۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۸ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۹
کد مطلب : ۴۰۹۰۴
باحضور مسئولین استانی و شهرستانی صورت گرفت

برگزاری آئین رونمایی از کتاب "مشق انتظار" زندگینامه شهیدایرج خسرویان +تصاویر

آئين رونمايي از کتاب شهيد ايرج خسرويان با عنوان "مشق انتظار" با حضور خانواده معظم شهدا، مسئولين استاني و شهرستاني و اقشار مختلف مردم در سالن مهرگان شهر اردل برگزار شد.
به گزارش جهانبین نیوز؛ آيين رونمايي از کتاب شهيد ايرج خسرويان با عنوان "مشق انتظار" صبح امروز با حضور خانواده معظم شهدا، مسئولين استاني و شهرستاني و اقشار مختلف مردم در سالن مهرگان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان اردل برگزار شد.

در اين آئين مسئولين شهرستان اردل از خانواده شهيد ايرج خسرويان تجليل کردند.

شهيد ايرج خسرويان از روستاي سرچاه منطقه اردل با زحمت بسيار و كمك مادر و خواهرش كه با قالي بافي مخارج تحصيل ايشان را فراهم مي كردند توانست مراحل تحصيلي را با تلاش فراوان پشت سر بگذارد و در سال ۵۷ وارد دانشگاه شد.

بلافاصله بعد از پيروزي انقلاب و شروع كار جهاد سازندگي به كمك مردم مستضعف منطقه خود شتافت و مدتي آنجا در راهسازي و خدمات فرهنگي تلاش فراواني نمود. او تا قبل از جنگ اسلام و كفر در تمام صحنه هاي انقلاب حضور فعالانه داشت.

با شروع جنگ، مدتي در جبهه هاي غرب بود و پس از آن در حمله محرم شركت كرد. سپس مدتي در منطقه خود به شغل معلمي پرداخت.

شهيد ايرج خسرويان غمخوار مردم مستضعف بود و هميشه در فكر اين كه بتواند براي مردم منطقه اش كاري مفيد انجام دهد و به جوانان روستايشان سفارش مي كرد كه تلاش كنند تا سطح فرهنگ اسلامي را در آنجا بالا ببرند.

براي وي همانطور كه مسئله مردم منطقه اش و مشكلات آنها يك مسئله مهم بود مهمتر از آن برايش مسئله جنگ بود. عليرغم اينكه پدر و مادرش با رفتن او به جبهه مخالف بودند و عليرغم اينكه مي توانست توجيهاتي براي عدم حضور در جبهه فراهم كند فقط به رابطه خود با معبودش انديشيد و در بهار ۶۲ هنگامي كه در مرحله اول نوگشايي دانشگاه ثبت نام كرده بود راهي جبهه نور عليه ظلمت شد.

همسنگران ايشان از روحيه عالي و عرفاني بالا كه نشانه اطمينان به نفس اوست تعريف مي كنند. وي با عزمي راسخ و قلبي محكم در عمليات والفجر ۱ شركت کرد و عاقبت در ۱۳۶۲/۱/۲۴ به ديدار معبودش شتافت. باشد كه زندگي او درسي جهت تلاش و ايثار براي ما باشد.

انتهاي پيام1026ج /۵۷۰ه
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳

ساعت:

۱۹:۰۲:۳۲

28 Mar 2024