۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۶
کد مطلب : ۳۰۶۸۸
گزارش تصویری

بازسازي واقعه غدير خم در شهرستان فارسان اجرا شد

بازسازي واقعه غدير خم در شهر فارسان با هنرمندي بيش از 250 نفر از هنرمندان شهرستان فارسان و با حضور مسئولان و اقشار مختلف مردم اجرا شد.
به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از پايگاه خبري تحليلي پيرغار، سراسر حيات طيبه رسول ‌اکرم (ص)  و لحظه به لحظه آن در نزد مسلمانان داراي اهميتي بس شگرف و والاست چراکه نه‌تنها کلام رسول‌ اکرم (ص) به نص صريح آيات قرآن عاري از هرگونه هوا و هوس و متصل به سرچشمه وحي است بلکه عمل و فعل آن بزرگوار نيز بر تک تک مسلمانان حجت است.

مقاطع خاصی از زندگي پيامبر اکرم (ص) به جهات گوناگون از اهميتي ويژه برخوردار است که يکي از بارزترين آنها واقعه غدير خم است که اين واقعه از ابعاد مختلف و از جهات متفاوت داراي درخشندگي و برجستگي‌هاي خاصي در تاريخ اسلام است و کمتر مقطع تاريخي را مي‌توان در جهان اسلام يافت که از لحاظ سند، اطمينان از اصل وقوع، کثرت راويان و اعتماد بزرگان و علماي مسلمين، قوت و استحکامي نظير اين رويداد مهم داشته باشد.

پيامبر اکرم (ص) بنابر امر الهي در سال دهم هجرت تصميم به زيارت خانه خدا و به‌جا آوردن حج نمودند و مردم را از اين امر مطلع و حتي براي آگاه‌ کردن اهالي مناطق مختلف قاصداني را به آن شهرها گسيل داشتند. فرستادگان حضرت نيز اين پيام را به مردم رساندند که اين آخرين حج رسول خداست و اين سفر داراي اهميت فراواني است.

پس از اين اعلام جمعيت کثيري در مدينه جهت همراهي با رسول خدا (ص) و به‌جاي آوردن اعمال حج جمع شدند به طوري که مورخان و صاحب‌نظران از اين سفر با عنوان حجة‌الوداع، حجة الکمال وحجة التمام ياد مي‌کنند.
 
فرمانده ناحيه مقاومت بسيج فارسان تصريح کرد: هدفي که در اين کار فرهنگي و هنري مدنظر است تبيين عيني واقعه بزرگ غدير خم با زبان هنر براي مردم است که اين عيد بزرگ مسلمانان را از ابعاد مختلفي که وجود دارد به خصوص براي نسل جوان بيشتر روشن و تبيين کند.

وي با اشاره به اينکه توسط مردم شهر فارسان استقبال خوبي از اين رخداد فرهنگي صورت گرفت خاطرنشان کرد: اين برنامه فرهنگي مذهبي با همکاري مجموعه بسيج در شهرستان فارسان برگزار شد.

موسي انصاري با بيان اينکه اين برنامه براي اولين بار در شهرستان اجرا شده است تصريح کرد: در سال‌هاي آينده اين برنامه و ساير برنامه‌هاي فرهنگي-مذهبي با جديت بيشتري پيگيري و اجرا مي‌شود.

انتهاي پيام1026ج /590پ
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۳:۲۹:۰۴

30 Dec 2019