۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۶
کد مطلب : ۲۳۴۰۸
به مناسبت ماه مبارک رمضان/

قاريان و پيرغلامان قرآني اردل تجليل شدند+تصاوير

به مناسبت ماه مبارک رمضان با حضور قاري برجسته مصري و مسئولين شهرستان از قاريان و پيرغلامان قرآني شهرستان اردل تجليل شد.
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از هفت چشمه، در اين آيين، مجيد اميدي يکي از فعالان فرهنگي با اشاره به نقش قرآن در سعادت دنيا و آخرت بشر گفت: قرآن کتاب آسماني و مهم ترين راه حل عبور از مشکلات جامعه بشري است.

اميدي قرآن را سرچشمه جوشان معارف زلال و نسخه اصلي شفاي درون انسان از آفت ها و بيماري هاي روحي دانست وافزود: علت بسياري از مشکلات امروز جامعه ما ناشي از گسست ارتباط با قرآن و دوري از آن است.

وي اظهار کرد: اسلام کاملترين دين و قرآن کريم کتابي است که راهگشاي مردم دنياست و هيچگونه تغييري در آن نيست.

اميدي عنوان کرد: قرآن فرستاده شده که در گام اول بفهميم که معرفت در سايه آن ارتقا پيدا مي کند و آنهايي که اهل عقل و فهم عميق و صاحبان قلب صاف و پاک هستند با تدبر و فهم آيات قرآن در مسير تعالي و رشد قرار مي گيرند و اين نقش و شأن قرآن است.

وي خاطرنشان کرد: قرآن براي هر زمان و براي همه انسان ها برنامه دارد و مطالب مناسب با شرايط حال انسان هاي آن روزگار را براي هر مجموعه انساني بيان مي کند و از اين رو، حشر و نشر با قرآن خستگي نمي آورد، چرا که پيوسته نشاط فراوان مي دهد به شرطي که در آيات آن تدبر کنيم.

اين فعال فرهنگي در ادامه تاکيد کرد: جامعه انساني بايد به موازات توجه به امور عادي و مادي زندگي، مانند اقتصاد، سياست، ورزش و تفريح، قرآن را هم از ياد نبرد و با قرائت و ترجمه و تفسير آن محشور باشد.

اين مراسم که به همت دفتر امام جمعه،اداره فرهنگ وارشاد اسلامي شهرستان اردل و با حضور استاد برجسته مصري عبدالناصر حرک و مسئولين شهرستان برگزار شد ازقاريان و پيرغلامان قرآني شهرستان اردل تجليل شد.


انتهاي پيام1020ج /۵۷۰ه
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

ساعت:

۱۳:۲۴:۵۶

20 Apr 2024