۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۷
کد مطلب : ۲۸۷۱۲
گزارش تصويري:

ماکت قلعه دزک ساخته دانشجوی اردلی در موزه میراث فرهنگی استان قرار گرفت

ماکت بناي تاريخي قلعه دزک توسط هادي رجب زاده از دانشجويان ممتاز بسيجي شهرستان اردل ساخته و در موزه ميراث فرهنگي استان چهار محال وبختياري در معرض ديد عموم مردم قرار گرفت.
به گزارش جهانبین نیوز، هادي رجب زاده دانشجوي رشته معماري آموزشکده فني شهيد بهشتي اردکان از دانشجويان ممتاز بسيجي شهرستان اردل و سازنده ماکت قلعه دزک در گفت و گو با خبرنگار هفت چشمه گفت: ساخت ماکت قلعه دزک را در سال ۹۴ شروع کردم و در ارديبهشت ۹۵ در ابعاد هاي مختلف آن را تکميل کردم و در هم اکنون در موزه ميراث فرهنگي استان چهار محال وبختياري در معرض ديد عموم مردم قرار گرفت.

رجب زاده افزود:اين ماکت که در ابعاد نيم متر و با مقوا ساخته شده است، تمام جزييات بنا از قبيل حياط هاي مرکزي، باروها و برج هاي نگهباني، پله ها، شيب­راهه ها مي کند.

وي افزود:ماکت هاي ديگر از آثار تاريخي استان چهار محال وبختياري را نيز تا پايان امسال ساخته و در معرض ديد مردم قرار خواهم داد.

هادي رجب زاده متولد سال ۷۵ در سال ۹۲ به آموزشکده فني بروجن راه پيداد کرد و در سال ۹۴ بعد موفق به اخذ مدرک کارداني شد ،وي در کنکور کارشناس شرکت کرد و در حال حاضر دانشجوي رشته معماري آموزشکده فني شهيد بهشتي اردکان مي باشد.

قلعه دزک از جمله آثار تاريخي جالب و ديدني روستاي دزک از توابع بخش مرکزي شهرستان کياراست که توسط لطفعلي‌خان امير مفخم بختياري و با تأثيرپذيري از معماري قصرهاي اروپايي ساخته شده است.

انتهاي پيام1022ج /۵۷۰ه
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳

ساعت:

۰۲:۰۸:۴۰

19 Apr 2024