۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۵
کد مطلب : ۴۶۸۲۴
رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری ؛

نظارت‌ها بر بازار در ایام پایانی سال تشدید می‌شود/ مردم همچنان از حضور در تجمعات پرهیز کنند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: در ایام پایانی سال و به جهت حضور گسترده مردم در بازار و دیگر اماکن با ازدحام بالا، نظارت‌ها بر اصناف برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی تشدید شده است.
نظارت‌ها بر بازار در ایام پایانی سال تشدید می‌شود/ مردم همچنان از حضور در تجمعات پرهیز کنند
سید راشد جزایری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: به‌جز شهرستان بن و خانمیرزا که وضعیت آبی دارند مابقی شهرستان‌های این استان وضعیت زرد دارند و این موضوع می‌طلبد که مردم بیشتر نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی توجه داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه در روزهای پایانی سال مردم جنب و جوش بیشتری برای مراجعه به بازار و خرید را دارند، گفت: از همین رو قرار شده است نظارت‌ها بر بازار و اصناف در سه سطح تقویت شود.

جزایری افزود: سطح اول نظارت‌ها رفتار مردم و صنوف است هم مردم و هم بازاریان باید خود مراقبتی را سرلوحه کار خود قرار دهند و اولین قدم برای نظارت همین سطح است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری ادامه داد: سطح دوم، نظارت‌های تخصصی است که توسط بازرسین دانشگاه علوم پزشکی به‌صورت تخصصی و بر اساس چک‌لیست‌ها و فرم‌های مربوطه انجام می‌شود که این نظارت‌ها نیز تشدید شده است.

وی عنوان کرد: سطح سوم نظارت‌ها بازدیدهای مشترک با همکاری دستگاه‌هایی همچون سازمان صنعت، معدن و تجارت، تعزیرات حکومتی، اماکن نیروی انتظامی چهارمحال و بختیاری و کارشناسان و بازرسان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد صورت می‌پذیرد، این بازدیدها در ایام پایانی سال تقویت شده و کارشناسان امر نظارت‌های خود را آغاز کرده‌اند.

جزایری خاطرنشان کرد: تأکید مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد این است که عرضه‌کنندگان مواد غذایی حساس حتماً رعایت پروتکل‌های بهداشتی را سرلوحه کار خود قرار دهند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری به مردم توصیه کرد: حتماً مواد غذایی را به‌صورت بسته‌بندی تأمین کنند و از خرید مواد غذایی سنتی و به‌صورت فله‌ای جز در محل تولید مستقیم آن‌ها خودداری کنند.

وی اضافه کرد: در همه محل‌های تجمعی و مراکز منتخب حتی در سطح شهر، مکان‌هایی برای انجام آزمایش کرونا پیش‌بینی کرده‌ایم تا افراد مشکوک یا آن‌هایی که با یک فرد کرونا مثبت ارتباط داشته‌اند بتوانند مراجعه کنند و تست بدهند.

جزایری یادآور شد: همچنین برای افراد ناقل سالم یا آن‌هایی که خود احساس می‌کنند علائمی دارند نیز محل‌هایی پیش‌بینی شده است، این افراد می‌توانند به این مراکز مراجعه کنند و تست بدهند که جواب آزمایش آن‌ها ظرف مدت 30 دقیقه آماده می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: همچنان تقاضایمان از مردم این است که به مکان‌های شلوغ با ازدحام بالا مراجعه نکنند.

وی تأکید کرد: با توجه به اینکه هم‌اکنون در 13 استان کشور شاهد چرخش ویروس جهش‌یافته کرونای انگلیسی هستیم اکیداً به مردم توصیه می‌کنیم، محدودیت‌ها در تردد، به‌ویژه به دو استان هم‌جوار که وجود ویروس جهش‌یافته در آن‌ها به اثبات رسیده است را مدنظر قرار دهند و همچنین ممنوعیت رفت و آمد شبانه از ساعت 9 شب تا 3 صبح را رعایت کنند.

جزایری خاطرنشان کرد: جرائم در خصوص ترددهای شبانه افزایش‌یافته است، همچنین ممنوعیت‌های تردد بین استانی نیز تشدید شده است.

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری افزود: مردم تا جایی که امکان دارد نباید در تجمعات ازجمله بازار و همچنین مراسمات عزاداری و جشن حضور داشته باشند چراکه میزان و قدرت سرایت ویروس جهش‌یافته کرونای انگلیسی نسبت به قبلی بین 30 تا 70 درصد افزایش پیدا کرده است.

انتهای پیام/1031ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۹

ساعت:

۱۱:۵۵:۵۳

27 Feb 2021