۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۲
کد مطلب : ۵۱۳۲۴
در چهارمحال و بختیاری؛

طرح توسعه مشاغل خانگی در 3 فاز اجرا شد/ جهاد دانشگاهی 807 نفر را به بازار کار متصل کرد

رئیس جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری گفت: طرح توسعه مشاغل خانگی در 3 فاز اجرا شده است که جهاد دانشگاهی در فاز سوم این طرح توانسته است 708 نفر را به بازار کار متصل کند.
طرح توسعه مشاغل خانگی در 3 فاز اجرا شد/ جهاد دانشگاهی 807 نفر را به بازار کار متصل کرد
به گزارش جهانبین نیوز؛ سیروس رضایی رئیس جهاددانشگاهی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: در طرح توسعه مشاغل خانگی 2094 نفر در شهرستان های مختلف استان ثبت نام کردند.

وی با اشاره به اینکه طرح توسعه مشاغل خانگی در 3 فاز اجرا شده است بیان داشت: فاز اول ثبت نام در سامانه مشاغل خانگی بوده ، فاز دوم توانمند سازی،ارزیابی،استعداد بخشی،هدایت متقاضیان و آموزش بوده است.

رضایی شرایط ورود به سامانه توسعه مشاغل خانگی را تشریح کرد و گفت: فرد باید از حداقل سن قانونی برخوردار باشد، شغل تمام وقت نداشته باشد، بیمه تامین اجتماعی نباشد.

وی با بیان اینکه در فاز دوم 1284 نفر متقاضی ارزیابی شدند بیان داشت: بعد از استعداد یابی و توانمند سازی افراد متقاضی به یک هزار و 172 نفر رسید.

رضایی با اشاره به اینکه در فاز دوم مشاوره‌های عمومی و تخصصی به افراد در زمینه افزایش مهارت‌های فردی و اجتماعی، تقویت اعتماد به نفس و نحوه اخذ مجوز مشاغل خانگی، ایجاد فروشگاه‌های اینترنتی، تامین مواد اولیه ارزان‌قیمت، برندسازی و تهیه شناسنامه برای محصول، توزیع در بازار و بسته‌بندی و نحوه قیمت‌گذاری صورت گرفت گفت: در این دوره  ۱۰۳۲ نفر از متقاضیان از مشاوره‌های عمومی و ۹۱۴ نفر از مشاوره تخصصی برخوردار شدند.

وی ادامه داد: بعد از دادن مشاوره های تخصصی افرادی که می توانند و شرایط لازم را داشته باشند به آن ها آموزش های لازم داده می شود که این آموزش ها و توانمند سازی بر اساس سطح مهارت افراد در 3 بخش عمومی، تخصصی و مهارتی برگزار می شود.

رضایی مدت ساعت آموزش های عمومی جهت توسعه مشاغل خانگی را 5 ساعت، تخصصی 8 ساعت و مهارتی را حداقل 16 و حداثر 30 ساعت عنوان کرد.

وی ادامه داد: تا کنون 869 متقاضی از آموزش های عمومی بهره مند شده اند و افرادی که در گروه های تخصصی و عمومی شرکت کرده اند به 816 نفر رسیده اند.

رضایی فاز سوم طرح را اتصال به بازار دانست و خاطر نشان کرد: فرد محصولی که تولید کرد باید بتواند در بازار به فروش برساند که تا کنون جهاد دانشگاهی 708 نفر را به بازار کار متصل کرده است .

وی یادآور شد: یکی از مهم ترین عوامل برای فروش محصولات خدمات کیفی سازی و استاندار سازی محصول بود که جهاد دانشگاهی به عنوان نهاد توسعه ای تلاش کرد که با آموزش ها و توانمند سازی ها بتواند به توسعه کسب و کار کمک کند.

رضایی در پایان به فراهم کردن زمینه فروش محصولات اشاره کرد و یاد آور شد: برگزاری نمایشگاه ها در سطح ملی ، استانی و محلی فرصتی است برای اینکه افراد بتوانند از این ظرفیت برای فروش محصولات خود استفاده کنند.

انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱ شهريور ۱۴۰۱

ساعت:

۱۱:۲۳:۲۳

23 Aug 2022