۰
۱
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۳
کد مطلب : ۲۳۸۱۱

افتتاح مجمتع آبرساني 9 روستايي زاينده رود مردم را خوشحال نکرد!/لغو انتقال آب تونل گلاب 2 همچنان خواست مردم از دولت تدبير و اميد+ تصاوير

تاخیر دوساعته مسئولین اعتراض مردم را به دنبال داشت
تصفيه خانه آب اشاميدني حضرت ابولفضل العباس در بخش زاينده رود با کش و قوس هاس فروان با چندين بار قول افتتاح در طول سال هاي اخير بالاخره افتتاح شد و مردم بيش ازاين که از اين امر خوشحال باشند نگران انتقال اب از طريق تونل گلاب دو در شهرستان سامان بودند.
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از سامان ما، تصفيه خانه آب شرب ۹ روستايي بخش زاينده رود با کش و قوس هاي فروان و چندين بار خبر افتتاح در آخر با تاخير دو ساعته مسئولين کشوري و استاني و شهرستاني افتتاح شد.

مردم بخش زاينده رود از ساعت ۱۴ روز پنج شنبه در محوطه تصفيه خانه آب آشاميدني ۹ روستايي منتظر حضور مسئولين براي افتتاح اين پروژه ۱۰ ساله بودند که مسئولين ساعت ۱۶در مکان حاضر شدند و اين مجتمع آبرساني را افتتاح کردند از ديگر حاشيه هاي اين افتتاحيه اين بود مکانيبراي شخنراني مسئولين کشوري و .. در نظر گرفته شده و هيچ گونه سخنراني با مردم در پشت تربيون صورت نگرفت بلکه صحبت ها در کنار وسيله هاي نقليه مسئولين که از تهران و مجلس امده بودند صورت گرفت.

براي مردم اين بخش افتتاح تصفيه خانه آب آشاميدني انچنان مهم نبود که رسيدگي به انتقال آب زاينده رود از تونل گلاب به استان همجوار مهم بود و دغدغه اصلي مردم اين استان و به خصوص شهرستان سامان بررسي کارشناسي و قانوني انتقال آب زاينده رود ازطريق تونل گلاب دو است.

انتقال آب زاينده رود از طريق تونل گلاب مساوي با مرگ زاينده رود است و مرگ و نابودي زاينده رود در شهرستان سامان و استان چهار محال و بختياري از بين رفتن شور و نشاط زندگي در اين استان است و تمامي مسائل اقتصادي ، اجتماعي و ... استان از بين خواهد رفت .

چرا که رود خانه زاينده چرخه زندگي مردم اين استان و شهرستان را به چرخش در آورده است و اغلب مردم شهرستان سامان کشاورزان هستند و بيشتر و مرغوب ترين بادام کشور در اين شهرستان توليد و در بازار کشور و جهان عرضه مي شود.

رئيس کميسون انرژي در مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگار سامان ما با بيان اينکه هدف از سفر به استان چهار محال و بختياري بررسي مشکلات استان براي انتقال آب و مواردي از اين قبيل بوده است، بيان داشت: با توجه به اطلاعات کسب شده در اين سفر صحبت ها و جمع بندي مباحث در کميسون انرژي مطرح خواهد شد.

مروي عنوان کرد: حرف مردم شهرستان سامان اجراي قانون است و مردم قانون گذاري را از مسئولين دولتي و نمايندگان خواستار هستند و توقع اين را دارند حق مردم در زمينه انتقال آب ضايع نشود .

مدير عامل آب و فاضلاب روستايي استان چهار محال و بختياري با اشاره بر اينکه عمليات اجرايي اين پروژه از سال ۸۴ اغاز شده و هم اکنون به اتمام رسيده است، بيان داشت: اين مجتمع ۹ روستا را تحتت پوشش قرار مي دهد و ۱۴ هزار نفر از آب اشاميدني سالم بهره مند مي شوند.

احمد پور با اشاره بر اينکه طول کا خطوط انتقال اب ۲۷ کيلو متر است ، عنوان کرد: حجم کل مخازن دو هزار و ۳۰۰ است و سه ايستگاه پمپاژ اب را در بين اين ۹ روستا انجام مي دهند .

وي با بيان اينکه کل اعتبار اين پروژه ۹۰۰۰۰۰ ميليون ريال بوده است، تصريح کرد: نحوه کنترل پروژه سيستم مانيتوررينگ انلاين بومي است.

به گزارش سامان ما، تصفيه خانه آب آشاميدني حضرت ابولفضل العباس در بخش زاينده رود در فاصله ۳۰ کيلومتري مرکز استان شهرکرد و ۱۲ کيلو متري شهر سامان واقع شده است.

انتقال آب زاينده رود از تونل گلاب توسط استان همجوار همچنان دغده مردم استان و شهرستان سامان است چرا که اين پروژه ازسال ۸۲ مطالعاتش صورت گرفته و مردم استان چهار محال و بختياري و شهرستان سامان با تجمع هاي مختلف و تشکيل زنجيرره انساني و ... اعتراض خود را نسبت به اجراي اين پروژه با حضور مردم ، مجمع نمايندگان، انجمن ها و تشکل هاي مردم نهاد و ... نشان داده اند.


انتهاي پيام1020ج /۶۰۱س
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

111
مکانيبراي شخنراني

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

ساعت:

۰۰:۱۹:۵۱

29 Mar 2024