۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۵
کد مطلب : ۵۳۹۸۸
امام جمعه فارسان

بايد زمينه‌هاي علاقه‌مندي به حجاب را از روز‌هاي کودکي شروع کنيم

امام‌جمعه فارسان گفت: بايد زمينه‌هاي علاقه‌مندي به حجاب را از روز‌هاي کودکي شروع کنيم؛ در اين مسير بهترين الگو براي او مادرش است؛ بخش بزرگي از مسير علاقه‌مندشان دختران به حيا و حجاب، به عهده مادر است.
بايد زمينه‌هاي علاقه‌مندي به حجاب را از روز‌هاي کودکي شروع کنيم
 به گزارش جهانبین نیوز؛ حجت‌الاسلام محسن ملک پور در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته شهر فارسان گفت: همه‌چيز از يک ايمان دروني و باور قلبي شروع مي‌شود؛ ايمان و باوري که ما را به‌يقين مي‌رساند، کاري که انجام مي‌دهيم درست و تصميممان صحيح است! آن‌وقت اگر همه عالم و آدم هم بسيج شوند و مخالف آنچه ما فکر مي‌کنيم، بگويند، کوچک‌ترين راهي به قلب ما پيدا نمي‌کنند. اين همان چيزي است که درباره حيا و حجاب به آن نياز داريم؛ حيا و حجابي که فارغ از وظيفه، مسئوليت، عرف و قانون، بايد باوري باشد در قلب دخترهايمان!
 
وي افزود: بايد زمينه‌هاي علاقه‌مندي به حجاب را از روز‌هاي کودکي شروع کنيم؛ در اين مسير بهترين الگو براي او مادرش است؛ بخش بزرگي از مسير علاقه‌مندشان دختران به حيا و حجاب، به عهده مادر است. پيش‌شرط علاقه‌مند‌سازي اين چهارتا است، صبور باشيم، مهربان باشيم، ارتباط خوب و مؤثر ميان والدين و فرزندان برقرار باشد و چهارم اين‌که بدانيم صحبت کردن بخش مهمي در اين مسير است.
 
وي تصريح کرد: گفت‌وگو در تربيت ديني بسيار مهم است و لازمه تربيت متفکرانه است. بايد به فرزندمان ‌فرصت صحبت کردن و برون‌ريزي احساساتش را بدهيم. چنين فضايي را به‌راحتي در خانه مي‌توان ايجاد کرد. اگر ما چنين کاري انجام ندهيم، ‌فضاي رسانه‌ها، آن‌ها را به سمت تفکرات خودشان هدايت کرده و عينک مطلوب خودشان را روي چشم فرزندان ما قرار مي‌دهند.
 
امام‌جمعه فارسان به عملکرد دولت سيزدهم اشاره داشت و گفت: تقريباً 20 ماه از عمر دولت سيزدهم مي‌گذرد و در اين مدت دستگاه ديپلماسي اين دولت با راهبردهاي زير توانسته است به موفقيت‌هاي مهمي دست يابد. مهم‌ترين راهبردهاي وزارت امور خارجه در دولت سيزدهم عبارت است از: ضرورت خروج از سياست تک ساحتي برجامي باهدف ايجاد توازن در سياست خارجي، اولويت دادن به ديپلماسي اقتصادي، تمرکز بر توسعه صادرات غيرنفتي و ظرفيت منحصربه‌فرد ترانزيتي در کشور، نگاه ويژه به آسيا با اولويت همسايگان و کشورهاي اسلامي، حمايت از محور مقاومت، کنشگري فعال با مشارکت در ائتلاف‌هاي سودمند منطقه‌اي همچون اتحاديه اقتصادي اوراسيا، شانگهاي و بريکس، پيشبرد همزمان استراتژي «بي‌اثر کردن تحريم‌ها» و مذاکره براي «رفع‌ تحريم‌ها»، توجه ويژه به ارائه خدمات به بيش از پنج ميليون ايراني در خارج از کشور.
 
وي اظهار داشت: ماحصل اين راهبردهاي تحول‌گرا، يازده سفر خارجي رئيس‌جمهور و چهارده سفر سران ديگر کشورها به ايران طي ۲۰ ماه گذشته، امضاي تفاهم‌نامه‌هاي جامع و بلندمدت با کشورهايي نظير چين، روسيه و ترکيه در جهت افزايش تعاملات جمهوري اسلامي ايران و افزايش تبادلات تجاري کشور است. همين امر مناسبتي شد تا مسئولان وزارت امور خارجه و سفيران جمهوري اسلامي ايران به محضر رهبر حکيم انقلاب شرفياب شوند و رهنمودهاي مهمي را از ايشان بشنوند؛ که به يک مورد اشاره مي‌کنم
 
وي بيان داشت: از منظر رهبر معظم انقلاب، نرمش قهرمانانه نه به معناى سازش با حريفان در ميدان نبرد، بلكه به معناى نشان دادن ابتكار و مهارت ديپلماتيك به‌منظور كسب نيرو براى گام‌هاى ديگر مبارزه است. به همين دليل ايشان در واكنش به نخستين گفت‌وگوى تلفنى رؤساى جمهورى ايران و آمريکا پس از انقلاب، باوجود اعلام حمايت دوباره از تحرّك ديپلماتيك دولت، به آنچه در سفر نيويورك «به‌جا» نبود، واكنش نشان دادند و از دولت خواستند با ملاحظه‌ى همه‌ى جوانب گام بردارد و منافع ملّى را فراموش نكند.
 
وي افزود: هم‌چنين وقتي‌که برخى تفسيرها پيرامون نرمش قهرمانانه در آن مقطع تاريخى، به نشانه‌اى از سازش در برابر آمريكا و سايش در سياست استكبارستيزى جمهورى اسلامى تلقّى شد، آيت‌الله خامنه‌اى با بهره بردن از استعاره «كشتى‌گيرى»، ضمن گلايه از برخى تفسيرهاى نادرست، كوشيدند مقصود موردنظر خود را از اين عنوان، وضوح بيشترى ببخشند.
 
امام‌جمعه فارسان گفت: ايشان مراد از نرمش قهرمانانه را نه كنار نهادن مواضع قاطع جمهورى اسلامى در برابر نظام سلطه، بلكه «مانور هنرمندانه» متناسب با شرايط خاص هر مرحله از مسير پيش روى كشور مى‌دانند؛ ازاين‌رو تصميمات و حركات هر مقطع از سياست‌گذارى كشور، بايد در يك برنامه كلان، هدف‌هاى نظام اسلامى را به‌صورت مرحله‌بندي شده دنبال كند. در مجموع مى‌توان گفت برخلاف تبليغات سياسى معمول كه به‌كارگيرى نرمش قهرمانانه را ناشى از ضعف نظام اسلامى بازنمايى مى‌كند، از ديد آيت‌الله خامنه‌اى انعطاف اساساً در پى انباشت اقتدار رخ مى‌دهد.
 
 انتهاي پيام/590پ
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۵ خرداد ۱۴۰۲

ساعت:

۱۶:۱۲:۰۷

26 May 2023