۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۲
کد مطلب : ۲۳۲۷۷
عضو شوراي مرکزي جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي در سالروز رحلت حضرت خديجه (س) مطرح کرد

پرداختن به زواياي شخصيتي حضرت خديجه (س)درسطح وسيع جامعه جهاني ضروري است

نماينده سابق مردم دردوره هفتم مجلس شوراي اسلامي گفت: پرداختن به زواياي شخصيتي حضرت خديجه (س) براي جامعه مسلمان از جمله جوانان و مادران در مسائل تربيتي کودکان و همينطور جامعه مخاطب وسيع تر جهاني ضروري است.
پرداختن به زواياي شخصيتي حضرت خديجه (س)درسطح وسيع جامعه جهاني ضروري است
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از مشکات برین، دکترعشرت شايق عضو شوراي مرکزي جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي در خصوص نقش حضرت خديجه(س) در پيشبرد اهداف انقلابي پيامبر اکرم(ص) اظهار کرد: حضرت خديجه (س) با بخشش مال خويش اسلام را که در ابتداي رسالت خود که چون شاخه نو رسته بود در برابر هجمه دشمنان حفظ کند و زمينه رشد و تعالي اسلام و مسلمين را فراهم نمايد و به استناد تاريخ رسول اکرم در مکه تا زماني که ايشان زنده بودند در کفايت وسيع و بي نياز از احدي بودند.

وي افزود: ايشان يار غمخوار پيامبر(ص) پيش از بعثت بود و پس از آن هم با تمام وجود حامي افکار و انديشه هاي توحيدي ايشان محسوب مي شد و به دليل موقعيت مقبول و ممتازي که داشت پناهگاهي براي حضرت محمد(ص) به حساب مي آمد.

شايق در خصوص شناخت جامعه امروز از حضرت خديجه(س) ادامه داد: آن طوري که شايسته است به شخصيت فداکار و سبقت گيرنده در ايمان، آن هم در شرايط سخت آن زمان که تحت فشار همه اقشار غير مسلمان قرارداشتند، پرداخته نشده است.

نماينده سابق مردم دردوره هفتم مجلس شوراي اسلامي گفت: پرداختن به زواياي شخصيتي ايشان براي جامعه مسلمان از جمله جوانان و مادران در مسائل تربيتي کودکان وهمينطور جامعه مخاطب وسيع تر جهاني ضروري است.

نماينده سابق دردوره هفتم مجلس شوراي اسلامي با اشاره به شرايط سخت حضرت خديجه(س) در زمان کفار و مشرکين بيان کرد: در آن شرايط که کفار و مشرکين و گروه هاي مختلف به دليل اعلام رسالت پيامبر(ص) با وجود زخم زبان ها، دادن القاب بد، حرکت ها و رفتارهاي سنگين، تهمت هاي نارواي کفار و مشرکين و با وجود سختي ها و مشقت هاي شعب ابي طالب ايشان همراه به حمايت از پيامبر(ص) پرداختن د و در اين راه از هيچ تلاشي دريغ نکردند.

دبير قرارگاه رسانه‌ايي مقابله با تهديدات نرم مرکز بسيج سازمان صدا وسيما ادامه داد: نقش تاريخي و فداکاري هاي اقتصادي حضرت خديجه (س) در ياري رسول الله (ص) که مشکلات فراواني را از پيش پاي ايشان برداشت و باعث آرامش روحي ايشان گرديد، بسيار مشهود است.

وي گفت: در ماجراي محاصره اقتصادي قريش که چندين سال به طول انجاميد، همه اموال خديجه (س) صرف حمايت از محاصره شدگان و رسول الله (ص) شد که حمايت اقتصادي خديجه (س) در واقع کليد مقاومت و شکستن اين محاصره بود.

عضو شوراي مرکزي جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي با بيان اينکه حضرت خديجه(س) با حمايت همه جانبه پيامبر(ص) از جان خود نيز گذشتند، بيان کرد: حضرت خديجه(س) در کنار پيامبر(ص) با تمام وجود جان و مال خود را بذل اسلام کرد چرا که در سال دهم بعثت پس از سه سال محاصره در شعب ابي طالب اين بانوي بزرگ و فداکار وفات يافتند.

وي ادامه داد: حتي در زماني که پيامبر(ص) در غار حرا مشغول عبادت بودند مسير طولاني و صعب العبور را براي بردن توشه طي مي کردند و اين نشان از عشق، ذوق و انگيزه بالاي بود که نشات گرفته از نگاه توحيدي ايشان است.

شايق با بيان اينکه حضرت خديجه (س) سخت ترين مشکلات را به خاطر حفظ ايمان به خدا و دفاع از اسلام و رهبر بزرگوار آن متحمل شد بيان کرد:از آنجا که حضرت خديجه (س) از رسول الله(ص) حمايت همه جانبه داشتند و مايه آرامش و تسلي خاطر ايشان در برابر طوفان هاي حوادث سهمگين و اندوه هاي فراوان آغاز رسالت بودند، گويي که از تمام مسلمين حمايت کرده اند، چرا که ولي امر زمان خود را حمايت کردند.

وي درپايان خاطرنشان کرد: زنان امروز با الگوگيري از ايشان مي توانند همراه با حمايت از نظام و ولايت فقيه به دنبال بسترسازي جامعه براي ظهور امام عصر(عج) باشند.


انتهاي پيام1020ج /۵۳۰م
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۲۲:۴۸:۰۱

25 Jan 2020