد ضرب و شتم قرار دهد.
بازهم پای فرهنگ غلط در میان است/دست زُمخت خشونت برخی مردان بر پیکر ظریف زنان
به گزارش جهانبین نیوز؛ زن در دین مبین اسلام جایگاهی رفیع و عظیم دارد که خداوند این جایگاه ویژه زنان را در مجال‌های مختلف به مردم یادآوری کرده است تا هیچ تبعیضی بین دو جنس زن و مرد قائل نشوند.
 
از دید قرآن تنها تبعیضی که بین زنان و مردان می‌تواند وجود داشته باشد میزان تقوی هر کدام از آن‌ها است تا جایی که در قرآن می‌فرماید:
 
«يا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْناكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَ أُنْثى‏ وَ جَعَلْناكُمْ شُعُوباً وَ قَبائِلَ لِتَعارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَليمٌ خَبيرٌ»
 
«ای مردم، ما همه‌ شما را از زن و مرد آفريديم و آنگاه شعبه‌های بسيار و فرقه‌های مختلف گردانيديم تا بدانيد که اصل و نژاد، مايه‌‌ افتخار نيست و بزرگوارترين شما نزد خدا کسی است که باتقواتر است، خداوند به کار نيک و بد مردم آگاه است.»
 
بزرگ دانستن مقام زنان از سوی دین اسلام زمانی مطرح شد که اعراب جاهلیت شأن ایشان را بسیار پایین آورده تا جایی که دختران خود را زنده به گور می‌کردند.
 
شاید دلیل اینکه پیامبر عظیم‌الشأن اسلام هیچ پسری ندارند بزرگ دانستن مقام زن بود، خداوند به حضرت محمد مصطفی (ص) دختری شایسته عطا کرد تا فرزندانی بزرگ و تغییردهنده سرنوشت بشری به جهان اهدا کند.
 
«إِنَّا أَعْطَيْنَاكَ الْكَوْثَرَ فَصَلّ‏ِ لِرَبِّكَ وَ انحَرْ إِنَّ شَانِئَكَ هُوَ الْأَبْترَ»
 
«اي رسول ما به تو عطاي بسيار بخشيديم. پس براى پروردگارت نماز بخوان و قربانى كن! دشمن تو قطعاً بریده نسل و بی عقب است‏»
 
همه این‌ها نشان از توجه ویژه دین اسلام نسبت به مقام زن است، زنان همیشه در تاریخ با ایثارگری‌ها و ازخودگذشتگی‌هایی که از خود نشان دادند نقشی اساسی ایفا کرده‌اند.
 
اما هستند افرادی که قدر این موهبت الهی را نمی‌دانند و هنوز رفتاری ناشایست با زنان دارند، زنان طبق طبیعت بدنی که دارند در ایامی از سال حالتی پرخاشگر دارند اما عدم شناخت کافی مردان از این حالت‌های زنان باعث درگیری و حتی برخوردهای فیزیکی با آنان می‌شود.
 
گروه اجتماعی پایگاه خبری-تحلیلی جهانبین نیوز؛ در گزارشی تلاش کرده است که در خصوص خشونت علیه زنان که متأسفانه همچنان در برخی خانواده‌ها دیده می‌شود گزارشی تهیه کند که در زیر آمده است:
 
خشونت علیه زنان، هرگونه آزار و اذیت جسمی و کلامی در حیطه خانواده

اشرف عسگری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ در خصوص تعریف خشونت چه علیه زنان و چه کودکان، اظهار کرد: به هرگونه آزار و اذیت، به‌صورت کلامی و جسمی علیه زنان و کودکان، در حیطه خانواده خشونت گفته می‌شود.
 
معاون امور اجتماعی بهزیستی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه خشونت علیه زنان و کودکان به خشونت‌های جسمی، جنسی و کلامی تقسیم‌بندی می‌شوند، افزود: خشونت‌های جسمی، خشونتی است که آزار بر جسم طرف مقابل وارد شود.
 
وی ادامه داد: خشونت جنسی که معمولاً در بین زن و شوهر اتفاق می‌افتد به شکل وادار کردن طرف مقابل به رابطه اجباری یا نامتعارف جنسی نمود پیدا می‌کند.
 
خشونت جسمی و جنسی برخلاف خشونت کلامی قابل اثبات هستند
 
عسگری با اشاره به اینکه آزار و اذیت جنسی در کودکان نیز مصداق دارد در این مورد به دلیل عدم آگاهی، کودک، توسط اطرافیانش یا غریبه‌ها مورد آزار و اذیت جنسی قرار می‌گیرد و لازمه جلوگیری از آن آموزش خود مراقبتی به آنان است، عنوان کرد: به کار بردن الفاظ رکیک و آزاردهنده‌ای که به‌نوعی سلامت روحی و روانی طرف مقابل را به خطر بیندازد خشونت کلامی محسوب می‌شود.
 
معاون امور اجتماعی بهزیستی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: خشونت جسمی و جنسی قابل اثبات هستند و به‌راحتی قابل پیگیری است، اما اثبات خشونت کلامی در اکثر موارد راحت نیست.
 
عدم سازگاری بین زوجین، از علل خشونت علیه زنان است
 
وی با تأکید بر علل و عوامل خشونت علیه زنان اضافه کرد: یکی از علت‌های خشونت علیه زنان عدم
سازگاری بین زوجین است، در این خصوص، نداشتن مهارت‌های ارتباطی، نبود ارتباط عاطفی بین زن و شوهر، نداشتن کنترل بروی خشم، مسائل و مشکلات اقتصادی، اعتیاد و... منجر به خشونت از سوی آقایان می‌شود.
 
عسگری به بُعد دیگر خشونت علیه زنان اشاره کرد و گفت: یک نگرش فرهنگی در جامعه حاکم است، مبنی بر اینکه مرد اختیار زن خود را دارد و حتی می‌تواند وی را کتک بزند که در استان‌هایی همچون چهارمحال و بختیاری این نگرش شدیدتر است.
 
 معاون امور اجتماعی بهزیستی چهارمحال و بختیاری افزود: یکی دیگر از علل خشونت علیه زنان که در این استان نیز بسیار متداول است، دخالت اطرافیان و تشویق مردان مبنی بر این است که باید تسلط کافی بر همسر خود داشته باشند و متأسفانه برخی برای اعمال این اعتقاد غلط از زور و خشونت استفاده می‌کنند.
 
وی ادامه داد: خشونت‌های جنسی، معمولاً به دلیل نداشتن آگاهی‌ها و آموزش‌های جنسی لازم از سوی زن و شوهر رخ می‌دهد، نبود نحوه صحیح ارتباط جنسی باعث می‌شود بعضاً از شیوه‌های خشونت‌آمیز در این زمینه استفاده شود.
 
عسگری عنوان کرد: بعضاً دیده شده است که طرفین از مسائل حاشیه‌ای دیگر ناراحت هستند و ناراحتی خود را به‌صورت خشونت جنسی در روابط زناشویی بروز می‌دهند.
 
اقدامات سازمان بهزیستی چهارمحال و بختیاری در کنترل خشونت علیه زنان
 
 معاون امور اجتماعی بهزیستی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی در بحث خشونت علیه زنان و کودکان اقداماتی انجام داده است، خاطرنشان کرد: بخشی از اقدامات، پیشگیرانه هستند که تحت عنوان آموزش پیشگیری از خشونت‌های خانگی از آن‌ها یاد می‌شود، گروه‌هایی با نام گروه‌های همیار سلامت روان تشکیل شده است که در مناطق یا شهرستان‌هایی که خشونت علیه زنان و کودکان در حال شیوع است، با برگزاری کلاس‌های مختلف برای اهالی، سعی می‌کنند اقدامات پیشگیرانه داشته باشند.
 
وی با بیان اینکه ارائه خدمات مشاوره و روان‌شناختی یکی از وظایف سازمان بهزیستی است و به کاهش سطح خشونت در خانواده‌ها کمک می‌کند و زنی که مورد خشونت قرار می‌گیرد می‌تواند از این خدمات استفاده کند، اضافه کرد: خط تلفنی 1480 برای مصاحبه تلفنی ایجاد شده است تا آن دست از افرادی که نمی‌توانند به‌صورت حضوری مشاوره بگیرند از طریق تلفن این کار را انجام دهند.
 
عسگری تأکید کرد: خط تلفنی 123 یا مداخله در بحران برای زمانی که خشونت به مرزی برسد که قابل تحمل نباشد، دائماً در خانه در حال تکرار باشد و به‌جایی برسد که سلامت فرد به خطر بیفتد، پیش‌بینی شده است، بعد از تماس با این خط تلفنی گروهی از کارشناسان آموزش دیده با خودرویی مشخص و آرم دار در محل حاضر شده و با مداخلات روان‌شناختی سعی در حل مسائل و مشکلات می‌کنند.
 
حمایت از زنان در معرض خشونت‌های خانگی در مراکز وابسته با سازمان بهزیستی
 
معاون امور اجتماعی بهزیستی چهارمحال و بختیاری بیان کرد: اگر جان زنی که مورد خشونت قرار گرفته است در خطر باشد از طریق اورژانس اجتماعی به مراکز وابسته به سازمان بهزیستی منتقل می‌شود، چنانکه بعد از انجام خدمات مشاوره‌ای امکان بازگشت فرد مورد خشونت قرار گرفته به خانه باشد این کار انجام و در غیر این صورت در مراکز مربوطه نگه‌داری می‌شود.
 
وی گفت: در بحث خشونت علیه کودکان نیز مداخلات از سوی خط 123 انجام می‌شود، اگر موضوع قابل حل باشد در محل یا با انجام خدمات مشاوره‌ای رفع می‌شود در غیر این صورت موضوع از طریق مراجع قضایی پیگیری و دنبال می‌شود و کودکی که تحت خشونت شدید جسمی یا جنسی قرار گرفته است به مراکز تابعه سازمان بهزیستی که مخصوص نگه‌داری کودکان است، منتقل می‌شوند.


 
رشد آمار کودک‌آزاری و همسر آزاری در پی شیوع کرونا
 
عسگری افزود: آمار مربوط به کودک‌آزاری و همسر آزاری پیش از این در چهارمحال و بختیاری پایین بود اما بعد از شیوع کرونا، این آمار کمی رشد داشت که علت این امر از بین رفتن شغل مرد به‌عنوان سرپرست خانوار، افسردگی مردان و به دنبال آن خشم و عصبانیتی است که به دلیل شرایط ناگوار اقتصادی برای مردان ایجاد شد، است.
 
معاون امور اجتماعی بهزیستی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در شرایط کرونایی میزان تحمل زوجین برای رفع مشکلات خانوادگی کاهش یافت و تاب‌آوری زوجین افت کرد.
 
وی با اشاره به اینکه محدودیت‌های ایجاد شده در رفت و آمدها به‌واسطه کرونا
و ندیدن اعضای فامیل باعث کاهش مداخلات مثبت اطرافیان و افزایش موارد کودک‌آزاری و همسر آزاری شده است، عنوان کرد: حضور فرزندان در منزل، ناکافی بودن فضای زندگی برخی از خانواده‌ها، اضطراب و استرس خاص بیماری، نداشتن مهارت‌های ارتباطی و... تشدیدکننده خشونت‌های خانگی بود.
 
به گزارش جهانبین نیوز؛ آنچه از گفت‌وگو با معاون امور اجتماعی بهزیستی چهارمحال و بختیاری برمی‌آید حکایت از آمارهای نگران‌کننده از رشد کودک‌آزاری و همسر آزاری در پی شیوع کرونا دارد.
 
در مقوله خشونت‌های خانگی به‌ویژه در مورد زنان باز هم پای فرهنگ غلط در میان است، همان جایی که یک مرد خود را صاحب مطلق زن و فرزند خود می‌داند تا جایی که به خود اجازه می‌دهد که آن‌ها را مورد ضرب و شتم قرار دهد.
 
فرهنگ غلط حاکم در برخی خانواده‌ها که در بالا مواردی از آن ذکر شد، نیازمند تغییر نگرش افراد به‌واسطه ارائه آموزش‌های مکفی است تا همگان بدانند اختلافات را باید از طریق مذاکره و صحبت حل کرد نه برخوردهای فیزیکی.


 
حس تحقیر و ناتوانی، ازجمله اثرات مخرب خشونت علیه زنان
 
کبری صانعی در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ در خصوص اثرات روانی که خشونت بر روی زنان می‌گذارد، اظهار کرد: یکی از این اثرات احساس تحقیر و ناتوانی زن است، زمانی که زنی کتک می‌خورد، علی‌رغم آنکه انسان توانمندی است و حتی به لحاظ اجتماعی جایگاه خوبی دارد، احساس می‌کند که تحقیر شده و شخصیت وی خورد شده است.
 
این کارشناس روانشناسی با اشاره اینکه اگر فرد مورد تحقیر شده مادر و این خشونت و تحقیر را جلو فرزندان یا آشنایان خود دیده باشد وضعیت بسیار بدتر می‌شود، گفت: حس انتقام‌جویی به دنبال تحقیر شدن است، درست است که زن به لحاظ جسمی نمی‌تواند از پس همسر خود بربیاید ولی حس انتقام گرفتن در وجود وی زنده می‌شود.
 
وی با بیان اینکه بعد از شکل گرفتن حس انتقام در وجود زن، سعی می‌کند ارتباط عاطفی و جنسی خود را با همسرش کمتر کند، افزود: چون زن نتوانسته به‌صورت فیزیکی حس انتقام خود را کاهش دهد، سعی می‌کند با استفاده از کنایه آن هم مقابل فرزندان این حس را فروکش کند، این عمل باعث از بین رفتن سلامت روان اعضای خانواده به‌ویژه فرزندان می‌شود.
 
از بین رفتن امنیت فرزندان در خانواده در پی عدم ارتباط عاطفی مناسب بین پدر و مادر
 
صانعی ادامه داد: فرزندان زمانی که ببینند ارتباط عاطفی مناسبی بین پدر و مادرشان وجود ندارد و بین آن‌ها کلمات تحقیرآمیز رد و بدل می‌شود، خودبه‌خود احساس امنیتشان به هم می‌خورد.
 
 کارشناس روانشناسی دومین اثر خشونت‌های خانگی به‌ویژه خشونت علیه زنان را عدم امنیت روانی برای زن عنوان و خاطرنشان کرد: کسی که مورد خشونت قرار می‌گیرد یا کتک می‌خورد احساس می‌کند امنیت ندارد، چون امنیت روانی وی به هم می‌خورد احساس وابستگی و دل‌بستگی وی در خانواده نیز کم می‌شود، در اکثر موارد دیده می‌شود که این افراد منزل را ترک می‌کنند که پیامدهای روحی و روانی زیادی در پی خواهد داشت.
وی اضافه کرد: پیامد دیگر خشونت علیه زنان این است که افراد همان‌گونه که مورد خشونت قرار می‌گیرند، برای تائید نظر و حرف خود نیز از شیوه‌های خشونت‌آمیز استفاده می‌کنند، تجربه نشان می‌دهد کسی که دائم در معرض خشونت است دیگران را نیز آزار می‌دهد و احساس می‌کند راه درست استفاده از همین خشونت است.
 
تأثیر مخرب خشونت‌های خانگی بر روی فرزندان
 
صانعی خاطرنشان کرد: تأثیر خشونت‌های خانگی روی فرزندان نیز بسیار مخرب است، کودکانی که در محیط‌هایی زندگی می‌کنند که پدر و مادر آن‌ها به‌صورت خشونت‌آمیز با یکدیگر رفتار می‌کنند چند خصلت ناصحیح دارند، اول اینکه این کودکان اعتماد به نفس بسیار پایینی دارند و استقلال فکری و رفتاری که باید داشته باشند را هیچ‌وقت کسب نمی‌کنند.
 
کارشناس روانشناسی اضافه کرد: کودکان ذکر شده دائماً تعارض و دوگانگی در دوست داشتن را تجربه می‌کنند، به این معنی که بین دو فرد یعنی پدر و مادر که هر دو را بسیار دوست دارند گیر می‌کنند و نمی‌دانند طرف کدام یک باشند، لذا به لحاظ احساسی تعادل ندارند و نمی‌توانند به یک تعادل برسند.
 
وی یادآور شد: کودکانی که شاهد خشونت‌های خانگی و تبعات بعدازآن هستند، از سوی پدر و مادر خود قاضی می‌شوند و باید بین این دو فرد به‌نوعی قضاوت کنند، هر چقدر بچه کوچک‌ و قدرت تحلیل کمتری داشته باشد بیشتر مورد آسیب قرار می‌گیرند.
 
صانعی به تأثیر دیگر خشونت‌های خانگی به‌ویژه بر کودکان اشاره و عنوان کرد: این کودکان در ارتباط با هم سن و سالان خود یا کوچک‌تر از خود که ضعیف‌تر هم هستند، خشونت به خرج می‌دهد.
 
به گزارش جهانبین نیوز؛ همیشه دود اختلافات خانوادگی به چشم ضعیف‌ترین و حساس‌ترین گروه خانواده می‌رود، همیشه این کودکان بی‌دفاع هستند که قربانی جر و بحث‌های خانوادگی می‌شوند، وقتی کودکی می‌بیند رفتار پدر و مادر با یکدیگر چگونه است قطعاً تحت تأثیر قرار می‌گیرد.
 
کمبود اعتماد به نفس در بین کودکان، عدم استقلال اجتماعی و فردی در آن‌ها و... تنها بخش کوچکی از اثرات مخرب تنش‌های خانوادگی بین پدر و مادر بر روی کودکان است، این چالش‌های مداوم خانوادگی قطعاً بر زندگی و آینده کودکان تأثیرگذار خواهد
بود، شاید مشکلات و ناهنجاری‌هایی که در آینده برای برخی این کودکان پیش می‌آید ماحصل همین رفتار والدین در محیط خانواده‌ایی است که باید گرم و مکانی برای رشد کودکان باشد.

خشونت علیه زنان و کودکان پنهان و در لایه‌های مختلف جامعه است

سید محمد موسوی در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: قانون حمایت از زنان در حال تصویب است و فرایند آن در حال اجرا است.
 
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه یکی از اشکالات موجود این است که می‌خواهیم همه‌چیز را از طریق قانون حل و فصل کنیم، گفت: خشونت علیه زنان و کودکان پنهان و در لایه‌های مختلف جامعه است که در اکثر موارد آشکار نمی‌شود.
 
وی تأکید کرد: در فرهنگ ایرانی خانواده، یک حریم خصوصی محسوب می‌شود و مداخلات اجتماعی در آن سخت است برای مثال می‌توان به فرهنگ حاکم در کشورهای دیگر اشاره نمود که با یک شماره‌گیری حتی از سوی یک کودک سریعاً پلیس در محل حاضر می‌شود و به تخلف صورت گرفته رسیدگی می‌کند.
 
مداخلات در تعارضات خانگی در فرهنگی ایرانی نیازمند ظرافت است
 
موسوی افزود: در فرهنگ ایرانی مداخلات باید با ظرافت صورت گیرد از همین رو است که بیشتر از بحث قانون تأکید بر افزایش مهارت‌ها می‌شود، شرایط در خانواده باید به‌گونه‌ای باشد که اگر هیچ شاهدی و دلالت قانونی هم وجود نداشته باشد، مرد رعایت همسر و شریک زندگی‌اش را داشته باشد.
 
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه زنان در دوران‌های متعددی از زندگی، چند ساعت در روز، چند روز در ماه و چند ماه در سال (دوران بارداری) به دلایل کاملاً طبیعی پرخاشگر می‌شوند و بسیاری از منازعات بین زن و شوهر در ایام ذکر شده ایجاد می‌شود، ادامه داد: مردان باید این دوران را بشناسند تا بتوانند محیط خانواده را آرام کرده و موجبات رنجش زن را فراهم نکند.
 
برخورد قهری با خشونت علیه زنان، کینه‌ها را در خانواده‌ها تشدید می‌کند

وی عنوان کرد: اگر نهادهای حاکمیتی بخواهند در آسیب زن آزاری مداخله و برخورد قهری با مرد کنند وضعیت قطعاً بدتر خواهد شد چراکه این عمل باعث آزردگی و کینه بیشتر بین همسران می‌شود.
 
موسوی با تأکید بر اینکه قوانین محکم باید وجود داشته باشد آن هم برای مواردی که یک مرد همسر خود را اسیر کرده و او را اذیت می‌کند یا موارد دیگری از این دست، خاطرنشان کرد: بحث خشونت در خانواده باید از طریق فرهنگ‌سازی در بین زن و مرد رفع شود و قوانین بازدارنده نیز برای موارد بحرانی استفاده شود.
 
 معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: نباید این‌گونه باشد که حتی مردهایی که احتمال اصلاح آن‌ها وجود دارد نیز راهی زندان شوند، با اولین شب بازداشت هر مرد در فرهنگ ایرانی پُل‌های پشت سر برای ایجاد یک کانون گرم در خانواده خراب می‌شود.
 
قانون حمایت از زنان و خانواده در مرحله تصویب است
 
وی با بیان اینکه قانون حمایت از زنان و خانواده در مرحله تصویب است، یادآور شد: این قانون بسیار جامع و کامل بوده و همه مسائل مربوط به زنان ازجمله توهین، تحقیر، استثمار زنان و... در آن دیده شده است، قوه قضاییه از ابتدا حامی تصویب این قانون بود.
 
موسوی افزود: باز هم تأکید می‌کنم بیش از قانون، نیازمند مهارت زندگی کردن هستیم، مردم ایران مشاوره گریز و آموزش گریز هستند، لذا به دنبال آن نیستند که بدانند و یاد بگیرند که چگونه می‌توانند خشم خود را کنترل یا چگونه باید با زن و فرزند خود رفتار کنند، نقش رسانه‌ها در خصوص آموزش مهارت‌های زندگی در بین خانواده‌ها بسیار مؤثر و مفید خواهد بود.
 
به گزارش جهانبین نیوز؛ با حضور زنان در جامعه و آگاهی که آن‌ها در خصوص حقوق خود به دست آوردند باعث شد بسیاری از عقاید سنتی در خصوص زنان تغییر کند، در این روزگار دیگر زنی پیدا نمی‌شود که در برابر خشونت‌های سکوت کند.
 
تغییرات سبک زندگی در جوامع امروزی به‌نوعی تداخلات بین نسلی را ایجاد کرده است که این مسئله ضرورت فرهنگ‌سازی برای سازگاری بین نسل‌ها را می‌طلبد.
 
خشونت‌های خانگی به‌ویژه خشونت علیه زنان جایی در فرهنگ ایرانی و اسلامی ندارد، دین مبین اسلام زنان را دارای جایگاهی هم‌سطح و هم‌شأن مردان می‌داند و مسؤولیت حمایت و نگه‌داری زن را بر عهده مردان قرار داده است که نشان از توجه ویژه اسلام به این نیمه جامعه بشری دارد.
 
اگرچه عده‌ای اعتقاد دارند قانون و قوه قهریه در برخورد با مردانی که در برابر زن و فرزند خود خشونت نشان می‌دهند ممکن است کانون خانواده را تحت تأثیر قرار دهد و حتی آن را از هم بپاشد، اما ضرورت وجود این قانون در جامعه امروزی که عوامل مختلفی کانون خانواده را تهدید می‌کند اجتناب‌ناپذیر است، وقتی جان و سلامت زنی در معرض خطر قرار گیرد باید قانونی وجود داشته باشد تا بتواند در خانواده ایرانی که نیازمند ورود باظرافت است، وارد عمل شده و از اتفاقات ناگوار جلوگیری نماید.
 
خشونت‌های خانگی صرفاً مربوط به زن به‌عنوان همسر صدق نمی‌کند، قطعاً کسی خشونت‌هایی که برخی پدران در برابر دختران بی‌تجربه خود در ماه‌های گذشته را فراموش نکرده‌اند که اگر قانونی قوی در این خصوص وجود داشت این‌گونه احساسات یک جامعه را جریحه‌دار نمی‌کرد و باعث سوءاستفاده جریان‌های معاند با مردم و نظام انقلاب اسلامی نمی‌شد.
 
انتهای پیام/1031 ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۹

ساعت:

۱۰:۱۰:۵۹

20 Jan 2021