۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۱
کد مطلب : ۵۳۸۴۱
جهانبین نیوز گزارش می‌دهد؛

حجاب رعایت نشود، بنیان خانواده‌ها از هم می‌پاشد

عدم رعایت حجاب بنیان خانواده‌ها را هدف قرار داده و علاوه‌بر خود فرد سایر اعضای جامعه را متضرر کرده و به آن‌ها آسیب می‌رساند.
حجاب رعایت نشود، بنیان خانواده‌ها از هم می‌پاشد
به گزارش جهانبین نیوز؛ حجاب در ایران همچون سایر تمدن‌های باستانی تا هزاران سال قبل از میلاد حضرت مسیح قدمت دارد و از دوران باستان در میان زنان رایج بوده است.
 
تجلی حجاب در آثار باستانی ایران تا حدی است که برخی از تاریخ‌نگاران مانند ویل دورانت معتقد است حجاب از ایران به کشورهای دیگر راه یافته است، همچنین در کتاب پوشاک اقوام ایرانی در توصیف پوشیدگی ایرانیان آمده است که مردم ایران اگر بخشی از بدنشان برهنه باشد آن را بی‌شرمی می‌دانند و همیشه از لباس‌های بلند استفاده می‌کنند.
 
از دوران قبل از اسلام  داشتن پوشش بر روی سر به شکل امامه، دستار، کلاه و تاج در بین مردان و روسری، چارقد، چادر، مقنعه و لچک در بین زنان متداول بود، اما در هر دوره شکل این سرپوش تغییر می‌کرد.
 
یک زن به‌عنوان مادر نقش اساسی  در خانواده داشته و در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب تاثیر گذار می‌باشد بنابراین می‌تواند فرزندانش را برای فردایی بهتر و حضور در جامعه تربیت کند.
 
 حجاب مصونیتی است که امنیت خانواده‌ها را تامین می‌کند
 
اکرم محمودی یک بانوی شهرکردی در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: از ابتدا حجاب را با عشق و علاقه انتخاب کردم.
 
وی بیان داشت: حجاب نوعی مصونیت است و رعایت آن در وهله اول تامین‌کننده امنیت خودم و خانواده‌ام است، بنابراین تا انتها نیز همین پوشش را ادامه خواهم داد.
 
این بانوی شهرکردی با اشاره به اینکه حجاب نوعی حق الناس بوده که به گردن انسان است افزود: خانواده اهمیت بالایی در تشویق فرزندان به رعایت حجاب دارد و می‌تواند از گرفتاری فرزندشان در این حق‌الناس جلوگیری کند.
 
محمودی افزود: من به‌عنوان یک مادر همواره سعی می‌کنم اهمیت رعایت حجاب را برای فرزندانم بیان کنم و بعد انتخاب نوع پوشش را به عهده خودش می‌گذارم تا با توجه به این توصیه‌ها درخصوص حجاب خود انتخاب کند چه بپوشد.
 
وی تاکید کرد: همه واقف هستند که حجاب مساله‌ای است که در قرآن به آن تاکید شده است و می‌تواند مانعی باشد در مقابل بسیاری از آسیب‌ها.
 
حجاب، پیشگیری که بهتر از درمان است
 
مرتضوی‌فر مشاور خانواده و روان‌شناس در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ با اشاره به اینکه همیشه تاکید بر این است که پیشگیری بهتر از درمان است اظهار کرد: اما متاسفانه در برخی از موارد که باید پیشگیری برای جلوگیری از بروز مشکل صورت گیرد کوتاهی شده و موضوع جدی گرفته نمی‌شود.
 
وی تصریح کرد: یکی از مواردی که نیاز به حفاظت و حراست دارد خانواده که شامل زن، مرد و فرزندان می‌باشد و روابط خانوادگی است.
 
این مشاور خانواده افزود: درخصوص پوشش در خانواده خیلی از موارد جدی گرفته نمی‌شود و تصور همه بر این است که اگر دیگران کاری انجام دهند و ما نیز دناله‌رو آن‌ها شویم، درست است.
 
مرتضوی‌فر بیان داشت: روابط خانواده، روابطی است که باید از همه جوانب آن حفاظت و حراست شود تا مشکلی پیش نیاید، یکی از مواردی که باعث می‌شود استحکام خانواده‌ها کاهش یابد عدم رعایت پوشش و حجاب در همه زمینه‌ها است.
 
رعایت حجاب در همه زمینه‌ها اهمیت بالایی دارد
 
وی با بیان اینکه ایجاد استحکام در روابط خانوادگی با رعایت حجاب اهمیت بالایی دارد، اگر پژوهشی در این زمینه صورت گیرد خواهیم دید عدم پوشش چشم، مغز، روح و... مشکلات بسیاری در خانواده‌ها ایجاد کرده و عدم آرامش را رقم زده است، بنابراین رعایت حجاب در همه زمینه‌ها اهمیت بالایی دارد.
 
این روانشناس رعایت حجاب را عامل موثری در سلامت جنسی عنوان و خاطرنشان کرد: در بسیاری از موارد که افراد به مسائل فرازناشویی روی می‌آورند عدم تمکین نیست بلکه عدم حفاظت‌ها و رعایت پوششی است که زنان و مردان دیگر در جامعه استفاده می‌کنند.
 
مرتضوی‌فر تاکید کرد: در نتیجه این عدم تعهد افراد در رعایت پوشش بسیاری از زندگی‌ها را از هم می‌پاشد، هیچ فردی نباید در جامعه این موضوع را مطرح کند که من لباسی که دوست دارم، می‌پوشم و نابودی زندگی دیگران هم برایم اهمیت ندارد.
 
این مشاور خانواده ادامه داد: مدگرایی‌هایی که امروز در جامعه شاهد آن هستیم و خرید لوازم بسیار در این زمینه و انجام جراحی‌های زیبایی بی‌رویه سبب ایجاد مشکلات اقتصادی در این راستا شده است و این نیز انحطاط خانواده‌ها را در پی دارد.
                                                                                                    
به گزارش جهانبین نیوز؛ حفظ عفاف و حجاب از سوی زن و مرد به امنیت جامعه کمک می‌کند و باید از سوی همگان مورد توجه قرار گیرد، چراکه عدم رعایت حجاب بنیان خانواده‌ها را هدف قرار داده و علاوه‌بر خود فرد سایر اعضای جامعه را متضرر کرده و به آن‌ها آسیب می‌رساند.
 
انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲

ساعت:

۰۹:۳۳:۵۷

15 May 2023