۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۲
کد مطلب : ۲۲۰۰۵
رئيس محيط زيست کوهرنگ:

يک بَهله عقاب طلايي کمياب توسط همياران محيط زيست در کوهرنگ تحويل محيط زيست داده شد+ تصاوير

رحيمي بيان داشت: عقاب طلايي را جهت معاينه و درمان تکميلي به کلينيک دامپزشکي استان تحويل داديم که پس از بهبودي کامل در ارتفاعات زردکوه بختياري رها خواهد شد.
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از کوهرنگ خبر، رئيس اداره محيط زيست شهرستان کوهرنگ گفت: يک عقاب طلايي کمياب، توسط همياران محيط زيست به اداره محيط زيست شهرستان کوهرنگ تحويل داده شد.

ارسلان رحيمي افزود: پس از تحويل گرفتن پرنده و انجام معاینات لازم مشخص شد که از ناحيه بال سمت چپ زخمي است.

رحيمي بيان داشت: پس از مشخص شدن زخمی بودن، این پرنده را جهت معاينه و درمان تکميلي به کلينيک دامپزشکي استان تحويل داديم که پس از بهبودي کامل در ارتفاعات زردکوه بختياري رها سازي خواهد شد.

رئيس اداره محيط زيست شهرستان کوهرنگ گفت: اين پرنده از خانواده عقاب طلايي زردکوه است و از پرنده گان کمياب در سطح استان و کشور بوده و زيستگاه اصلي اين پرنده در ارتفاعات زردکوه بختياري مي باشد.

رحيمي در پايان از شهروندان درخواست کرد در موارد مشابه که پرنده گان زخمي را مشاهده مي کنند يگان حفاظت محيط زيست شهرستان کوهرنگ را در جريان قرار دهند و يا با سامانه ۱۵۴۰ رسیدگی به مشکلات زيست محيطي تماس حاصل نمايند.

عقاب طلايي نام خود را از پرهاي طلايي و برنزي تاج، سر و پشت گردنش گرفته است، قهوه اي تيره است و از دور به سياهي مي زند، ساق يا چکمه اي و از هر دو طرف پوشيده از پر است. این پرنده با شکوه  مناطق صخره اي و چشم اندازهاي فراخ را به زمينهاي هموار و مناطق جنگلي ترجيح مي دهد. عقاب طلايي تنها با يک جفت ديده مي شود و تک همسر است و احتمالا تا پايان عمر پيوند جفتها برقرار مي ماند.
 
اين جانور براي شکار استراتژيهاي گوناگوني دارد، هرکدام قلمرويي به وسعت 90 کيلومتر دارند و مي توانند طعمه اي به وزن 6/3 کيلوگرم را طي پرواز حمل کنند، سرعت متوسط عقاب طلايي 50 کيلومتر در ساعت ثبت شده است که مي تواند در زمان شيرجه آن را به 320 برساند.

اين حيوان به طور متوسط روزانه 300 گرم گوشت مي خورد که عمدتا از پستانداران تغذيه مي کند و پرندگان انتخاب دوم آن است.
 
انواع عقاب جزء گونه‌هاي جانوري حمايت شده از سوي سازمان حفاظت محيط‌ زيست به شمار مي‌ آيد و طبق قانون زنده‌گيري و نگهداري آن ممنوع است و متخلفان از اين قانون به پرداخت يك ميليون و 200 هزار تومان (12 ميليون ريال) جزاي نقدي، جريمه خواهند شد.
 
عقاب طلايي با استفاده از چابکي و سرعت و همچنين با استفاده از پاشنه قدرتمند خود مي‌تواند طعمه‌هاي خود را ازجمله خرگوش، موش کوهي(مارموت)، سنجاب زميني و پستانداران بزرگ مانند روباه، گربه‌ي وحشي يا خانگي، بز کوهي و بچه آهوها شکار کند.
 
عقاب‌هاي طلايي داراي شش زير گونه در کل جهان مي‌باشند. بزرگترين جثه را در اين زيرگونه‌ها، عقاب‌هاي طلايي هيماليايي دارند. طول متوسط بال هايشان ۲٫۲۱ سانتيمتر است البته بزرگترين عقاب اين گونه يک ماده با طول بال ۲٫۸۱ سانتيمتر است.

انتهاي خبر/۱۰۲۴ج/ ۶۱۰ ک
  • يک بهله عقاب طلايي کمياب توسط همياران محيط زيست در کوهرنگ تحويل محيط زيست

    يک بهله عقاب طلايي کمياب توسط همياران محيط زيست در کوهرنگ تحويل محيط زيست

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳

ساعت:

۱۴:۰۸:۴۸

28 Mar 2024