۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۹
کد مطلب : ۲۵۹۰۴
مسئولين در خواب زمستاني:

لاله‌هاي گمنام شهر بن چشم به راه همت مسئولين...

لاله گمنامي که چشم بر قدوم مردمان شهر بن گذاشتند و همزمان با شهادت فرزند عزيز امام رضا عليه السلام وارد شهر شدند؛ چشم به راه همت مسئولين هستند...
لاله‌هاي گمنام شهر بن چشم به راه همت مسئولين...
به گزارش زنگ خبر، اين روز ها شاهد خيل عظيم عاشقان امام حسين عليه السلام هستيم؛ عاشقاني که از ماه‌ها پيش با آماده شدن براي عزاداري‌هاي ماه محرم از ارباب بي‌کفن خود طلب زيارت مي‌کردند و آرزويشان ديدار يار، تجديد عهد و ميثاق در روز اربعين حسيني بوده است.

حال وعده ديدار تحقق يافته و شاهد بازگشت زائراني هستيم که قلب‌هاي خود را به شش گوشه ارباب گره زده و دست از پا نمي شناسند، آناني که همچون بدو تولد از مادر پاک گشته و به ميهن باز مي‌گردند تا ادامه‌دهنده راه سيدالشهدا بوده و يک سال خود را بيمه حسيني کردند.

اين روزها ياد عزيزاني مي‌افتيم که همانند زائران حسيني راه را به خوبي شناختند جواناني که براي برپا داشتن پرچم حق عليه کفر و دفاع از اسلام و ناموس دست از پا نمي‌شناختند و عاشق گمنامي بودند و از همه چيز دست کشيدند؛ به راستي گمنامي را از مادرشان فاطمه آموخته و در اين راه قدم برداشتند.

اروند، شلمچه، طلاييه، با علقمه، فرات، کربلا و تله زينبيه گره خورده است؛ اين روزها يادآور علي اکبري‌ها و قاسم‌هايي است که با رمزهاي يازهرا، يا حسين، يا ابوالفضل وارد ميدان نبرد شده و تنها خواسته آن‌ها حفظ ارزش‌ها بوده است و در وصاياي آن‌ها هيچ جايي صحبت از پست و مقام و تکبر نيست آناني که شب‌هاي عمليات شهادت خود را از مادر طلب کرده و در لحظه شهادت در آغوش مادر آرام مي‌گرفتند...

سوالي مطرح است: در اين چند دهه براي بزرگواراني که براي آسايش ما از جان خود گذشتند چه کاري انجام داده‌ايم؟ قصد، سياه نمايي نيست اما به راستي ما هرچقدر هم تلاش کنيم نمي توانيم در برابر خون‌هاي ريخته شده و يا اشک مادران چشم انتظار جوابي دهيم...

به راستي رسم گمنامي رسم عجيبي است که شهداي هشت سال دفاع مقدس از مادرشان زهرا به ارث برده‌اند چيزي که اين روز ها کمرنگ‌تر شده است...

آيا توانسته‌ايم جواب مادران شهيدي که هر روز صبح به رسم مهمان نوازي حياط را آب و جارو مي کنند تا شايد امروز فرزندش بيايد را بدهيم؟!! چند تن از مادران و پدران شهيدا با اين چشم انتظاري تاب نياورده و به سوي فرزند عزيزشان شتافتند؟!!

مگر نه اينکه شهداي عزيزمان مي‌توانستند گمنامي را نخواهند و در شهر خود دفن شوند...

حال دو لاله گمنامي چشم بر قدوم مردمان شهر بن گذاشتند و همزمان با شهادت فرزند عزيز امام رضا عليه السلام در سال ۱۳۹۱وارد شهر شدند و چشم به راه همت مسئولين هستند...

مگر نه اينکه به رسم ادب بعد از مراسم چهلم و يا سالگرد مي‌بايست مقبره‌اي برايشان درست مي‌شد مگر نه اينکه در برابر جانفشاني شهدا و فداکاري مادران و پدران چشم انتظار اين کمترين کاري ايست که مي‌توانيم انجام دهيم مگر نه اينکه اگر مادر شهيد مي‌دانست فرزند رشيدش در اين شهر آراميده از هر نقطه اين کره خاکي خود را به شهيدش مي‌رساند و برايش فکري مي‌کرد....

چرامسئولين خود را به خواب زده اند چند خبر ديگر بايد از چشم انتظاري المان‌زده شود تا شايد مسئولي وجدان‌شان بيدار شود چه کسي پاسخ خواهران شهيدي را مي‌دهد که چشم انتظار برادرش بوده و براي التيام به سمت شهداي گمنام مي‌آيد و با خود مي‌انديشد: "برادر شهيد من نيز آيا اين گونه مورد استقبال مردم قرار گرفته است؟؟؟"

در ادامه خبرهاي مرتبط با ساخت المان شهداي گمنام و وعده و وعيدهاي مسئولين ذکر شده است:

۱:

مديرکل حفظ آثار چهارمحال و بختياري:
يادمان شهداي گمنام در شهرستان بن احداث مي‌شود
خبرگزاري تسنيم: مديرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس چهارمحال و بختياري گفت: عمليات ساخت و تکميل يادمان شهداي گمنام اين شهرستان بزودي آغاز مي‌شود.

عباس عباسي در گفت‌وگو با خبرنگار تسنيم در شهرکرد، اظهار داشت: شهرستان بن به عنوان يک شهرستان نمونه ايثارگري که بيشترين آمار ايثارگر، جانباز، رزمنده و شهيد را دارد ميزبان هشت شهيد گمنام است که با ساخت و ساز و تکميل يادمان اين شهدا زمينه انتقال ارزش‌هاي دفاع مقدس به نسل‌هاي بعدي را فراهم مي‌کند.

وي افزود: ساخت يادمان شهداي گمنام شهر بن که براساس معماري اسلامي، ايراني طراحي شده است مورد تأييد و عمليات ساخت اين يادمان با مشارکت فرمانداري و شهرداري بن و اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس استان از اعتبارات تملک دارايي‌هاي سرمايه‌اي استان و کمک‌هاي مردمي به زودي آغاز مي‌شود.

مديرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس چهارمحال و بختياري بيان کرد: معرفت به غربت شهدا به ويژه شهداي گمنام که سبب يادآوري غصه و غربت صحنه عاشورا مي‌شود، معرفت به مقام شهدا که راه ما را در مسير شهدا تسهيل مي‌کند، معرفت به درستي راه شهدا، که براي ما و نسل آينده حجت است و راهي تضمين شده براي ملت و آيندگانمان است.

عباسي خاطرنشان کرد: انسان براساس نوع نگرش آينده خود را انتخاب مي‌کند و اين نگرش تبديل به افکار او مي‌شود و افکار نيز رفتار او را شکل مي‌دهد؛ بنابراين نگرش به شهدا بر اساس آيات قرآن و روايات سبب ايجاد سه نوع معرفت در انسان مي‌شود.

۲:ساخت يادمان شهداي گمنام در چه مرحله‌اي است؟
به گزارش زنگ خبر، اکنون که در ايام شهادت اولين شهيد راه ولايت حضرت زهراي اطهر سلام الله عليها هستيم و در انتظار رويت مزار گمنام شهيده راه حق، دعاي فرج را بر لب زمزمه مي‌کنيم، کبوتر نگاهمان برآستان دو شهيد بي‌نام و نشان فرود مي‌آيد.

بيست وپنجم مهرماه ۱۳۹۱ همزمان با شهادت حضرت جوادالائمه عليه السلام، شهر بن ميزبان دو آلاله‌اي بود که در ميان استقبال مردم شهيدپرور شهرستان در تپه نورالشهدا در آغوش خاک آرميدند.

به فرموده مقام معظم رهبري پيکر مطهر و معظم شهيدان هرجا آرام گيرد ياد مبارک و آرام‌بخش خود را در فضا مي‌پراکند و صفا و معنويت مي‌آفريند.

بي‌شک مزار شهداي گمنام مي‌تواند در هر منطقه‌اي بهترين فرصت‌هاي معنوي را براي آن مکان فراهم کند و ملجايي باشد براي دل هاي خسته از دنيا و دنيازدگي و يادآوري راه سبزي که به خون سرخ شهيدان متبرک شد.

محمدحسن سليمي، يکي از اعضاي هيئت امناي تپه نورالشهدا در گفتگو با خبرنگار زنگ خبر در خصوص ساخت يادمان شهداي گمنام شهرستان بن گفت: از همان سال تدفين شهداي گمنام در شهربن جلسات متعددي توسط هيئت امناي تپه نورالشهدا برگزار شد و طرح هاي مختلفي در خصوص يادمان شهداي گمنام مطرح گرديد و در آخر طرح يادمان شهداي گمنام گچساران انتخاب شد.

وي گفت: تعدادي از اعضاي هيئت امنا، فرودرين ماه سال ۱۳۹۲ يادمان موردنظر را مورد بازديد قرار داده و زواياي مختلف يادمان از جمله مسايل مربوط به تفاوت هاي آب و هوايي و جغرافيايي و همچنين مسايل مربوط به فرهنگ بومي منطقه را که قطعا در در نوع معماري و طراحي المان از اهميت بسزايي برخوردار بوده مورد بررسي قرار گرفت و مقرر گرديد نماي کاشي فيروزه اي آن به نماي طلايي تغيير يابد.

سليمي گفت: طرح اوليه توسط مهندس محمدرضا حيدري آماده و به بنياد حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس استان ارايه گرديد و به جهت رفع برخي اشکالات محاسباتي، طرح به هيئت امنا عودت داده شد و اين مهم نيز به عهده آقاي مهندس محمود نادري واگذار شد و وي در حال انجام محاسبات فني و سازه اي طرح مي باشد.

وي افزود: درخصوص اجراي يادمان فوق يکي از مهم ترين مسايل، تامين اعتبارات موردنياز است که مع الاسف تاکنون هيچ اعتباري در راستاي عمليات اجراي اين طرح محقق نشده است.

وي گفت: در سال ۱۳۹۲ مبلغ ۵۰۰/۰۰۰/۰۰۰ ريال از محل تملک دارايي هاي سرمايه براي آغاز پروژه مصوب گرديد که اين مبلغ نيز محقق نگرديده و همچنان چشم انتظار نگاه ويژه مسئولين امر در اين باره مي باشيم.

به گزارش زنگ خبر با پيگيري‌هاي صورت گرفته از سوي خبرنگار زنگ خبر عدم وجود شماره حسابي متمرکز براي جمع‌آوري کمک‌هاي مردمي براي موجب شده است تا خيرين به راحتي نتوانند کمک‌هاي خود را براي فراهم ساختن بسترهاي مناسب جهت ساخت المان شهداي گمنام اين شهرستان جهت کمکهاي مردمي براي ساخت يادمان شهداي گمنام در نظر گرفته شده است.

۳:در صورت تصويب سازمان مديريت و بودجه:
المان شهداي گمنام بن ساخته مي‌شود

فرماندار بن گفت: در صورت تصويب سازمان مديريت و بودجه در استان، المان شهداي گمنام بن ساخته مي‌شود.

کمال اکبريان فرماندار شهرستان بن در گفت‌وگو با خبرنگار زنگ خبر گفت: ۸ شهيد گمنام در اين شهرستان مدفون هستند و ساماندهي گلزار اين شهدا در دستور کار قرار دارد.

اکبريان افزود: بيش از۷۰ درصد گلزار شهداي گمنام شيخ شبان انجام شده است.

وي در خصوص المان شهداي گمنام وردنجان گفت: ساختمان شهداي گمنام وردنجان در حال ساخت است و در سال گذشته ۵۰ ميليون تومان به اين پروژه تخصيص داده شده است.

وي از شهرداري بن براي آسفالت جاده شهداي گمنام اين شهر با اعتباري بالغ‌بر ۴۵ ميليون قدرداني کرد و تصريح کرد: در صورت تصويب سازمان مديريت و بودجه در استان، المان شهداي گمنام بن ساخته مي‌شود.

اکبريان افزود: پيگيري‌هاي لازم از طريق استانداري نيز صورت گرفته و در تلاش هستيم با تامين اعتبارات تا پايان سال جاري شاهد کلنگ‌زني ساخت المان شهداي گمنام باشيم.

تاکي بايد منتظر آمدن بودجه براي عزيزان گمنام شهر بود؛ آيا قرار است بودجه‌اي تخصيص داده شود؟ اميدواريم اين آخرين خبر از عدم ساخت المان بوده و در آينده‌اي نزديک شاهد خبر تکميل و بهره‌برداري از المان شهداي گمنام بن باشيم...

فاطمه احمدی

انتهاي پيام1026ج /۵۲۰ز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۵:۱۵:۵۱

27 Dec 2019