۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۱
کد مطلب : ۵۰۶۵۵
متخصص درمان ریشه دندان مطرح کرد

تشخیص زمان طلایی ارتودونسی کودکان با توجه به مشکلات دندانی یا اسکلتی کودک

متخصص درمان ریشه دندان گفت: بهترین زمان برای درمان ارتودونسی توسط متخصص این کار مشخص می‌شود و همچنین مشکل دندانی یا اسکلتی کودک است که سن صحیح این درمان را مشخص می‌کند، باید بیمار توسط متخصص ارتودونسی معاینه و سپس با توجه به نوع مشکلی که وجود دارد، درمان انجام شود.
تشخیص زمان طلایی ارتودونسی کودکان با توجه به مشکلات دندانی یا اسکلتی کودک
المیرا احمدپور متخصص درمان ریشه دندان ( اندودنتیست ) در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: اگر ریشه دندان کج، سخت یا بلند باشد، چنانچه درمان صحیحی برای آن انجام شود، دوامی همچون سایر دندان‌ها خواهد داشت و هیچ مشکلی وجود ندارد.
 
وی افزود: بهترین زمان برای درمان ارتودونسی توسط متخصص این کار مشخص می‌شود و همچنین مشکل دندانی یا اسکلتی کودک است که سن صحیح این درمان را مشخص می‌کند، باید بیمار توسط متخصص ارتودونسی معاینه و سپس با توجه به نوع مشکلی که وجود دارد، درمان انجام شود.
 
متخصص درمان ریشه دندان ادامه داد: اگر حتی بخش کوچکی از تاج دندان هم باقی مانده باشد و توسط دندان پزشک تشخیص  داده شود که می‌شود دندان را حتی برای یک مدت کوتاه نگه داشت باید درمان انجام شود، چراکه وجود آن دندان در فک است که باعث تکامل صحیح دندان‌ها و استخوان فک می‌شود، اگر بسیار زودتر از موعد دندان کشیده شود علاوه بر اینکه جای خالی آن در جویدن کودک را اذیت می‌کند منجر به این می‌شود که استخوان ناحیه فک رشد کافی نداشته باشد و حتی بعد از آن هم که بخواهد دندان بکارد نیز جای کافی وجود نداشته باشد.
 
احمدپور عنوان کرد: دندانی که دچار تغییر رنگ شده و قبلا پُر نشده باشد قطعا پوسیده است و نیاز به درمان ترمیم و اگر عمیق باشد ممکن است نیاز به درمان ریشه داشته باشد، قبل اینکه قسمت بیشتری از بافت دندان تخریب شود باید اقدامات درمانی برای آن انجام شود.
 
وی با اشاره به اینکه در جلوی فک 6 دندان وجود دارد که هر کدام یک سن رویش خاصی دارد، خاطرنشان کرد: دندان آسیاب شیری در یک سن خاصی میوفتد اما باید مطمئن باشیم که دندان شیری است، از آنجایی که تعداد دندان‌های دائمی بیشتر از دندان‌های شیری است حداقل دو دندان دائمی پشت هر دندان شیری رویش می‌کند.
 
متخصص درمان ریشه دندان اضافه کرد: هیچ دندان شیری نمی‌تواند جایگزین دندان‌های دائمی شود و اکثر والدین به اشتباه این دندان‌ها را که معمولا دندان شماره 6 و 7 هستند با آسیاب شیری اشتباه می‌گیرند، حتی ممکن است به این موضوع توجه نشود و دندان‌ها در سنین پایین دچار پوسیدگی شود و از دست برود.
 
احمدپور بیان کرد: همه دندان‌های نهفته در لثه موجب بروز مشکل نمی‌شوند اما در مواردی ممکن است که دندان‌های نهفته دچار تغییراتی در جداره شوند که منجر به ایجاد تغییرات کیستی یا عفونی شوند، موارد این چنین زیاد نیست اما توصیه می‌شود حداقل به صورت سالانه اگر دندان نهفته‌ای در دهان هست و تمایلی برای خارج کردن آن وجود ندارد به وسیله عکسبرداری چک شود تا تغییرات کیستیک در جداره دندان ایجاد نشود.
 
انتهای پیام/1031ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱

ساعت:

۱۱:۴۲:۴۰

10 May 2022