۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۰
کد مطلب : ۳۶۲۹۰
کارشناس مسائل مذهبی:

شور و شعور حسینی باید همراه هم باشد/ جذب حداکثری وظیفه هیئات مذهبی است

کارشناس مسائل مذهبی با بیان اینکه مجالس عزاداری محرم باید با محتوا و پر مغز باشد گفت: مجلس امام حسین علیه السلام حرمت و احترام زیادی دارد و نباید کاری کنیم که خدای ناکرده رفتار ما باعث رنجش خاطر بعضی افراد مثل کهن سالان و خردسالان شود.
شور و شعور حسینی باید همراه هم باشد/ جذب حداکثری وظیفه هیئات مذهبی است
به گزارش جهانبین نیوز، حجت الاسلام حمیدرضا گودرزی کارشناس مسائل مذهبی در همایش هیئت های مذهبی و مداحان شهرستان های شهرکرد، بن و سامان با اشاره به باید ها و نباید های مجالس عزاداری هیئت های عزاداری گفت: یک هیئت مذهبی موفق در درجه اول باید آداب نوکری ابا عبد الله الحسین و آداب برپایی مجلس عزای سید الشهدا را آگاهی داشته باشد و اگر آگاهی ندارد بیاموزد.

گودرزی با اشاره به اینکه چگونه زندگی کردن و چگونه زیستن امام حسین علیه السلام را خوب بیاموزیم و خود را ملزم کنیم در لحظه لحظه های زندگی طبق سیره ی اهل بیت علیهم السلام رفتار کنیم.

وی در جمع مسئولین هیئت های مذهبی با بیان اینکه راه نجات از منجلاب دنیای امروز شناخت امام حسین علیه السلام و تبعیت از سیره ی اهل بیت علیهم السلام است، عنوان کرد: اشخاصی مثل رسول ترک در طول تاریخ زیاد وجود دارد و یک مسئول هیئت مذهبی باید میزبان خوبی برای این قشر عزادار امام حسین علیه السلام باشد.

گودرزی ادامه داد: در جذب افراد برای هیئت ریز و درشت و خوب و بد نکنیم چون که کار هیئت های مذهبی جذب حداکثری و جذب کسانی است که غرق در فضای مخرب جامعه شده اند و از همه جا بریده اند.

این کارشناس مسائل مذهبی با اشاره به ارزش کار برای امام حسین علیه السلام و برپا نگه داشتن عزاداری سید الشهدا گفت: مجلس امام حسین علیه السلام حرمت و احترام زیادی دارد و نباید کاری کنیم که خدای ناکرده رفتار ما باعث رنجش خاطر بعضی افراد مثل کهن سالان و خردسالان شود .

گودرزی افزود: باید بدانیم که محبت امام حسین علیه السلام در دل همه ی مردم جهان جای دارد و هنگام محرم همه ی عرشیان و زمینیان در دلشان غم دارند و به فرموده ی امام خمینی (ره) اگر محرم و صفر نبود نامی از اسلام به جای نمی ماند.

وی با بیان اینکه دشمن از تمام توان خود برای ضربه زدن به اسلام و ارزش های دین اسلام و اعتقادات ما استفاده می کند، گفت: باید در پاسخ به هجمه های دشمن بهترین پول ها و بهترین اوقات از زندگی مان را برای خدمت به دین و برپایی مجالس عزاداری و ولادت اهل بیت علیهم السلام استفاده کنیم و در تمام طول سال به مانند ماه محرم خود جوش فعال باشیم.

این مبلغ دینی اذعان کرد: شور و شعور حسینی باید همراه هم باشد تا یک مجلس مورد قبول واقع شود و همه گان از پیر و جوان باید بدانند اهداف قیام امام حسین علیه السلام چه بود و به فرموده ی امام صادق علیه السلام مجلسی مورد قبول ما اهل بیت است که احادیث ، روایات و سخنان ما در ان مجلس بیان شود و شنوندگان به ان دستورات جامه ی عمل بپوشند.

کارشناس مسائل مذهبی با بیان اینکه مجالس عزاداری محرم باید با محتوا و پر مغز باشد گفت: احیای امر اهل بیت علیه السلام یکی از اهداف شکل گیری مجالس محرم است و خدا رحمت کند کسی که امر اهل بیت علیهم السلام را احیا کند.

وی در ادامه با اشاره به دیگر وظایف هیئت های مذهبی، افزود: پیر غلامان به فکر پرورش و تربیت نیروی جوان باشند، با مهربانی و محبت پذیرای جوانان باشند و کار را به انها واگذار کنند و نباید رفته رفته هیئت های مذهبی ما از وجود جوانان خالی شود که این خود یک آسیب بزرگ است.

انتهای پیام/1022ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۰:۰۴:۱۵

28 Dec 2019