۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۰۶:۴۶
کد مطلب : ۵۵۸۷۳
متخصص مغز و اعصاب:

درمان سردردهای میگرنی جدی گرفته شود

یک متخصص مغز و اعصاب گفت: گاهی مواقع پشت سردردهای میگرنی ممکن است یک اختلال عروقی شدید مانند توده‌های عروقی باشد و از همین رو توجه و درمان آن حائز اهمیت است.
درمان سردردهای میگرنی جدی گرفته شود
کورش نیکبخت در گفتگو با «جهانبین نیوز»، اظهار کرد: طیف وسیعی از انواع سردردهایی که در رده‌های مختلف سنی برای انسان پیش می‌آید را سردرد میگرنی می‌گویند.

وی تصریح کرد: اما یک سری از سردردها هستند که در افراد مختلف بروز می‌کنند و جزء سردردهای میگرنی نبوده و به غلط در این طیف قرار می‌گیرند.

این متخصص مغز و اعصاب بیان داشت: یکسری پدیده‌های عروقی و عصبی دست به دست هم می‌دهند و سبب بروز سردردهای میگرنی شده، اما بخش زیادی از این سردردها ارثی است.

نیکبخت با اشاره به عوامل موثر در بروز سردردهای میگرنی افزود: عادت ماهانه در خانم‌ها، تغییرات هورمونی در زنان در دوران بارداری، هوای سرد، بی‌خوابی، نگاه ممتد و طولانی به صفحه‌های گوشی و...، توجه بسیار بر روی یک نقطه و خواب طولانی در روز سبب بروز سردردهای میگرنی می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: سردردهای میگرنی در سنین جوانی و میان‌سالی بیشتر بروز می‌کند و بسیاری از این سردردها خصوصا در خانم‌ها بعد از سن یائسگی متوقف می‌شود.

این متخصص مغز و اعصاب با بیان اینکه خودرن برخی از غذاها فرد را مستعد ابتلا به سردرد میگرنی می‌کند و تشدید سردردها را نیز به همراه دارد، تاکید کرد: به‌عنوان مثال پیاز خام، غذاهایی که در آب نمک یا سرکه برای مدت طولانی نگهداری می‌شوند مانند خیارشور، سرکه، زیتون، پنیر، پنیر پیتزا، نوشابه، آجیل، فلفل دلمه، سوسیس و کالباس و کاکائو از مواد غذایی هستند که منجر به بروز سردردهای میگرنی و یا تشدید آن می‌شوند.

نیکبخت افزود: برخی از موقعیت‌های خاص روحی و روانی که تنش فکری و عصبی را به دنبال دارند، یا برخی از بی‌خوابی‌ها، مشاجره، گرسنگی طولانی‌مدت، نخوردن چای و... از دیگر علل بروز سردرد هستند.

وی برخی از سردردها را به شدت آزاردهنده و خطرناک عنوان و بیان کرد: قبلا تصور می‌شد حملات میگرنی اثری بر روی مغز ندارند اما الان مطالعات نشان از آن دارد که این سردردها منجر به بسته شدن عروق کوچک شده و در عملکرد مغز در طولانی‌مدت، زندگی روزانه، روابط اجتماعی و... تاثیر داشته باشد.

این متخصص مغز و اعصاب ادامه داد: گاهی مواقع پشت این نوع از سردردها ممکن است یک اختلال عروقی شدید مانند توده‌های عروقی باشد و از همین رو توجه و درمان آن حائز اهمیت بوده و در صورت تغییر در روند و الگوی سردرد یا شدت آن باید پیگیری‌ها صورت گیرد.

نیکبخت یادآور شد: درمان سردرد اهمیت بالایی دارد چراکه دوره ابتلا به سردرد را طولانی می‌کند و فرد به جای ماهی یک بار ممکن است چند ماه یک بار به سردرد مبتلا شود.
 
انتهای خبر/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۲

ساعت:

۱۲:۵۷:۱۰

4 Dec 2023