کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کارشناس مسائل سیاسی؛

انتخابات ۱۴۰۰ تقاطع برگشت به مسیر انقلاب اسلامی بود

1 تير 1400 ساعت 8:39

فریدون طاهری کارشناس مسائل سیاسی گفت: انتخاب رئیس جمهوری اهل عمل و کار جهادی و در پی آن دولتی کار آمد باعث می شود تا کسانی که نا امید بودند و هنوز تردید دارند ،دوباره امیدوار شوند.


دکتر فریدون طاهری کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز؛بیان کرد:این انتخابات بسیار متفاوت تر از انتخابات های گذشته بود، هرچند که انتخابات در ایران همیشه یک حساسیت خاصی دارد،در این انتخابات ریاست جمهوری که از ویژگی های خاصی برخوردار بود خیلی ها تلاش می کردند تا انتخابات را تحریم کنند و یا مردم را از حضور در پای صندوق های رای نا امید کنند.

وی افزود:از دشمنان انقلاب اسلامی و استکبار انتظاری غیر از این نمی رفت اما یکسری افرادی هم که اشتباهات بزرگی داشتند به زعم اینکه خودشون از همین مسیر انتخابات و اعتماد مردم بزرگ شدند و همین افراد انتخابات را نیز تحریم کردند.

طاهری عنوان کرد:مردم نشان دادند که واقعا با بصیرت اند و دلسوز ارزش های انقلابی و دینی هستند،همانگونه که حضرت امام (ره) فرمودند که این مردم از مردم صدر اسلام و کوفه آگاه ترند و یکی از مصادیق آن همین انتخابات 28 خرداد ماه بود.

کارشناس مسائل سیاسی بیان کرد:علارغم همه مشکلات از جمله تحریم ها و همین کرونا که باعث ب تاخیر افتادن انتخابات در خیلی از کشور ها نیز شد که موجب ریزش زیادی در مشارکت آنها گشت،اما ملت ما همه این ها را پشت سر گذاشت و گزینه ای را انتخاب کردند که وعده مبارزه با فساد،کنترل تورم و رفع بیکاری ها ،دفاع از ارزش ها را داده بود.

وی افزود:امروز رئیس جمهور منتخب با پشوانه بسیار خوبی انتخاب شد و  نگاهی که بوجود آمد با این حد از میزان مشارکت مردم جامعه یک نگاه بسیار خوبی می باشد.

طاهری ابراز کرد:وعده های مختلفی در برنامه کاندیداها قبل از انتخابات داده شد اما مردم ما نشان دادند که به یک بلوغ سیاسی خوبی رسیده اند و دیگر به وعده ها توجه نکردند و عملکرد کاندیداها را مورد بررسی دادند.

وی بیان کرد:یکی از نکات مهمی که باید به آن توجه کرد این است که مردم به سابقه افراد و عملکرد آنها در حوزه های مختلف اعتماد کردند ،پس مردم در این انتخابات دیگر حتی بر نگاه های قومیتی ،وعده ها و تخریب هایی که در فضای مجازی و مناظرات شد نیز اهمتی ندادند.

وی افزود:این انتخابات یکی از بهترین انتخاباتی است که در طول این سالها گذشته در نظام جمهوری اسلامی اتفاق افتاد و قطعا یک دورانی برای برگشت به اهداف و مسیر انقلاب اسلامی که فرد سازی ،جامعه سازی ،دولت سازی و تمدن سازی بود است.

طاهری در پایان تصریح کرد:به نظر می رسد در گام دوم انقلاب این اولین انتخابی بود که به سمت مسیر اهداف انقلاب اسلامی پیش می رود،مردم دوست دارند دولتی بروی کار بیاد که توجهش به محرومین ، کار جهادی و میدانی عمل کردن باشد،تفاوت دولتی که رئیس جمهور و دولت آن مرد میدان باشند با دولتی که مدیریت آن مدیریت میز محور و اتاق محور باشد در همین امر است.

وی عنوان کرد:انتخاب رئیس جمهوری اهل عمل و کار جهادی و در پی آن دولتی کار آمد باعث می شود تا کسانی که نا امید بودند و هنوز تردید دارند ،دوباره امیدوار شوند،می توان این انتخابات را تقاطع برگشت به مسیر انقلاب اسلامی نامید.

انتهای پیام/1030 ج


کد مطلب: 47868

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/47868/انتخابات-۱۴۰۰-تقاطع-برگشت-مسیر-انقلاب-اسلامی

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir