۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۷
کد مطلب : ۴۶۴۱۰
مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری:

بازگشایی مدارس به صلاح‌دید ستاد ملی کروناست/والدین نگران نباشند، امینت در مدارس بیشتر از جامعه است

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: بازگشایی مدارس عام نیست، و به‌طور تدریجی به صلاح‌دید ستاد ملی کرونا با لحاظ همه شرایط در کمیته‌های مختلف صورت می‌گیرد.
بازگشایی مدارس به صلاح‌دید ستاد ملی کروناست/والدین نگران نباشند، امینت در مدارس بیشتر از جامعه است
فرحناز قائدامینی مدیرکل آموزش  پرورش چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: بازگشایی مدارس عام نیست، و به‌طور تدریجی به صلاح‌دید ستاد ملی کرونا با لحاظ همه شرایط در کمیته‌های مختلف صورت می‌گیرد.
 
وی ادامه داد: درحال حاضر بازگشایی شامل پایه‌های اول و دوم ابتدایی در شرایط آبی و زرد، دروس مهارتی و در مدارس زیر 50 نفر است.
 
مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفته که کلاس‌ها حداکثر با 10 نفر دانش‌آموز برگزار شود، یادآور شد: مدارس زیر 50 نفر بیشتر در در روستاها و شهرهای با جمعیت کم وجود دارد، اما در مدارس شهری هم مدارس غیردولتی مشمول این قانون می‌شوند چون جمعیت پایینی دارند.
 
قائدامینی با اشاره به تامین مواد ضدعفونی‌کننده در مدارس برای استفاده دانش‌آموزان و ضدعفونی کلاس‌ها و سرویس‌های بهداشتی تاکید کرد: این مواد از خیلی وقت پیش تهیه و در اختیار مدارس قرار گرفته است، اما در بحث آموزش دانش‌آموزان برای رعایت مسائل بهداشتی هم، بچه‌ها در این مدت آمادگی‌های لازم را کسب کرده‌اند و امتحانات مورد نیاز در این زمینه را داده‌اند این درحالی است که آموزش‌هایی در تلویزیون و شبکه شاد نیز ارائه شده است و در گروه سفیران سلامت هم آموزش‌ها در این راستا ادامه دارد.
 
وی خاطرنشان کرد: مدرسه برای پایه‌هایی که عنوان شد باز است و خدمات ارائه می‌شود، خانواده‌ها هم باید با این موضوع کنار بیایند چون در همه دنیا با وجود این شرایط مدارس باز است و آموزش‌ها در حال ارائه به دانش آموزان ارائه می‌شود.
 
مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری بیان داشت: از آنجایی که آموزش‌ها صرفا از لحاظ گفتاری نیست و در جمع است که بچه بسیاری از آموزش‌های زندگی اجتماعی را می‌بیند، محروم کردن بچه‌ها از آن منصفانه نیست، اعتقاد ما بر این است که هیچ آموزشی نمی‌تواند جایگزین آموزش حضوری شود، علاه‌بر این بیشتر آموزش‌هایی که بچه‌ها می‌بینند بیشتر از آنکه از طریق گوش باشد از طریق قوه بینایی و حضور در بین هم‌سن و سالان و اجتماع است و این حضور می‌تواند بسیاری از مسائل مربوط به آداب و رسوم زندگی اجتماعی و آمادگی برای زندگی را به دانش‌آموزان یاد دهد.
 
قائدامینی اضافه کرد: همه کارشناسان بر این عقیده هستند که هیچ آموزشی هرچقدر هم که در سطح عالی باشد نمی‌تواند جایگزین آموزش حضوری شود، گرچه آموزش مجازی هم قطعا در کنار آموزش حضوری می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد و رها نخواهد شد.
 
وی افزود: طبق تحقیقاتی که صورت گرفته مشخص شده آسیبی که بچه‌ها از ماندن در خانه و مدرسه نرفتن می‌بینند و مشکلات روحی و روانی که برای آن‌ها به‌وجود می‌آید به مراتب بیشتر از مسائل مربوط به ابتلا به ویروس کرونا است، پس خانواده‌ها باید در ورود بچه‌ها به اجتماع مدرسه اقدام کنند، ضمن اینکه امنیت دانش‌آموزان در مدرسه بیشتر از جامعه بیرون از مدرسه است، به‌عنوان مثال خود ما شاهد هستیم که بچه‌ها بی‌مهابا و بدون رعایت اصول بهداشتی وارد مغازه‌ شده یا در کافی‌شاپ‌ها حضور می‌یابند که این به مراتب خطرش بیشتر از حضور در مدارس و کلاس‌های درسی است که کلیه اصول و مقررات بهداشتی در آن اجرا خواهد شد.
 
مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری از خانواده‌ها درخواست کرد همانطور که تاکنون کنار معلمان در بحث آموزش کمک کردند و اگر اولیا یکی از بازوهای حمایتی آموزش و پرورش در آموزش مجازی نبودند قطعا آموزش و پرورش نمی‌توانست به این موفقیت برسد امروز هم به مربیان کمک کنند، برای آموزش مسائل بهداشتی به بچه‌ها و در این مسیر ما را یاری دهند.
 
انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۹

ساعت:

۱۰:۱۴:۱۴

12 Jan 2021