۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۴
کد مطلب : ۲۲۶۸۵

مي سازيم تا ساخته مي شويم

در شهر فارسان بسيجيان حلقه شهيد بيضايي در اردوي جهادي به منظور مرمت مسجد و تکميل خانه عالم مسجد فعاليت خود رو شروع کردند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، مي‌توان در يک کلمه گفت که مهم‌ترين هدف برگزاري اردوهاي جهادي، سازندگي است. اما اين عبارت توضيح دارد؛ همان‌گونه که خود جهاد توضيح دارد. آغاز اين سازندگي، ساختن خود مي‌باشد.

به عبارتي اولين هدف اردوي جهادي خود سازي است؛ همان‌طور که برترين جهاد‌ها جهاد اکبر در معرکه نفس است. اين گذر از خود و اجابت حق بزرگ‌ترين و مقدس‌ترين غنيمتي است که از اين سفر براي آدمي مي‌ماند. در طي اين سفر، تذکر و همياري به يکديگر در پيمودن پلکان رشد و کمک به سايرين براي ساختن فضاي فرهنگي و مذهبي محيط نيز حاصل مي‌آيد. در کنار اين مزايا، رسالتي بر دوش جهادگران است و آن توسعه فرهنگ محروميت زدايي در بين جوانان و ايجاد روحيه سازندگي و اميد در مردم منطقه است. يکي ديگر از اهداف جهادي نيز سازندگي عمراني، فرهنگي، علمي و بهداشتي در منطقه است. در اردوي جهادي، دانشجويان با وضعيت زندگي يک منطقه محروم کشور در ابعاد مختلف فرهنگي، اعتقادي، معيشتي و بهداشتي و … آشنا شده و از طريق تلاش مخلصانه براي سازندگي در آن منطقه در آن ابعاد، مي کوشند که خود را ساخته و رضوان الهي را کسب کنند.

در بين طرح هاي گرافيکي‌اي که در زمينه ي اردوهاي جهادي مي توان ديد، يکي از طرح هاي خلاقانه و ابتکاري، طرحي است با موضوع و مفهوم “مي سازيم تا ساخته مي شويم“. اين طرح به خوبي کار چند برگه توضيح را در مورد اين حرکت‌هاي جهادي و اهداف آن خلاصه مي‌کند.



انتهای پیام1020ج /590پ
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۱:۳۷:۵۰

20 Jan 2020