۱
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۳ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۸
کد مطلب : ۳۵۱۱۰
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان کیار:

مبارزه با شیوع تب کریمه کنگو با سم پاشی خانه به خانه در کیار

رئيس اداره دامپزشکي شهرستان کيار گفت: با توجه به اينکه شهرستان کيار يکي از شهرستان هاي در معرض شيوع و انتشار تب خونريزي دهنده کريمه کنگو است سم پاشي خانه به خانه در اين شهرستان آغاز شده است.
مبارزه با شیوع تب کریمه کنگو با سم پاشی خانه به خانه در کیار
به گزارش جهانبین نیوز  به نقل از  کيار بيدارمجيد علايي رئیس اداره دامپزشکی شهرستان کیار گفت: متاسفانه با فرارسيدن ماه هاي گرم سال برخي بيماري ها نيز شدت گرفته اند که مي طلبد قبل از آنکه امنيت غذايي و جاني مردم و همچنين دام ها تهديد شود اقدامي عاجل و متناسب و مناسب انجام شود.

وي افزود: يکي از بيماري هاي خطرناکي که اين روزها شايعه شيوع و انتشار آن در شهرستان کيار بالا گرفته است تب خونريزي دهنده کريمه کنگو است.

علايي گفت: به دليل قرار گيري شهرستان کيار در مسير کوچ دام ها از خوزستان به چهارمحال و بختياري و اصفهان و همچنين وجود دام هاي بسيار در نقاط مختلف کيار بيم آن مي رود شهرستان کيار با اين بيماري درگير شود که در همين راستا اقدامات مختلفي در شهرستان کيار صورت گرفته است.

رئيس اداره دامپزشکي کيار بیان داشت: در وهله اول با مشارکت دستگا هاي مختلف و حتي گرفتن کمک از شوراي تامين شهرستان ازهر گونه کشتار دام به صورت غيرمجاز و خارج از سيستم دامپزشکي جلوگيري مي شود، صرفا گوشت مورد مصرف مردم از طريق قصابي هاي مجاز صورت مي پذيرد.

وي دومین اقدام اداره دامپزشکي شهرستان کيار را آموزش هاي مختلف مردم و مسئولان شهرستان کيار عنوان کرد و گفت: آموزش هاي لازم براي آگاهي مردم از طريق شبکه هاي مجازي، چاپ و انتشار کاتالوگ و بروشور، برگزار کلاس هاي عمومي و آموزش چهره به چهره، بهره گيري از ظرفيت صدا و سيما در حال انجام است.

رئيس اداره دامپزشکي کيار سومین اقدامي در حال انجام را خريداري سم و اقدام به سم پاشي محل نگهداري حيوانات اهلي با همکاري دهياري ها و شهرداري هاي شهرستان کيار بيان کرد و از از همکاري مردم و دست اندرکاران اين اقدام تشکر نمود.

علايي در پايان گفت: دامپزشکان، قصابان، کاگران و کارکنان کشتارگاه ها، دامداران و خانم هاي خانه دار از مهمترين گروه هاي در معرض خطر و ابتلا به اين بيماري هستند که بايد در خصوص پيشگيري از ابتلا به ويروس تب خونريزي دهنده کريمه کنگو اقدامات پيشگيرانه را به عمل آورند.

انتهاي پيام1026ج /۵۸۰ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۳:۱۸:۱۲

27 Dec 2019