۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۰
کد مطلب : ۴۸۶۸۱
نماينده مردم شهرستان هاي لردگان و خانميرزا:

آموزش و پرورش، موتور محرک دولت و جامعه است

حسين باميري: موتور متحرکه هر دولت و جامعه، وزارت آموزش و پرورش است، چون خشت بناي همه تصميم‌گيري‌ها صفرتا صد بايستي از نظام تعليم و تربيت عبور کند.
آموزش و پرورش، موتور محرک دولت و جامعه است
به گزارش خبرنگار جهانبین نیوز؛ حسين باميري نماينده مردم شهرستان هاي لردگان و خانميرزا به مناسبت بازگشايي مدارس در جمع معلمان، دانش آموزان و اولياي دانش آموزان مدرسه نمونه دخترانه بشرا ضمن گرامي داشت ياد و خاطره شهداي هشت سال دفاع مقدس به خصوص شهيد حاج قاسم سليماني و شهداي مدافع سلامت گفت: همه ماها اگر رجعتي به گذشته داشته باشيم در محافلي از جنس همين فضاهاي آموزشي سير  مراحل جواني و نوجواني و ميان سالي خودمان را طي کرديم و از گيت و فيلتر آموزش و پرورش، مدارج علمي و تحصيلي و بلکه سير تکامل خود را در حوزه‌هاي مختلف اجتماعي، اقتصادي و سياسي طي نموديم و امروز در کشور عزيزمان ايران اسلامي مشغول خدمت هستيم .

باميري بيان داشت: آنچه ما در چنته داريم از رهگذر معلمان، مربيان و فرهنگيان و فرهيختگاني است که با تمرکز و با دقت و با عشقي وصف ناپذير از بعد فکري تزريق به همه ما نمودند تا شاهد رشد و توسعه در همه حوزه ها باشند .

وي افزود: تا مادامي که بعضي از نگرش ها و بعضي از رويکردها و کارکردها در بعضي از مقامات دولتي دستخوش  تغيير و تحولات نشود ما باز هم شاهد بعضي از کمبودها و کاستي ها در جامعه ايران اسلامي خواهيم بود .

نماينده مردم شهرستان هاي لردگان و خانميرزا گفت: متاسفانه نگرش بعضي از دولتمردان در خصوص آموزش و پرورش به عنوان يک دستگاه مصرفي قلمداد مي‌شد و يا به تعبيري ارزيابي مي شود که اين نوع نگرش بسيار منفي و چه بسا خطرناک و مضر است.

 وي افزود: موتور متحرکه هر دولت و جامعه،  وزارت آموزش و پرورش است، چون خشت بناي همه تصميم‌گيري‌ها صفرتا صد بايستي از نظام تعليم و تربيت عبور کند.

 حسين باميري با اشاره به سه عنصر مهم در برگيرنده نظام تعليم و تربيت گفت: معلم، دانش آموز و اولياي دانش آموزان سه عنصر در برگيرنده نظام تعليم و تربيت و يا آموزش و پرورش هست که هر يک از اين سه عنصر مي تواند در راستاي رشد و توسعه و بالندگي ايران اسلامي سهم بسزايي در راستاي موتور متحرکه آموزش و پرورش داشته باشند؛ اگر درک متقابل و فهم متقابل در خصوص اين سه مولفه در راستاي رشد و توسعه و بالندگي نظام تعليم و تربيت وجود نداشته باشد قطع و يقين  آسيب‌ها و آفت‌هاي کوتاه مدت، ميان مدت و بلکه دراز مدتي را در حوزه‌هاي مختلف شاهد و نظاره گر هستيم .

باميري بيان داشت: اگر معلمان و مربيان و مشاوران و در يک کلام نظام تعليم و تربيت ما مطالباتي دارند با رويکرد همراهي و همکاري و هم افزايي همه دستگاه ها اهم از ائمه جمعه و جماعات فرمانداران و ديگر دستگاه‌هاي دولتي همه بايستي در راستاي تسهيل گري موانع فراروي آموزش و پرورش ياريگر معلمان باشند.

نماينده مردم شهرستان هاي لردگان و خانميرزا در پايان گفت: امروز يکي از مطالبات جدي آموزش و پرورش طرح رتبه بندي معلمان است که به الحمدلله مجمع نمايندگان استان تمام تلاش و تمرکز خودشان را بر اين مسئله گذاشتند که به عنوان يک طرح در مجلس بر اساس شاخص ها و پارامترها و اصول ملاحظات را به سرمنزل مقصود برسانيم .
 
انتهاي پيام/630 ل
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۳ مهر ۱۴۰۰

ساعت:

۱۳:۲۱:۳۱

25 Sep 2021