۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۵
کد مطلب : ۵۲۳۹۹
مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری خبر داد

آخر هفته برفی در انتظار چهارمحال و بختیاری/ تردد و توقف در کنار رودخانه‌ها و مسیل‌ها ممنوع

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: از اواسط روز چهارشنبه با ورود یک سامانه بارشی به استان، در بعدازظهر به تدریج شاهد شروع بارندگی در نیمه غربی، شهرستان‌های کوهرنگ و اردل و طی روز پنجشنبه و جمعه در اکثر نواحی استان خواهیم بود.
آخر هفته برفی در انتظار چهارمحال و بختیاری/ تردد و توقف در کنار رودخانه‌ها و مسیل‌ها ممنوع
مهران چراغ‌پور مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: امروز هم صبح سردی را مردم این استان تجربه کردند و کم‌ترین کمینه دما در ایستگاه چلگرد 20 درجه سانتی‌گراد بود که به‌عنوان سردترین ایستگاه استان و کشور به ثبت رسید.
 
وی تصریح کرد: در همان ساعت دمای شهرکرد به 11 درجه سانتی‌گراد رسید، همچنین برای تمامی ایستگاه‌های سطح استان کمینه دمای زیر صفر گزارش شده است.
 
چراغ‌پور افزود: این شرایط امروز و فردا هم ادامه دارد و همچنان شاهد استقرار هوای سرد در استان خواهم بود، طی این مدت جوی نسبتا پایدار و آسمانی صاف تا کمی ابری پیش‌بینی می‌شود و در بعدازظهرها افزایش ابر دور از انتظار نیست، همچنین به دلیل پایداری هوا صبح‌ها مه رقیق صبحگاهی در برخی مناطق همراه با غبار رقیق است.
 
مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: از اواسط روز چهارشنبه با ورود یک سامانه بارشی به استان، در بعدازظهر به تدریج شاهد شروع بارندگی در نیمه غربی، شهرستان‌های کوهرنگ و اردل و طی روز پنجشنبه و جمعه در اکثر نواحی استان خواهیم بود.
 
وی یادآور شد: شدت بارش‌ها باز هم برای نیمه غربی، شهرستان‌های کوهرنگ، اردل، قسمت‌هایی از فارسان و در جنوب، لردگان، خانمیرزا، فلارد، قسمت‌هایی از کیار و جنوب بروجن پیش‌بینی می‌شود، بارش‌ها خصوصا در نواحی کوهستانی و سردسیر به‌صورت برف بوده که می‌تواند موجب لغزندگی سطح جاده‌ها و اختلال در تردد شود.
 
چراغ‌پور گفت: براین اساس توصیه می‌شود در روزهای پایانی هفته از سفرهای غیرضروری خودداری شود و درصورت لزوم رانندگان تجهیزات لازم زمستانه را به‌همراه داشته باشند.
 
مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه در نیمه جنوبی کشور احتمال بالا آمدن آب رودخانه‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها وجود دارد تاکید کرد: عشایر، دامداران و گردشگران از توقف در اطراف رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند، همچنین توصیه می‌شود طی این مدت صعود به ارتفاعات برای فعالیت‌های ورزشی و طبیعت‌گردی و یا چرای دام را از برنامه خود حذف کنند و شیلات‌داران نسبت به تنظیم آب ورودی استخرهای خود اقدام کنند.
 
وی با بیان اینکه با ورود این سامانه افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود، خاطرنشان کرد: مجدد با خروج این سامانه کاهش دما خواهیم داشت، همچنین طی فعالیت این سامانه وزش نسبتا شدید باد خصوصا در نواحی کوهستانی و برف‌گیر کولاک و کاهش دید را در پی دارد این درحالی است که مه نیز در این مناطق دورازانتظار نیست.
 
انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۱۲ دی ۱۴۰۱

ساعت:

۱۱:۵۶:۰۲

2 Jan 2023