۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۱
کد مطلب : ۴۷۶۳۴
روانشناس و مشاور خانواده:

فرزندآوری پویایی زندگی مشترک را بالا می‌برد

روانشناس و مشاور خانواده گفت: آمدن و بودن فرزند در زندگی مشترک، امید به زندگی افراد را بالا می‌برد و این بالا رفتن امید، پویایی در زندگی را افزایش می‌دهد.
فرزندآوری پویایی زندگی مشترک را بالا می‌برد
فعال روانشناس و مشاور خانواده در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: آمدن و بودن فرزند در زندگی مشترک، امید به زندگی افراد را بالا می‌برد و این بالا رفتن امید، پویایی در زندگی را افزایش می‌دهد.

وی با بیان اینکه تا قبل از آمدن فرزند زوجین به هر آنچه که بوده اکتفا می‌کنند، اضافه کرد: وقتی فرزندی وارد زندگی شود پدر و مادر به دنبال تامین نیاز فرزند تلاششان را مضاعف و کار بیشتری می‌کنند تا درآمد خانواده را بالا ببرند.

این مشاور خانواده ادامه داد: این نوع تلاش به سبب آنکه هدف بزرگی به دنبال دارد و آن بالا بردن سطح و کیفیت اقتصادی کودک است برای افراد لذت‌بخش بوده و کاری است که حس خوبی را به والدین می‌دهد.

فعال یادآور شد: در سنین ۳۱ تا ۶۰ سالگی سال‌هایی هستند که به‌عنوان سال‌های زایندگی در مقابل رکود مطرح هستند و این زایندگی هم به فرزندآوری افراد و هم خروج از رکود که همان کار کردن و پویایی بیشتر است اشاره دارد.

این روانشناس گفت: اگر افراد در سنین یاد شده این دو فاکتور را داشته باشند، می‌توان گفت این‌ها افرادی هستند که احساس خوبی در ۳۱ تا ۶۰ سالگی دارند.

وی با اشاره به دوره بعد از ۶۰ سالگی تحت عنوان انسجام افراد در مقابل ناامیدی ادامه داد: یعنی اگر در خانواده صمیمیت وجود داشته باشد و به واسطه تلاش برای کار کردن بیشتر، فرد از دیگران مراقبت کرده باشد حس اطمینان خاطر به مرور زمان در شخصیت پدر و مادر شکل گرفته و حس کامل بودن دارند.

فعال یادآور شد: تلاش‌های دوران جوانی برای فرزندآوری و  تلاش برای کسب روزی حلال در سال‌های بعد بسیار در شخصیت افراد موثر و آن را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

این مشاور خانواده با اشاره به حدیث پیامبر اسلام (ص) درخصوص افزایش روزی به واسطه تشکیل خانواده تاکید کرد: این حدیث نیز به افزایش تلاش، امید به زندگی و انسجام زوجین اشاره دارد و به دنبال آن میزان اضطراب و افسردگی هم کاهش می‌یابد.

وی خاطرنشان کرد: علی‌رغم دغدغه‌های روزمره‌ای که فرزندآوری دارد، آرامش خاطری را در شخصیت والدین جاری می‌کند.

انتهای پیام/۱۰۲۶ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۴ خرداد ۱۴۰۰

ساعت:

۰۹:۱۶:۱۶

25 May 2021