۱
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۸
کد مطلب : ۲۱۸۵۱

گزارش تصويري از دشت لاله کوهرنگ

لاله هاي واژگون هم اکنون در اين استان شکوفا شده اند و دشت لاله هاي اين استان به يکي از زيباترين مناطق بکر و ديدني کشور تبديل شده است.
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از کوهرنگ خبر، دشت لاله‌هاي واژگون يکي از جاذبه‌هاي ديدني و گردشگري ايران است. اين دشت ۳۶۰۰ هکتار وسعت و در استان چهارمحال و بختياري در شهرستان کوهرنگ دارد و رويشگاه اصلي گونهٔ گياهي لاله واژگون است. محدوده اي از اين دشت بعنوان اثر طبيعي ملي لاله واژگون تحت حفاظت سازمان محيط زيست ايران قرار دارد.
 
اين دشت در شهرستان کوهرنگ واقع شده و جاذبه‌هاي گردشگري ديگري مانند آبشار کوهرنگ، پيست اسکي چلگرد و چشمه آب معدني ديمه در نزديکي آن قرار دارند.
 
رويشگاه اصلي اين گياه نادر، دامنه کوههاي آب‌کاسه خوربه، گرگانک و مناطق بنواستکي و مله زرده‌است. لاله‌هاي واژگون، که در زبان محلي گل بگريو (گل گريان) و اشک مريم ناميده مي‌شوند، در اواخر فروردين ماه به گل مي‌نشينند و تا اواخر ارديبهشت گل‌هاي خود را حفظ مي‌کنند.
 
در اين مدت هر هفته ده هزار نفر از اين مکان بازديد مي‌کنند که بر اثر تخريب‌هاي صورت گرفته و احتمال انقراض، حضور گردشگران با محدوديت‌هايي همراه گرديده‌ است.
 
زمان رويش و شکفتن لاله هاي واژگون در اين دشت از اواسط فروردين ماه شروع و تا اواخر ارديبهشت ادامه خواهد داشت.
 
لاله هاي واژگون هم اکنون در اين استان شکوفا شده اند و دشت لاله هاي اين استان به يکي از زيباترين مناطق بکر و ديدني کشور تبديل شده است.
 
بارش پي در پي باران از ابتداي سال تا کنون بر رويش سريع و شادابي اين دشت تاثير بسزايي داشته است.

انتهاي خبر/۱۰۲۴ج/۶۱۰ک
  • گزارش تصويري از دشت لاله کوهرنگ

    گزارش تصويري از دشت لاله کوهرنگ

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۷:۵۲:۱۳

28 Dec 2019