۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۵
کد مطلب : ۲۹۰۵۷
گزارش تصويري:

شب زنده داري مردم اردل در اولين شب از ليالي قدر

مراسم معنوي احياي اولين شب از ليالي قدر و شب نوزدهم ماه مبارک رمضان، با حضور اقشار مختلف مردم و عاشقان اهل بيت (ع) درمساجد شهرستان اردل برگزار شد.
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از هفت چشمه، در شب نوزدهم ماه مبارک رمضان شب ضربت خوردن حضرت علي (ع)، مراسم احيا شب قدر اول که در روايات رسيده از امامان معصوم (ع) فضيلت آن از هزار ماه بيشتر است، با حضور گسترده مردم خصوصاً جوانان درسراسر مساجد شهرستان اردل برگزار شد.

اين مراسم که ساعت ۲۳ در مساجد شهرستان برگزار شد تا ۳ بامداد ادامه داشت و روزه‌داران شب ضربت خوردن حضرت علي (ع) و اولين شب قدر را با قرائت کلام‌الله مجيد آغاز و پس از مداحي و مراسم سخنراني شب زنده‌داران آيين شب قدر را به جا آوردند و با دعا و نيايش اين شب را به صبح رساندند.

شب قدر، شب رحمت، بركت و مغفرت الهي است، شبي که خداوند راه بندگي را هموار و مسير تكامل را بيش از پيش در اختيار آدميان قرار داده است تا از اين فرصت استفاده کرده و خودسازي کند.

در تعاليم دين اسلام شب قدر شب پيش از روز ۱۹ ، ۲۱ يا ۲۳ ماه مبارک رمضان است که سه اتفاق نزول يکباره قرآن، تقدير يک ساله آينده انسان‌ها و ضربت خوردن امام علي (ع) در روز ۱۹ ماه رمضان و کشته شدن ايشان در ۲۱ ماه مبارک رمضان و يک رويکرد بزرگ بخشايش گناهان مسلمانان توسط خداوند به صورت فوق العاده و استثنائي در صورت توبه آنان در اين شب به وقوع مي‌پيوندد.

قرآن کريم در شب قدر به صورت کامل بر پيامبر اکرم (ص) نازل شده است مسلمانان باور دارند که در اين شب هر امر محکمي جدا مي‌شود لذا آموزه‌هاي اسلامي خوابيدن در شب قدر مذموم و شب‌زنده‌داري در آن سفارش کرده و دعا و استغفار را به علت توجه فوق‌العاده خدا به بندگان براي بخشايش گناهان آنان در اين شب توصيه کرده است و روز قدر هم به اندازه شب آن ارجمند است.

انتهاي پيام1026ج /۵۷۰ه
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۷:۲۴:۰۲

3 Feb 2020