۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۰:۴۱
کد مطلب : ۵۰۲۶۹
یاداشت/

جمهوري اسلامي؛ شاهکار بي نظير انقلاب اسلامي

راي ملت ايران به انتخاب نظام سياسي با ماهيت جمهوري اسلامي يکي از بي نظيرترين اتفاقات در طول انقلاب و حتي چند قرن اخير است.
جمهوري اسلامي؛ شاهکار بي نظير انقلاب اسلامي
به گزارش جهانبین نیوز؛ راي ملت ايران به انتخاب نظام سياسي با ماهيت جمهوري اسلامي يکي از بي نظيرترين اتفاقات در طول انقلاب و حتي چند قرن اخير است.

اينکه مدتي پس از پيروزي انقلاب، مردمي که تا قبل از آن هيچگونه مشارکتي در تعيين حق سرنوشت سياسي کشور خود نداشتند به يکباره پس از انقلاب براي انتخاب نوع و شکل ماهيت نظام خود تصميم گرفتند، اين همان حلقه گمشده مبارزات مردمي از انقلاب مشروطه تا انقلاب اسلامي بود، ملت ايران با رهبري امام خميني (ره)، در روزهاي ۱۰ تا ۱۲ فروردين ۵۸ با راي آري مقبوليت و مشروعيت نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران را تاييد کردند.

نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران با رهبري حضرت امام خميني (ره)، و پشتيباني مردم از ابتداي انقلاب بر سه شعار اصلي استقلال، آزادي و جمهوري اسلامي تاکيد کردند و با گذشت بيش از چهار دهه اين شعارها محکم تر و حتي با اقتدار بيشتري در قانون اساسي و سياست هاي کلي نظام مورد توجه قرار مي گيرند تا جايي که اکنون بمباران عين الاسد و پايگاه هاي رژيم کودک کش صهيونيستي در منطقه نشان دهنده اقتدار و عظمت در چاچوب استقلال ايران اسلامي است، صاحب اختيار شدن مردم براي تعيين حق سرنوشت خود، آزادي بيان، فکر و عقيده اصولي و منطقي و با احترام به ارزش هاي انقلاب اسلامي بدور از هرگونه توطئه و کينه توزي در چارچوب آزادي است و جمهوريت و اسلاميت نظام نيز با مردم سالاري ديني و حفظ ارزش هاي اسلامي کاملا در ساختار نظام تثبيت و نهادينه شده است.

اگر بخواهيم تحليل درستي از جمهوري اسلامي داشته باشيم ابتدا بايد ويژگي هاي ساختار نظام بين الملل در دهه ۷۰ را بررسي کنيم، ساختار پيچيده دو قطبي حاکم که اجازه خودنمايي هيچ پديده نو و به خصوص حکومت هاي مذهبي را نمي داد و در اين شرايط جمهوري اسلامي با راي ۹۸ درصدي مردم ايران از بطن انقلاب اسلامي متولد مي شود، جمهوري اسلامي ساختار نظام بين الملل را با چالش جدي مواجه مي کند زيرا حکومتي مبني بر اسلام سياسي شيعي بجز مدت کوتاه دوران اميرالمومنين علي (ع)، وجود نداشته و نظام سکولار حاکم بر جهان دهه ۷۰_۸۰ نيز آن را نمي پذيرفت و به برخورد با انقلاب اسلامي پرداخت، اما تاريخ نشان داد که حتي دو ابرقدرت جهاني، حمله همه جانبه عراق، ترور، تحريم، جنگ سايبري و .. هم نمي تواند جمهوري اسلامي را متوقف کند و اين انقلاب مردمي تا تحقق وعده الهي که تشکيل حکومت جهاني حضرت مهدي موعود(عج)، است، پايدار خواهد بود.

تولد جمهوري اسلامي، يعني تحقق عدالت و درس مقاومت براي همه ملت هاي مستضعف جهان، جمهوري اسلامي اعتماد به نفس لازم به جنبش هاي آزادي خواه در سراسر جهان را تزريق کرد به گونه اي که رژيم کودک کش صهيونيستي ظرف چند روز تسليم حزب الله لبنان شد يا انصارالله و حوثي هايي که با دست خالي و فقط با قرار گرفتن در محور مقاومت در مقابل آل سعود ايستاد تا جايي که امروز سعودي ها شکست خورده و با شکست در صدد پيدا کردن راهي براي خروج از باتلاق يمن هستند.

جمهوري اسلامي يک مکتب، تفکر و فرهنگ ناب است و قطعا در گام دوم انقلاب اسلامي با خودسازي، جامعه پردازي و تمدن سازي شاهد عظمت و اقتدار نظام اسلامي در سطح جهاني خواهيم بود.

محمدرضا عسکري ارمندي ، کارشناس ارشد علوم سياسي  
انتهاي پيام/630 ل
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۱ فروردين ۱۴۰۱

ساعت:

۰۸:۱۴:۱۷

31 Mar 2022