۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۶
کد مطلب : ۲۱۲۴۹

نخستین دفتر خدمات الکترونیکی قضایی (سخا) در استان افتتاح شد+تصاویر

زیبایی فر گفت: هدف از اجرای این طرح کاهش مراجعات مردم به دادگستری و شفاف سازی در فرآیند دادرسی است.
به گزارش خبرنگار جهانبین نیوز، مصطفی زیبایی فر معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری کل استان چهارمحال و بختیاری در مراسم افتتاح اولین دفتر خدمات الکترونیکی قضایی استان (سخا) گفت: با توجه به قانون ارتقاء سلامت اداری و مبارزه فساد، حاکمیت الکترونیک بعنوان یک اولویت برای قوه قضائیه مورد توجه قرار گرفته است.

وی با اعلام اینکه کلیه کارکنان اداری دادگستری موظف شده اند که از این سامانه استفاده کنند؛ اظهار داشت: هدف از اجرای این طرح کاهش مراجعات مردم به دادگستری و شفاف سازی در فرآیند دادرسی است.

معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری کل استان گفت: یکی از مشکلاتی که پیش از این شاهد آن بودیم عدم وجود فرصت برابر برای همه آحاد جامعه در دسترسی به اطلاعات و روند دادرسی پرونده آنها بود که با این سامانه، مشکل یاد شده رفع گردیده و مردم می توانند به سهولت در جریان مراحل پرونده خود قرار گیرند.

زیبایی فر گفت: از این پس مردم می توانند با ورود به سایت، دادخواست خود را تنظیم و ثبت نموده و سپس طبق ادعای خود، مدارک لازم را به این دفاتر ارائه دهند که بر اساس نوع دادخواست، نرم افزار بدون دخالت پرسنل، هزینه مربوطه را به متقاضی اعلام می کند که این امر موجب تسریع رسیدگی به پرونده ها می شود.

وی قابلیت آمار گیری از میزان و نوع دادخواست های مردم را از دیگری مزایای این سامانه برای برنامه ریزی مسئولان دادگستری استان برشمرد و گفت: پس از پایان ثبت درخواست در سایت، کد رهگیری برای پیگیری روند دادخواست به فرد متقاضی ارائه می شود که فرد می تواند توسط این کد بصورت آنی و دائمی در جریان پرونده خود قرار بگیرد.

زیبایی فر اعلام کرد: با توجه به حجم مراجعاتی که وجود دارد، در ابتدای سال ۹۴ دومین دفتر خدمات الکترونیکی قضایی مورد افتتاح قرار خواهد گرفت.

انتهای خبر/۱۰۲۴ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳

ساعت:

۲۱:۲۲:۵۹

28 Mar 2024