۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۵
کد مطلب : ۲۲۴۸۴

قهرمانی ایران با کسب ۵ مدال رنگارنگ/ بانویی که تاریخ ساز شد

پرونده بیست و دومین دوره رقابتهای تکواندو قهرمانی جهان درحالی با قهرمانی مقتدرانه تیم کشورمان بسته شد که کاروان ایران علاوه بر کسب ۳ طلا و یک برنز دربخش مردان، در بخش بانوان هم مدالی تاریخی بدست آورد.
قهرمانی ایران با کسب ۵ مدال رنگارنگ/ بانویی که تاریخ ساز شد
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از مهر، بیست و دومین دوره رقابتهای تکواندو قهرمانی جهان که از سه‌شنبه ۲۲ اردیبهشت‌ماه با حضور ۸۷۵ تکواندوکار از ۱۳۶ کشور به میزبانی روسیه در سالن تراکتور شهر چلیابینسک آغاز شده بود، دقایقی قبل با قهرمانی مقتدرانه تیم ملی کشورمان به پایان رسید.

تیم ملی ایران که در همان روزهای نخست با کسب ۲ مدال طلا در صدر جدول رده‌بندی ایستاده بود، صدرنشینی خود را تا روز پایانی حفظ کرد و در نهایت عنوان قهرمانی را به خود اختصاص داد. ملی‌پوشان کشورمان با کسب سه مدال توسط فرزان عاشورزاده در وزن ۵۸- کیلوگرم، مسعود حجی زواره در وزن ۷۴- کیلوگرم و مهدی خدابخش در وزن ۸۰- کیلوگرم، یک برنز توسط ابوالفضل یعقوبی در مجموع با ۶۵ امتیاز عنوان قهرمانی با خود اختصاص داد.

روسیه میزبان با ۲ مدال نقره و ۳ مدال برنز و ۵۰ امتیاز نایب قهرمان شد و ازبکستان با یک طلا، ۲ نقره و ۴۳ امتیاز سکوی سوم را از آن خود کرد. کره‌جنوبی هم با یک طلا و یک برنز تنها موفق به کسب ۴۲ امتیاز شد و در چهارم ایستاد.

در تیم اعزامی کشورمان و در بخش بانوان کیمیا علیزاده با یک نشان برنز، اولین مدال تاریخ تکواندو بانوان در رقابتهای قهرمانی جهان را کسب کرد. روحانی، خدابنده اخلاقی و ایزدی هم توفیقی کسب نکردند. در تیم مردان نصر، کاظمی، عمیدی و مردانی هر کدام با کسب چند پیروزی و بالابردن امتیازات کشورمان نقش تعیین کننده‌ای در کسب عنوان قهرمانی داشتند.

ایران تنها کشوری غیر از کره‌جنوبی است که موفق به کسب عنوان قهرمانی در رقابتهای جهانی شده است. تیم ملی کشورمان سال ۲۰۱۱ با هدایت رضا مهماندوست، بیژن مغانلو و مجید افلاکی، سه طلای نصر، عبداللهی و کرمی، نقره باقری معتمد و دو برنز باقری و رجلی برای نخستین بار آن هم در مسابقاتی که کره‌جنوبی میزبان آن بود، قهرمان جهان شد.



انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۹:۳۲:۰۴

20 Jan 2020