۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۷
کد مطلب : ۴۰۲۸۷
گزارش تصویری:

سياه‌پوش کردن مساجد در استقبال از ماه محرم در شهرستان فارسان

ماه محرم، ماه عزا و ماتم سيد سالار شهيدان درراه است و مردم شهرستان فارسان با سياه‌پوش کردن مساجد و خيابان‌ها به استقبال از ماه محرم رفتند.
به گزارش جهانبین نیوز، باري ديگر ماه محرم از راه فرامي‌رسد و غم و اندوه در دل عاشقان اباعبدالله الحسين (عليه‌السلام) مي‌نشيند، اندوهي بي‌پايان که در فراق ارباب بي کفن و 72 تن از ياران باوفايش در ذره‌ذره زندگي انسان‌ها نقش مي‌بندد.
 
نام محرم همواره با رشادت‌هاي انسان‌هايي بزرگ همراه است، انسان‌هايي که در آن برهه حساس از وفاداري و جان‌نثاري دريغ نکردند و باخدا ترسي، هماهنگي و وفاداري، خالق حماسه‌اي بزرگ شدند.
 
بزرگاني چون حضرت ابوالفضل (عليه‌السلام) که با شجاعت و جانبازي لقب سقاي دشت کربلا را از آن خود کرد، او براي آوردن آب براي کودکان رفت اما نتوانست بازگردد و به شهادت رسيد، حضرت علي‌اکبر، قاسم و ديگر جوانان دشت کربلا که در اوج جواني از تعلقات دنيوي گذشتند و در لبيک به ولي زمان خود در برابر باطل ايستادگي کردند تا يزيد زمان را نقش بر زمين کنند.

              
 
آري محرم باري ديگر درراه است، ماهي که قلب‌هاي عاشقان به‌دوراز هرگونه حزب و گروه و جناح خاصي براي امام شيعيان مي‌تپد، مردماني که در اين ماه از جان‌ودل براي عزاداري شهادت سيد سالار شهيدان و ياران باوفايش بر سر و سينه مي‌زنند و مراسمات مختلفي را در مساجد، تکايا، حسينيه‌ها و. برپا مي‌کنند.
 
نام محرم با عاشورا، کربلا و امام حسين (عليه‌السلام) پيوندي عميق دارد، گويي اين ماه جز حسين و کربلا هيچ ندارد، اينک ماه محرم، ماه اشک و خون، ماه جانبازي عاشقان راه حق مي‌آيد و چشم‌ها در غم هجران سومين پيشواي عالم گريان است و دل‌ها غمناک‌ترين غم عالم را تاب مي‌آورند.

                
 
عاشقان اهل‌بيت عصمت و طهارت (عليه‌السلام) اينک به پيشواز و استقبال از ماه محرم مي‌روند و با سياه‌پوش کردن مساجد، تکايا و حسينيه‌ها خود را آماده برگزاري مراسمات عزاداري اين ماه مي‌کنند.
 
مساجد شهرستان فارسان که براي پيشواز از ماه محرم با همکاري نوجوانان و جوانان سياه‌پوش شده و در اين ماه ميزبان مراسمات مختلف است.

انتهای پیام/590پ
 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

ساعت:

۱۶:۱۳:۱۲

29 Mar 2024