۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۹
کد مطلب : ۴۵۹۱۲

بی مهری مسکن مهر به متقاضیان جونقانی/پروژه ای که همچنان بلاتکلیف است

برخي از خانوارها ديگر قيد خانه دار شدن را زده‌اند اما نمي‌توانند بدون سرپناه بمانند و بازار اجاره مسکن نيز، نابسامان است به‌طوري‌که قيمت‌ها چندين برابر افزايش‌يافته و هر روز نيز اين اجاره‌بها بيشتر مي‌شود.
بی مهری مسکن مهر به متقاضیان جونقانی/پروژه ای که همچنان بلاتکلیف است
به گزارش جهانبین نیوز ؛ شواهد موجود نشان می‌دهد صدها واحد نیمه‌تمام و تحویل شده هنوز تکلیف روشنی ندارند و با وجود آنکه دولت گفته تلاش می‌کند، تا پایان سال تمام واحدهای باقی مانده را تحویل دهد اما به روز نکردن اطلاعات و ارقام موجود از مسکن مهر و البته «پنهان‌کاری» دستگاه متولی، باعث شده در واقع کسی از وضعیت مسکن مهر خبر نداشته باشد.

مسکن مهر این روزها در حالی سیزدهمین سال از عمر خود را پشت سر می‌گذارد که در قیاس روزهای آغاز به کارش در بسیاری از موارد تغییر وضعیتی قابل توجه داشته است.

مسکن مهر که در دولت نهم ابتدا با هدف ساخت خانه‌های رایگان کلنگ‌زنی شد و پس از آن بنا بود با دریافت وجوهی محدود از متقاضیان ساخته شود، امروز بسته به شهر و تقاضای موجود شرایطی متفاوت دارد.

علی رغم گذشت چهارسال مشکل مسکن مهر ما حل نشده است

مردم شهر جونقان از توابع شهرستان فارسان در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز؛ پيرامون مسکن مهر گفتند: سال ۱۳۸۶ بود که طرح مسکن مهر براي خانه‌دار کردن اقشار ضعيف جامعه تصويب شد و قرار بود تا هرکسي که خانه‌اي ندارد در اين طرح ثبت‌نام کند تا با استفاده از زمين‌هاي رايگان خانه‌اي را برايش بسازند و سرپناهي داشته باشد.
 
هرچند اوايل اين طرح، پروژه مسکن مهر خوب پيش رفت و به‌طور حتم اگر تمام مي‌شد، مشکل مسکن بسياري از مردم کشور را حل مي‌کرد.
 
يکي از اهالي شهر جونقان گفت: از سال 96 پرونده آن‌ها تشکيل شد و تعداد 870 فقره پرونده تحويل بنياد مسکن گرديد که مي‌بايست با تحويل زمين توسط سازمان مسکن و شهرسازي ساختمان براي متقاضيان ساخته شود و پروژه شروع بکار مي‌کردند ولي حدود ۴ سال از اين موضوع مي‌گذرد و هيچ اقدامي صورت نگرفته است؟

برخی خانواده ها قید خانه دار شدن را زدند
 
وي بيان کرد: از سوي ديگر برخي از خانوارها ديگر قيد خانه دار شدن را زده‌اند اما نمي‌توانند بدون سرپناه بمانند و بازار اجاره مسکن نيز بازاري نابسامان است به‌طوري‌که قيمت‌ها چندين برابر افزايش‌يافته و با توجه به نقل و انتقالات مردم هر روز نيز اين اجاره‌بها بيشتر مي‌شود.

اقدامات لازم برای اخذ پروانه 20 واحد مسکونی انجام شده است
 
بهادر زيلابي رئيس بنياد مسکن انقلاب اسلامي گفت: با شروع طرح اقدام ملي ما به تمام متقاضيان داراي پرونده در بنياد پيام داديم که در سامانه ثبت‌نام کنند که متأسفانه ۴۶ نفر ثبت‌نام و ۲۰ نفرشان واجدالشرايط بودن ولي از همين ۲۰ نفر هم ۱۲ نفر پول واريز کردن که چند روز پيش با حضور مديرکل بنياد و راه و شهرسازي ۱۱۰۰ متر زمين به بنياد واگذار شد و ماهم اقدام کرديم.

وي بيان کرد: براي اخذ پروانه از شهرداري براي ساخت ۲۰ واحد مسکوني در فاز اول اقدامات انجام‌شده است.
 
به گزارش جهانبین نیوز ؛ جونـِقان شهري در استان چهارمحال و بختياري است که در در جنوب غربي شهرکرد (مرکز استان) و در فاصله ۴۲ کيلومتري از اين شهر قرار دارد.

 شهر جونقان از توابع شهرستان فارسان بوده و در شرقي‌ترين بخش ميزدج واقع شده است.

انتهای پیام/530ب
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۹

ساعت:

۱۳:۳۳:۵۳

14 Nov 2020