۰
plusresetminus
رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: طی ارزیابی های صورت گرفته چهارمحال و بختیاری در رعایت کردن پروتکل های بهداشتی جز سه استان اول شناخته شده بود اما متاسفانه قبل از عید در کاهش پروتکل ها سرعت گرفتیم و از 85 درصد به زیر 50 درصد رسیدیم.
رعایت پروتکل های بهداشتی در چهارمحال و بختیاری به زیر 50 درصد رسید / تدوین نقشه راه مقابله با موج چهارم کرونا
به گزارش جهانبین نیوز ؛ سید راشد جزایری رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: 15 هزار و 251 خانواده تحت پوشش تیم های حمایتی طرح شهید سلیمانی قرار گرفته اند.

وی با اشاره به اینکه 39 هزار شغل توسط تیم های نظارتی ما رصد شده است گفت: تا کنون پنج هزار و 661 اخطار و 595 پلمپ توسط تیم های نظارتی در ایام کرونا صورت گرفته است.

جزایری ادامه داد: تیم های ما بیش از 9 هزار مراجعه مستقیم به درب منازل داشتند و بیش از 36 هزار مورد تست کرونا انجام داده اند.

وی با اذعان بر اینکه یکی از مهم ترین هدف های طرح شهید سلیمانی کاهش درمان های سرپایی بود  افزود: 13 هزار و 478 مورد مثبت شناسایی ، درمان و قرنطینه شدن بعد از اجرای طرح شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی 80 درصد بستری ها و 90 درصد فوتی ها کاهش پیدا کرده بود.

جزایری با تاکید بر اینکه طرح شهید سلیمانی در گام چهارم موفق ترین طرح بود بیان داشت: متاسفانه در ایام عید مردم قرنطینه خانگی را شکستند و به گردش رفتند و خیابان ها مملو از نفر شد و همین باعث شد که پیک چهارم کرونا رقم بخورد .

وی با بیان اینکه متاسفانه در حال حاضر استان چهارمحال و بختیاری در وضعیت کرونا جز چهار استان اول است گفت: تا دو هفته آینده وضعیت بسیار حساس و خطرناکی را در استان تجربه می کنیم.

جزایری با بیان اینکه در حال حاضر ویروس غالب انگلیسی است گفت: متاسفانه تعداد موارد سرپایی پنج برابر، بیش از دو برابر موارد بستری، و دو برابر مرگ و میر در این استان افزایش پیدا کرده است.

وی یاد آور شد: روزانه بیش از دو هزار تست در این استان انجام می دهیم .

جزایری با بیان اینکه این استان طی ارزیابی های صورت گرفته در رعایت کردن پروتکل های بهداشتی جز سه استان اول شناخته شده بود گفت: متاسفانه قبل از عید در کاهش پروتکل ها سرعت گرفتیم و از 85 درصد به زیر 50 درصد رسیدیم.

وی با اذعان بر اینکه گام پنجم طرح شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی را اغاز کرده ایم گفت: در گام پنجم سه هدف اصلی بیماریابی, رهگیری حداکثری و واکسناسیون در 6 ماه اول سال در دستور کار ما قرار گرفته است.

جزایری خاطر نشان کرد: همچنان قرنطینه معکوس جز دستور کار است، تیم های نظارتی تحت پوشش مرکز هستند، فاز اول واکسناسیون شروع شد، 50 درصد کادر درمان واکسناسیون را انجام داده اند، واکسناسیون جانبازان و همچنین کادر اورژانس 115 در حال انجام است.

انتهای پیام/1020ج
 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۲۲ فروردين ۱۴۰۰

ساعت:

۱۱:۱۷:۵۰

11 Apr 2021