۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۱
کد مطلب : ۵۴۶۶۵
امام جمعه هفشجان:

زنان پیام‌رسانان واقعه عاشورا و حافظان ادامه راه امامت بودند

امام جمعه هفشجان گفت: یکی از مسئولیت‌های مهم حضرت زینب (س) و سایر بانوان در کربلا حافظ امامت بود و از همین‌رو تفسیر واقعه عاشورا و سرپرستی کودکان را برعهده گرفتند.
زنان پیام‌رسانان واقعه عاشورا و حافظان ادامه راه امامت بودند
حجت‌الاسلام والمسلمین یاسین حسینی امام جمعه هفشجان در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: مکتب اهل بیت (ع) قدرتی دارد به نام عاشورا و این قدرت بسیار قوی و فوق همه قدرت‌های بشر بوده و شکست‌ناپذیر است.
 
وی با اشاره به اینکه زمانی که امام حسین (ع) به شهادت رسیدند نخبگان جامعه ایشان را شهید پیروز دانستند و از همین رو است که راه ایشان راه پیروزی است بیان داشت: مکتب‌ ایشان به‌عنوان یک قدرت بسیار بزرگ مطرح بوده و غالب بر همه قدرت‌ها است.
 
امام جمعه هفشجان ادامه داد: وظیفه همه ما این است که مکتب امام حسین (ع) را برای همگان بیان کنیم و معرفت‌مان را بالا برده و به دشمن اجازه ایجاد انحراف ندهیم.
 
وی با بیان اینکه قیام کربلا طراحی جامعی دارد، عنوان داشت: حضور خانواده در این قیام یکی از ابعاد تکامل آن است چراکه خانواده این کاروان  را برای تحقق امر خداوند همراهی می‌کنند.
 
حسینی گفت: بنابراین نقش خانواده‌ها به‌ویژه بانوان در شکل‌گیری این قیام به هیچ‌عنوان کم‌تر از مردان عاشورایی و کربلایی نیست، امروز دلیل حضور خانواده‌ها در میدان کربلا بر همگان واضح است، بانوان در این میدان با روحیه ایثار و صبر حضور داشتند و هیچ گلایه‌ای در این زمینه وجود نداشت.
 
امام جمعه هفشجان یادآور شد: بانوان از روز اول همراه کاروان بودند و در اسارت هم شاهد نقش‌آفرینی آن‌ها بودیم و حضرت زینب (س) در راس آن‌ها در تبیین و پیام‌رسانی حرکت کربلا قرار دارند.
 
وی تاکید کرد: یکی دیگر از مسئولیت‌های مهم حضرت زینب (س) و سایر بانوان در کربلا حافظ امامت بود و از همین‌رو تفسیر واقعه عاشورا و سرپرستی کودکان را برعهده  گرفتند.
 
حسینی یادآور شد: حضرت زینب (س) نقش بسزایی در انتقال پیام قیام عاشورا داشتند و نمونه آن این بود که در حضور یزید فریاد زدند که «هرگز نمی‌تواند نور مکتب امام حسین (ع) را خاموش کند و باعث فراموشی امام حسین (ع)، شهدای کربلا و اهل بیت ایشان شود».
 
انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۲

ساعت:

۱۲:۴۳:۴۲

26 Jul 2023