۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۴
کد مطلب : ۳۹۵۲۳
در چهارمحال و بختیاری :

جشن بندگی در نماز پر شکوه عید سعید فطر

نماز عید سعید فطر هم زمان با سراسر کشور در چهارمحال و بختیاری اقامه شد .
به گزارش جهانبین نیوز ؛ نماز عید سعید فطر در سراسر استان چهارمحال و بختیاری با حضور پر شکوه مردم اقامه شد

وحدت بین مسئولین بیشتر از گذشته صورت گیرد

امام جمعه شهرکرد گفت: لازم است نشست‌های وحدت بیش‌تر از گذشته در استان قوت بگیرد و مسؤولان اجرایی، فرهنگی، امنیتی، انتظامی، نظارتی، نمایندگان مجلس در شورای اسلامی و مجلس در سایه وحدت به مردم خدمت کنند و منافع مردم را قربانی بازی‌های سیاسی نکنند.

حجت السلام و المسلمین محمد علی نکونام امام جمعه شهرکرد در خطبه های نماز عید سعید فطربا توصیه به مسؤولان چهارمحال و بختیاری جهت حفظ وحدت و همدلی برای خدمت به مردم، گفت: مسؤولان استان در سایه وحدت به مردم خدمت کنند و منافع مردم را قربانی بازی‌های سیاسی نکنند.

وی اظهار کرد: امیدواریم همه مؤمنین در ماه مبارک رمضان مشمول لطف خداوند قرار گرفته باشند و اگر خدایی ناخواسته این توفیق نصیب برخی از مؤمنان نشده است، روز عید فطر فرصت مغتنمی برای طلب غفران از خداوند است.

نکونام ادامه داد: روزی که در آن معصیت صورت نگیرد عید است و باید امروز با خداوند پیمان ببندیم که از این پس زندگی خود را بر اساس سبک زندگی اسلامی آغاز کنیم تا هر روزمان عید باشد.

امام جمعه شهرکرد در ادامه با اشاره اینکه امام سجاد (ع) در فرازهای از دعای وداع ماه مبارک رمضان صفات خداوند را برشمرده است، خاطرنشان کرد: ایشان در این دعا صفاتی از جمله خدمت بی‌منت، کار و خدمت مستمر، خطاپوشی و عفو دائم، خیرخواهی، شاکر و سپاسگزار بودن را بیان می‌کند، بنابراین لازم است ما نیز به رنگ الهی در بیاییم و این صفات را در خود تقویت کنیم.

نکونام با توصیه به مسؤولان چهارمحال و بختیاری جهت حفظ وحدت و همدلی برای خدمت به مردم، گفت: لازم است نشست‌های وحدت بیش‌تر از گذشته در استان قوت بگیرد و مسؤولان اجرایی، فرهنگی، امنیتی، انتظامی، نظارتی، نمایندگان مجلس در شورای اسلامی و مجلس در سایه وحدت به مردم خدمت کنند و منافع مردم را قربانی بازی‌های سیاسی نکنند.

وی اضافه کرد: چهارمحال و بختیاری امروز نیازمند خدمت صادقانه مسؤولان است و امید است با تلاش مسؤولان استانی آباد داشته باشیم.

نکونام با بیان اینکه یک مناسبت مهم در هفته پیش‌رو در پیش داریم ، افزود: ششم شوال سالروز ارتحال مرجع عالیقدر آیت‌الله سیدابوالقاسم دهکردی است که این مرجع منتسب به چهارمحال و بختیاری است و به‌همین مناسبت این هفته در استان به‌نام هفته فقه و فقاهت نامگذاری شده است.

وی اضافه کرد: می‌طلبد رسانه‌ها و متولیان فرهنگ چهارمحال و بختیاری به ویژ‌گی‌های بارز آیت‌الله دهکردی بپردازند و این عالم را برجسته کنند.

خطیب نماز عید سعید فطر در شهرکرد در ادامه با تشکر از فعالان فرهنگی استان در اجرای برنامه‌های فرهنگی در ماه مبارک رمضان، خاطرنشان کرد: برنامه‌های بسیار خوبی از جمله جلسات قرآنی، حلقه‌های معرفتی، لیالی قدر، روز قدس، برگزاری سفره‌های افطاری، برپایی نمازهای جماعت پرشور در مساجد و نشست‌های همدلی و وحدت در استان برگزار شد که بایستی این برنامه‌ها مستمر ادامه پیدا کند.

نماز پرشکوه عيد سعيد فطر با حضور گسترده مردم شهر فارسان برگزار شد

با حضور پرشور مردم و مسئولان شهر فارسان، نماز باشکوه عيد سعيد فطر صبح امروز به امامت حجت‌الاسلام‌والمسلمين محسن ملک پور امام‌جمعه شهر فارسان اقامه شد.

مردم شهرستان فارسان پس از يک ماه بندگي و عبوديت با حضور پرشور خود در نماز عيد سعيد فطر آمده بودند تا پيوندي دوباره با ذات اقدس الهي بسته و نشان دهند که برکات ماه مبارک رمضان در زندگي آنان اثرگذار بوده است.

از ساعات اوليه صبح روز عيد، مکان‌هاي اقامه نماز عيد سعيد فطر شاهد حضور پرشور و باصلابت مردم بود.

حضور نوجوانان و جوانان در نماز عيد سعيد فطر يکي از ويژگي‌هاي بارز اين مراسم بود به‌طوري‌که بر اساس مشاهدات حاضران در نماز عيد را آينده‌سازان ايران اسلامي تشکيل مي‌دادند.

امام‌جمعه شهر فارسان پس از اقامه نماز عيدسعيد فطر گفت: عيد سعيد فطر، عيد کساني است که از عرصه‌هاي جهاد با نفس سرافراز برگشته و با فطرت خدايي خويش پيماني دوباره بسته‌اند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمين محسن ملک پور افزود: بايد با استمرار عبوديت و اخلاص ماه مبارک رمضان، همه اوقات خويش را معطر کنيم و خود را مهمان هميشه خوان گسترده الهي بدانيم.

وي اظهار داشت: اين ماه فرصت دوباره‌اي بود تا دردمندان را حس کنيم و با دشمنان خدا دشمن و با دوستان خدادوست باشيم.

شکوه بندگي مردم ولايتمدار اردل در نماز عيد سعيد فطر


نجواي بندگي در خجسته عيد سعيد فطر در شهر اردل طنين انداز شد و مومنان يکصدا در برابر يگانه معبود عالم سر سجده فرود آورده و نماز عيد را اقامه کردند.

مردم مومن و خداجوي شهر اردل به شکرانه يک ماه روزه داري و عبادت، نماز عيد سعيد فطر را با شور و شکوهي خاص در چهار راه نماز اين شهر اقامه کردند.

روزه‌داران درحالي در نماز عيد فطر فرصت تطهير و استغفار دوباره غنيمت شمردند که در برخي از بخش ها بعد از نماز جماعت صبح و خواندن ادعيه‌هاي مختلف و پرداخت زکات فطريه به ايستگاه‌هاي برپا شده نماز عيد سعيد فطر را با شکوه هر چه تمام‌تر برگزار کردند تا در عيد فطر پاداش بندگي به درگاه الهي را دريافت کرده و از درگاه ربوي غفران و بخشش گناهان خود را طلب کنند.

برپايي باشکوه نماز عيد سعيد فطر در لردگان

با حضور تعداد زيادي از امت خداجو، مومن و ولايت مدار نماز پر فيض عيد سعيد فطر، به امامت حجت الاسلام والمسلمين احمدي رييس شوراي سياست گزاري ائمه جمعه در استان در چهار راه شهرداري لردگان برگزار گرديد.

روز جمعه ۲۵ خردادماه، نماز عيد سعيد فطر با حضور گسترده مردم مؤمن لردگان در چهارراه شهرداري اين شهر و به امامت حجت الاسلام والمسلمين احمدي اقامه شد.

عيد فطر، روزي است که فطرت آدمي به واسطه سي روز اخلاص، شکوفا شده و به معطر کردن فضاي زندگي انسان مي پردازد. به راستي که فطرت، چه عطر دل انگيز و روح افزايي دارد و زندگي در پرتوي فطرت چه زيباست!
در پايان ماه مبارک رمضان و پس از يک ماه عبادت و روزه داري، اسلام روز اول ماه شوّال را عيد قرار داده است؛ زيرا در اين روز، انسان ها به فطرت خود باز مي گردند و متوجه عظمت خداوند متعال مي شوند.
در اين روز، مسلمانان، جسم را به وسيله غسل کردن پاکيزه کرده و با پوشيدن لباس هاي تميز و خوشبوکردن خود، آن را کامل مي نمايند. پاکيزگي روح و جانشان نيز به وسيله دعا و مناجات و نماز صورت خواهد گرفت و سرانجام، پاکيزگي اموال و دارايي هاي آنها به وسيله فطريه دادن و کمک کردن بهه انسان هاي فقير و نيازمند صورت مي پذيرد.

آنچه در ادامه مي‌آيد گزارش تصويري اين مراسم است.


انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۶:۳۳:۰۰

28 Dec 2019