رئیس اداره حفاظت محیطزیست شهرستان کوهرنگ گفت: مدیریت اصولی پسماندها نه تنها یک وظیفه قانونی، بلکه ضرورتی اجتنابناپذیر برای حفظ ظرفیتهای بیبدیل گردشگری و کشاورزی شهرستان کوهرنگ است.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی«جهانبین نیوز»، وحید یوسفی در نشست ویژه «ستاد صیانت از حقوق عامه و حفظ بیتالمال» اظهار کرد: مدیریت اصولی پسماندها نه تنها یک وظیفه قانونی، بلکه ضرورتی اجتنابناپذیر برای حفظ ظرفیتهای بیبدیل گردشگری و کشاورزی شهرستان کوهرنگ است.
وی با بررسی چالشهای موجود در حوزه جمعآوری و دفع زباله، بر لزوم همافزایی همهجانبه دستگاههای اجرایی تأکید کرد و افزود: باید با برنامهریزی دقیق و فرهنگسازی در جهت تفکیک زباله از مبدأ، نواقص موجود در این چرخه را به سرعت برطرف کرد.
یوسفی با تصریح بر اینکه بیتوجهی به مدیریت صحیح پسماند، تضییع صریح حقوق عامه محسوب میشود، خطاب به مسئولان اجرایی و شهرداران حاضر در جلسه، ضربالاجلی را جهت ساماندهی فوری وضعیت دفن پسماند و رفع چالشهای محیطزیستی ابلاغ کرد.
وی خاطرنشان کرد: دستگاههای متولی مکلفاند با حساسیت ویژه و در کوتاهترین زمان ممکن، گامهای عملیاتی بردارند، چرا که سلامت محیط زیست با سلامت مردم گره خورده است.
به گزارش«جهانبین نیوز»، شرایط محیطزیستی و فنی نقاط پیشنهادی برای مکانیابی جدید سایت دفن پسماند مورد ارزیابی دقیق قرار گرفت تا بر اساس استانداردهای زیستمحیطی، بهترین نقطه برای انتقال و مدیریت پسماندهای عادی و نخالههای ساختمانی برگزیده شود.