۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۵
کد مطلب : ۳۶۱۱۳
گزارش تصويري/ واقعه غدير خُم در شهرستان فارسان

واقعه غدير توجه به جايگاه ولايت و امامت است

بازسازي واقعه بزرگ غدير خُم در شهرستان فارسان در حالي برگزار شد که خيل عظيم مشتاقان و عاشقان ولايت و امامت نظاره‌گر آن بودند.
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از پيرغار، آيين بازسازي واقعه تاريخي و معنوي غدير خُم امروز صبح در شهرستان فارسان برگزار شد.
 
آيين بازسازي واقعه غدير خُم و خطبه‌خواني غدير به‌صورت نمادين توسط سپاه ناحيه فارسان و با همکاري هيئت‌هاي مذهبي و هنرمندان و گروه‌هاي هنري در اين شهرستان برگزار شد.
 
فرمانده ناحيه مقاومت بسيج شهرستان فارسان با گراميداشت هفته ولايت و امامت و روز غدير خم در خصوص بازسازي واقعه غدير در شهرستان گفت: عيد غدير خم مهم‌ترين اعياد مسلمانان جهان است و بر لزوم برپايي مراسم جشن اين روز بزرگ تأکيد کرد و افزود با برنامه‌ريزي و تعامل صورت گرفته با دستگاه‌هاي مرتبط توانستيم مراسم باشکوهي در شأن اين روز گرامي برگزار نماييم.
 
وي در ادامه اظهار داشت: اشاعه فرهنگ غديرخُم و شناساندن زواياي مختلف اين واقعه مهم تاريخ اسلام به‌عنوان سرمايه نرم و معنوي نظام است.

وي تصريح کرد: واقعه غدير تنها متعلق به مذهب تشيع نبوده و يک رخداد مهم در جامعه اسلامي است که انتقال و تبيين مفاهيم ديني همگي آثار بزرگي در پي دارد.

وي با اشاره به اينکه تبيين اين واقعه و نقش آن در پيشبرد و توسعه اسلام براي نسل جوان از اهداف برگزاري اين واقعه است گفت: هدف اصلي از اجراي اين برنامه توجه بيشتر به جايگاه ولايت و امامت است.

انتهای پیام1022ج /590پ
مرجع : پایگاه خبری تحلیلی پیرغار
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۳:۲۳:۲۶

20 Jan 2020