۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۳
کد مطلب : ۴۷۲۵۱

چگونه در ماه مبارک رمضان تغذیه صحیح داشته باشیم؟

کارشناس تغذیه معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: در ماه مبارک رمضان سعی شود فرد روزه دار از تغذیه سالم استفاده کند که سیستم ایمنی بدن ضعیف نشود.
چگونه در ماه مبارک رمضان تغذیه صحیح داشته باشیم؟
به گزارش  جهانبین نیوز ؛ فرشته علایی کارشناس تغذیه معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: پیروی از برنامه غذایی متنوع و متعادل یکی از مهم ترین مواردی است که در تغذیه ماه مبارک رمضان باید رعایت شود.
 
وی  تصریح کرد: برنامه غذایی متنوع و متعادل بدین معنا است که انواع مختلفی از مواد غذایی به تناسب با یکدیگر ترکیب شود، و  فرد روزه‌دار در ماه مبارک رمضان به مقدار کافی از مواد مورد نیاز برای حفظ سلامت بدن استفاده کند.
 
علایی با اشاره به اینکه فرد روزه دارد باید با مصرف صحیح غذا مراقب سلامتی خود نیز باشد عنوان کرد: رعایت میانه روی با محدود نمودن غذاهای دارای چربی، کلسترول، قند، نمک زیاد و ترکیبات افزودنی، اصل بسیار مهمی است که باید به صورت ویژه مورد عنایت روزه‌داران قرار گیرد.
 
وی با بیان اینکه فرد روزه دار باید گروه های غذایی براساس محتوی تشکیل دهنده آن‌ها شامل پروتئین، ویتامین و مواد معدنی  در برنامه غذایی خود بگنجاند گفت: افراد باید به تناسب از 6 گروه اصلی تغذیه استفاده کند.
 
علایی ادامه داد: فرد روزه‌دار باید برای برطرف نمودن نیازهای بدن خود از آب، املاح، ویتامین‌ها، مواد معدنی، پروتئین‌ها و... استفاده کند.

کارشناس تغذیه معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد تاکید کرد: انرژی مورد نیاز بدن افراد روزه دار در سه وعده غذایی سحر، افطار و شام تامین می‌شود بنابراین توجه به این سه وعده غذایی بسیار مهم است.
 
وی با تاکید بر اینکه سبوس در غذا بسیار مهم است گفت: سعی شود نیمی از مصرف روزانه خود را از غذاهای سبوس دار استفاده کنید.

علایی همچنین مصرف سبزیجات را بسیار مهم عنوان کرد و گفت: انواع سبزی جات از جمله هویجف بادمجان، کدو، گوجهف خیار، کاهو و ... را در برنامه غذایی خود قرار دهید.

وی گروه سوم از تغذیه را استفاده از انواع میوه ها دانست و گفت: مصرف کافی میوه در ایام روزه داری ویتامین ها به خصوص ویتامین C  و ویتامین A   سیستم ایمنی فرد را بالا می برد.
 
علایی مصرف مواد لبنی را نیز مهم دانست و عنوان کرد: شیر، ماستف کشک باعث جذب ویتامین های گروه B  می شود.
 
وی خاطر نشان کرد: مصرف پروتئین ها نیز در ایام ماه مبارک رمضان برای روزه دارن مفید است و باید پروتئین های گیاهی و حیوانی را در برنامه غذایی خود بگنجاند که سیستم ایمنی بدن ضعیف نشود.

انتهای پیام/1020ج

 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تاريخ:

يکشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۰

ساعت:

۱۳:۵۴:۵۱

18 Apr 2021