۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۶
کد مطلب : ۵۳۹۴۷
نخبه قرآنی ارجنکی:

خانه یک کلاس آموزشی و نمایشی برای تربیت فرزندان است

یک نخبه قرآنی شهرکردی گفت: پدر و مادر فقط نباید به فکر خوراک و پوشاک و جای خواب بچه‌ها باشند بلکه آن‌ها باید با تربیت فرزندان خود انسان سازی را در جامعه ترویج دهند.
خانه یک کلاس آموزشی و نمایشی برای تربیت فرزندان است
 ریحانه گنجی ارجنکی با کسب رتبه کشوری و استانی در زمینه مسابقات قرآنی در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز؛ در حاشیه دهه کرامت و روز دختر اظهار کردند: اگر بخواهیم معضل فرهنگی حجاب در جامعه حل شود باید ابتدا این موضوع را از درون خانواده‌ها آغاز کنیم و به آن اهمیت بدهیم، سپس این مسائل در دبیرستان‌ها، دانشگاه‌ها و در جامعه و بازارها رونق پیدا کند.
 
وی تصریح کرد: پدر و مادر فقط نباید به فکر خوراک و پوشاک و جای خواب بچه‌ها باشند بلکه آن‌ها باید با تربیت فرزندان خود انسان سازی را در جامعه ترویج بدهند، ما فرزندان خانواده‌ای هستیم که به ابعاد گوناگون و مسائل فکری، فرهنگی و اعتقادی فرزندان خود اهمیت می دهند، خانه یک کلاس آموزشی و نمایشی برای فرزندان است که باید در آنجا محبت، احترام، تواضع، فروتنی و ایمان و عمل به آن‌ها را یاد بگیرند.
 
گنجی یکی از مهمترین علل موفقیت خود در مسائل عقیدتی و داشتن حجاب را خودباوری و پیداکردن جایگاه دختر در جامعه دانستند و گفتند: دختر ایرانی وقتی به سن بلوغ می‌رسد باید از خانواده یاد بگیرد که حجاب و عفاف چیست، پسران نیز باید یاد بگیرند که عفت و حیا یک مسأله‌ای است که باید به آن همواره اهمیت بدهند ، اینگونه نباشد و هرکس هر گونه که دوست دارد در خانه رفتار کند و محرم و نامحرم هیچ معنایی نداشته باشد و وقتی وارد مدرسه شدند تازه بخواهند این اصول را فرا بگیرند، موجب ایجاد هنجارشکنی در سطح جامعه می شود.
 
وی تصریح کرد: دین اسلام محدودیت ندارد و حجاب برای تعالی دختر مسلمان در نظر گرفته شده است، ازحجاب می‌توان به عنوان زمینه ساز حضور اجتماعی در جامعه یاد کرد.
 
گنجی عنوان کرد: حجاب برای زن ایرانی که مسئولیت تربیتی و آموزشی نسل‌ها را بر عهده دارد دارای چهارچوب است که هر یک از بانوان که نقش مادری و همسری در کانون خانواده را بر عهده دارند باید به آن اهمیت دهند.
 
گنجی تاثیربی حیایی والدین در رشد یک دختر را اینگونه تعریف کرد: بی حیایی والدین نیز تأثیر بسیار شکننده‌ای بر باورهای دینی فرزندان دارد، طوری که تربیت صحیح، حیا را تقویت می‌کند، تربیت ناسالم نیز سبب تضعیف حیا می‌شود لذا والدین و مربیان باید توجه داشته باشند که رفتار آنان به عنوان الگو، بسیار اثرگذار است.
 
وی در پایان افزود: مد سازان پشت پرده که با بهره گیری از پژوهش‌های گسترده روان شناسی به طراحی مدهای جدید می‌پردازند، با طرح مدل‌های تحریک آمیز بر روی لباس و آرایش زنان، مقلدان بی اراده را اغفال می‌کنند، بعضی از زنان دوست دارند که رفاه مالی آنان را دیگران نیز ببینند، بدین منظور لباس‌های فاخر می‌پوشند و ارزش خود را در طلا و جواهرات می‌جویند.
 
انتهای پیام/1030ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۲ خرداد ۱۴۰۲

ساعت:

۱۵:۱۷:۲۸

23 May 2023