۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۶
کد مطلب : ۳۶۳۶۲
سلام لردگان گزارش مي‌دهد/

مرگ تلخ جنگل‌های بلوط در سایه طمع‌ورزی سودجویان/داستان قطع درختان بلوط در لردگان تمامي ندارد

51 درصد از پوشش جنگلي استان چهارمحال و بختياري در شهرستان لردگان قرار دارد و 88 درصد اين شهرستان را پوشش جنگلي تشکيل مي دهد.
مرگ تلخ جنگل‌های بلوط در سایه طمع‌ورزی سودجویان/داستان قطع درختان بلوط در لردگان تمامي ندارد
به گزارش جهانبین نیوز؛به نقل از خبرنگار سلام لردگان؛ قاچاق چوب در جنگل‌هاي بلوط در شهرستان لردگان به مرز بحراني رسيده است، هفته گذشته بيش از 100 اصله درخت بلوط در روستاي آبچنار ارمند در فاصله 15 کيلومتري شهر لردگان آن هم در کنار جاده به وسيله دستگاه اره برقي قطع شد که جاي شک و شبهه بسیاری برای مردم دارد.
 
 
شهرستان لردگان يکي از شهرستان‌هاي جنگلي استان چهارمحال و بختياري است که 51 درصد از پوشش جنگلي استان و 88 درصد پوشش جنگلي شهرستان را به خود اختصاص داده است و همين موضوع سبب پديد آمدن جاذبه‌هاي گردشگري و تفرجگاه‌هاي بسياري در اين منطقه شده است.

متاسفانه امروزه عوامل متعدد طبيعي و غيرطبيعي دست به دست هم داده و کمر به نابودي جنگل‌هاي بلوط بسته‌اند، يکي از عوامل غيرطبيعي نابودي جنگل‌هاي بلوط، قاچاق چوب درختان بلوط توسط سودجويان است که مرگ جنگل‌هاي بلوط را آن هم به صرف اندک درآمدي بيشتر توسط سودجيان رقم زده است.

 
نبايد فراموش کرد که براي ايجاد يک درخت بلوط، بين 70 تا 150 سال زمان لازم است که گاه چندين درخت بلوط، در لحظه‌اي از تفريح ناآگاهانه، براي هميشه دود شده و بي‌هيچ جايگزيني، از تاريخ جنگل‌هاي لردگان محو مي‌شوند.
 


داستان تلخ قطع درختان بلوط در اين شهرستان ساليانه چندين بار تکرار مي‌شود.

برخورد قاطع‌تر با خرابکاران جنگل شايد بتواند عامل مهمي در پيشگيري از اين سودجويي باشد که اميدواريم دستگاه‌هاي ذيربط اقدامات لازم در اين زمينه را انجام دهند چراکه اگر مرگ جنگل مرگ دنيا و انسان ها را به دنبال دارد.

انتهاي پيام1026ج /630ل
مرجع : پایگاه خبری سلام لردگان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۶:۵۸:۳۰

1 Jan 2020