۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۲
کد مطلب : ۱۸۹۲۰

واکنش پنتاگون به رونمایی از نمونه ایرانی آرکیو-170

سخنگوی پنتاگون روز چهارشنبه مدعی شد به هیچ وجه امکان ندارد که ایران توانسته باشد به سطح فناوری آرکیو 170 دست یافته باشد.
واکنش پنتاگون به رونمایی از نمونه ایرانی آرکیو-170
به گزارش جهانبین‌نیوز به نقل از فارس، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا روز چهارشنبه به رونمایی از نمونه ایرانی پهپاد فوق‌پیشرفته «آرکیو۱۷۰» واکنش نشان داده و تلاش کرد این مسئله را کم اهمیت جلوه دهد.

به نوشته خبرگزاری رویترز، سرهنگ «استیو وارن» که در جمع خبرنگاران صحبت می‌کرد، در پاسخ به سوالی در رابطه با این اقدام ایران، گفت: «بدل بهترین واژه‌ای است که می‌توان به کار برد. امکان ندارد که این پهپاد با فناوری آمریکا انطباق داشته باشد.

با این حال، رویترز هم اشاره کرده است که وارن در حالی این اظهارات را مطرح کرد که هیچ مدرک یا دلیلی برای آن ارائه نکرد. واشنگتن در حالی ساخت مشابه پهپاد آمریکایی را غیرممکن خوانده که مقامات دولتی آمریکا از سال ۲۰۱۱ که این هواپیما توسط متخصصان ایرانی به زمین نشانده شد، بارها امکان مهندسی معکوس و پیاده کردن اطلاعات پهپاد را رد کرده، اما هر بار با انتشار بخش‌هایی از اطلاعات آن، پاسخ خود را دریافت کرده‌اند.

پهپاد آرکیو۱۷۰ ساخت شرکت آمریکایی «لاکهید مارتین» از جمله پیشرفته‌ترین هواپیماهای بدون سرنشین به شمار می‌آید. تهران امروز اولین فیلم از پرواز نمونه ایرانی این پهپاد را منتشر کرد.

انتهای پیام/خ ز/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۹:۱۲:۳۱

12 Jan 2020