۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۲
کد مطلب : ۲۸۷۱۸
مشکل زيست محيطي شهرستان فارسان

مکاني مناسب و استانداردي براي دفع زباله‌هاي شهري در شهرستان فارسان وجود ندارد

مکاني مناسب و استانداردي براي دفع زباله‌هاي شهري در شهرستان فارسان وجود ندارد و در حال حاضر يکي از مشکلات اصلي اين شهرستان نبود جايگاه مناسب براي دفع بهداشتي و پسماندهاي شهري است.
 به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از پايگاه خبري تحليلي پيرغار، سد غدير باباحيدر در شهرستان فارسان قرار است که آب شرب ساکنان اين شهرستان را تأمين کند، اما محل دفن زباله شهر باباحيدر در بالادست مخزن سد قرار دارد و همان‌طور که در تصاوير ملاحظه مي‌فرماييد، مسئولان مربوطه فقط با احداث يک خاکريز، فکر مي‌کنند مي‌توانند محل دفن زباله را از مخزن سد جدا کرده و خطرات ناشي از آن - به ويژه شيرابه - را  ناديده بگيرند.

شب هنگام زماني که هنوز ماشين‌هاي حمل زباله براي جمع‌آوري زباله‌ها نيامده‌اند، سر هر کوي و برزن و يا در کنار هر آپارتماني با زايدات زندگي شهري روبرو خواهيد شد که هم‌اکنون به يکي از مشکلات مديريت شهري بدل شده تا بدانجا که براي ساماندهي اين مشکل، قانوني به نام قانون مديريت پسماندها تدوين شده است.

با سرعت يافتن روند زندگي شهري و صنعتي، نوع و حجم زباله‌ها نيز تغيير يافته، زباله‌هايي که به راحتي و در مدت زمان اندک به طبيعت باز مي‌گردند به پسماندهايي تبديل شده است که زماني بس دراز زمين و منابع آن را در خطر مي‌افکند. امروزه حجم بسيار قابل توجهي از زباله‌ها را مواد غيرقابل بازگشت به طبيعت تشکيل مي‌دهد که در صورت رهاسازي در طبيعت ممکن است تا صدها سال به همان شکل باقي بماند. به عنوان مثال بطري شيشه‌اي از روزي كه دور انداخته مي‌شود تا يك هزار سال در طبيعت به صورت زباله باقي مي‌ماند.

زمين در حال حاضر تنها زيستگاه آدمي است و متأسفانه انسان بسيار سهل‌انگارانه با يگانه زيستگاه خود روبرو شده، منابع آن را به دست آلودگي مي‌سپارد و غافل از آن است که طبيعت چرخه‌اي است که انسان نيز در آن قرار دارد و آلودن طبيعت به طور قطع زندگي انسان و سلامت او را نيز به مخاطره مي‌اندازد.

آب، خاک، هوا، دريا و تمام اکوسيستم‌هاي طبيعي به يکديگر مرتبط‌اند و اگر آلاينده‌اي به يکي از اين اکوسيستم‌ها وارد شود، مي‌تواند در طول زمان به ديگر محيط‌هاي طبيعي نيز سرايت کند. روز زمين پاک علاوه بر اين‌که پاسداشت زمين و منابع آن است، روزي است که طي آن انسان به ياد مي‌آورد که نه سلطان و فرمانرواي طبيعت که جزء بسيار کوچکي از آن است و بايد نهايت تلاش خود را در صيانت از طبيعت و زمين به کار گيرد.

هم اينک يکي از مشکلات روزانه شهرداري‌ها، جمع‌آوري زباله و دفع آن است که اگر روش‌هاي صحيحي براي اين امور در نظر گرفته نشود، مي‌تواند خطرات بسياري براي انسان، محيط زندگي و سلامت او به بار آورد.

انتهای پیام1026ج /590پ
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳

ساعت:

۲۲:۱۸:۴۰

19 Apr 2024