۰
plusresetminus
در اين روز‌هايي که کرونا مردم را خانه‌نشين کرده، کاهش سرعت اينترنت در برخي نقاط شهرستان فارسان شهروندان را با مشکلاتي مواجه کرده است.
روستاي ده چشمه به زودي اينترنت پرسرعت خانگي را تجربه می‌کند/ توسعه فيبر نوري و زيرساخت‌هاي تلفن همراه و ثابت در فارسان
به گزارش جهانبین نیوز؛ اينترنت امروزه به جزء جدانشدني زندگي تبديل‌شده است چراکه زندگي روزمره و کار بسياري از افراد جامعه به اينترنت گره‌خورده است و جزء لاينفک زندگي کنوني است.
 
نحوه استفاده از اينترنت در کشور ابتدا به‌صورت دايل آپ انجام مي‌شد که سرعت آن بسيار پايين و به‌نوعي زجرآور بود اما با ورود خطوط پرسرعت تا حدودي در وضعيت و سرعت اينترنت تغييرات اساسي و تحولات چشمگير پديد آمد.
 
با اين‌حال حتي شهر‌ها و روستا‌هايي که مجهز به اينترنت پر‌سرعت نيز هستند با مشکل اتصال به اينترنت مواجه بوده و عملاً اين اينترنت به اسم پرسرعت، نيز هيچ کارايي نداشته است. حال مشخص نيست با اين حجم عظيم معضلات اينترنت و آنتن‌دهي ضعيف دانش آموزان چگونه در سال تحصيلي آموزش خواهند ديد.
 
درس خواندن در شاد با این سرعت اینترنت نشدنی است

اينترنت امروز از ضروريات زندگی است

يداللهي يکي از دانش‌آموزان اين منطقه در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛  تصريح کرد: از زماني که کلاس‌هاي درس به‌صورت مجازي برگزار مي‌شود، قطعي مکرر اينترنت و سرعت‌پايين آن مشکلات فراواني را براي من و همکلاسي‌هايم ايجاد کرده است.
 
وي خاطرنشان کرد: شبکه شاد نياز به اينترنت پرسرعت دارد، اما در بيش‌تر مواقع سرعت اينترنت به‌اندازه‌اي پايين است که حتي پيام‌هاي ساده در شبکه‌هاي اجتماعي نيز به‌کندي ارسال مي‌شود.
 
کريمي يکي از اهالي روستاي ده چشمه اظهار کرد: يکي از مشکلات اساسي مردم  عدم آنتن‌دهي تلفن همراه و اينترنت در منطقه است که متأسفانه نگراني‌هاي را در برداشته است.

وي بيان کرد: همان‌طور که همگان مي‌دانند استفاده از اينترنت امروزه از ضروريات است بسياري از فرزندانمان دانشجو هستند و براي رفع ضروريات دانشگاهي خود نيازمند داشتن يک اينترنت پرسرعت هستند.

وي  ادامه داد: اهالي درخواست‌هايي را از شرکت مخابرات شهرستان فارسان داشته‌اند اما متأسفانه تاکنون به آن جامه عمل پوشانده نشده است.
 
طی یکی دو ماه آينده مشکل اينترنت روستا رفع می‌شود

با توجه به پيگيري‌هاي از مسئولين و نارضايتي مبني‌بر کُندي و افت سرعت اينترنت خانگي روستا مسعود فاطمي واناني رئیس مخابرات شهرستان گفت: مرحله دوم نصب کافوي فيبر نوري و حذف کابل مسي در روستا آغاز شده و تا يکي دو ماه آينده مشکل اُفت سرعت اينترنت در روستا برطرف خواهد شد.
 
تلاش ما رفع هرچه سريع‌تر مشکل اينترنت شهرستان فارسان است

مرداس طاهري، فرماندار شهرستان فارسان در گفتگو با جهانبین نیوز؛ از توسعه فيبر نوري و زيرساخت‌هاي تلفن همراه و تلفن ثابت در اين شهرستان خبر داد.

وي افزود: تلاش مي‌کنيم تا هرچه سريع‌تر مشکل اينترنت را در شهرستان برطرف کنيم تا مردم بتوانند به‌راحتي از اينترنت استفاده کنند.
 
روستاي ده چشمه، روستايي از توابع بخش مرکزي شهرستان فارسان در استان چهارمحال و بختياري است.

انتهای پیام1026ج /590پ
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۹

ساعت:

۱۴:۰۶:۵۳

23 Feb 2021