۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۳
کد مطلب : ۴۶۴۴۴
امام جمعه شهرکرد؛

قوی شدن کشور را در برجام نبینید/ برای بازگشت به برجام، بدون قید و شرط تحریم ها باید برداشته شود

حجت الاسلام و المسلمین محمد علی نکونام گفت: مسئولین باید هوشیار باشند برجام به شرطی اجرا می شود که بدون قید و شرط تحریم ها لغو شود و خسارت های ناشی از تحریم در این ایام توسط آمریکا جبران شود.
قوی شدن کشور را در برجام نبینید/ برای بازگشت به برجام، بدون قید و شرط تحریم ها باید برداشته شود
به گزارش جهانبین نیوز؛ حجت الاسلام و المسلمین محمد علی نکونام امام جمعه شهرکرد در خطبه های این هفته نماز جمعه اظهار کرد: امروز روز فرار شاه است، شاهی که خسارت های جبران ناپذیری به کشور وارد کرد و الان نزدیک چهل سال بعد از انقلاب می گذرد هنوز کشور با ناراسایی ها و محرومیت ها روبه رو است، این ها برای ما باید عبرت باشد در هر جایگاهی که قرار گرفته ایم.

وی باشاره به اینکه در هرجایگاهی که هستیم باید قدر موقعیت را بدایم و حق را اداکنیم تصریح کرد: اگر حق این انقلاب ادا نشود عاقبت خشم خدا دامن ما را می گیرد.
 
حجت الاسلام نکونام بیان داشت :  بعد از شکل گیری انقلاب مردم توانستند بهم بپیونند و  نظام جمهوری اسلامی برپا شود و در دنیا بدرخشد، امروز این نظام ریشه ظلم و ستم را خشکانده و راهی را طی می کند که دشواری هایی هم دارد.

وی افزود: تحمل این دشواری ها عاقبت به خیری است،  چه به شهادت برسیم و چه در این راه بمانیم جهاد در راه خدا است.

نکونام با بیان اینکه همه بکوشیم کشور را قوی کنیم عنوان کرد: طبق فرمایشت رهبر معظم انقلاب کشور ما یک کشور قوی است که دشمن را دور می کند و نمی گذارد مکر دشمنان آن را ضعیف کند.
 
وی ادامه داد: تا کشور به خود کفاییی نرسد نمی توان راه درست را انجام داد، باید روی این مسئله تلاش بسیار کرد.

حجت الاسلام نکونام خاطر نشان کرد :  مسئله برجام یکی از نکاتی است که در واقع دو لبه دارد، یک لبه برجام منجر به قدرت پیدا کردن دشمن است و لبه دیگرش منجر به ضعف کشور است تا ببینیم مسئولین ما کدام یک از دولبه را پیدا می کنند.

وی تشریح کرد: لبه قدرتمندی کشور آن است که به برجام دل نبندد ،قوی شدن کشور را در برجام نبیننند، برجام اگر به خنثی کردن تحریم ها بیانجامد بدون انکه به کشور خسارت وارد شود این لبه مناسب برجام است، اما تا کنون اینطور نبوده و الان هم که شرایط دیگر در آمریکا به وجود می آید و  میخواهند به برجام بپیوندند و  در پی آنند که آن لبه خلع سلاح کردن کشور ما را دنبال کنند.

حجت الاسلام نکونام با بیان اینکه برخی همچنان به دنبال آناند که باب مذاکره را ایجاد کننند گفت: مسئولین باید هوشیار باشند برجام به شرطی اجرا می شود که بدون قید و شرط تحریم ها لغو شود و خسارت های ناشی از تحریم در این ایام توسط آمریکا جبران شود.

وی اظهار کرد: کشور وقتی قدرتمند می شود که این موانع را از سر راه بردارند، اما نه با نگاه بیرونی بلکه با نگاه درونی، اتکا بر خود که این شدنی است،  تجربه هم نشان می دهد مذاکرات باید موانعی را از سر راه بردارد  پس مذاکرات نباید به آن بینجامد که کشور به خسارت برسد و بعد ما به تعهداتمان عمل کنیم.

حجت الاسلام نکونام در بخش دیگر از سخنان خود شهادت حضرت فاطمه را تسلیت گفت و بیان داشت: امسال شرایط به گونه دیگری است و هیئت های مذهبی در  دهه فاطمیه باید عذاداری ها را با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار کنند.

وی  عنوان کرد: حضرت صدیقه کبری (س) یک هدیه الهی است، که این هدیه الهی در میان دنیا نظیر ندارد و هیچکس را پیدا نمی کنید که همپای حضرت فاطمه (س) باشد.

حجت الاسلام نکونام در پایان اذعان داشت: از منظر فضائلش هیچکس  نمی تواند درک کند، ایشان از نظر انجام اعمال داری ابعاد مختلف گفتمانی است که می توان از آن ها استفاده کرد.

انتهای پیام/۱۰۲۰ ج



 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳

ساعت:

۱۶:۴۸:۲۱

28 Mar 2024