۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۵
کد مطلب : ۱۷۱۷۴

مخالفان طرح تکریم بانوان شهرداری تهران به دنبال بازی سیاسی اند

اين طرح از زمان اجرايي شدنش تا امروز منتقدان و تحسين کنندگان زيادي داشته است. عده اي اين طرح را اينگونه توصيف کردند که شما به زنان و مردان اعتماد نداريد!
مخالفان طرح تکریم بانوان شهرداری تهران به دنبال بازی سیاسی اند
به گزارش جهان بین نیوز به نقل از منطقه آزاد،
زنان نيمي ازجامعه امروز را تشکيل مي دهند که هر روزه به دنبال تحقق حقوق مغفول شده خود در جامعه به اصطلاح مدني هستند. جايگاهي که اسلام هنگام ظهورش به زن داد بسيار بلندمرتبه تراز جايگاه اعراب جاهلي بود . به اين معني که يک زن با صرف نظر از هرچيزي، توانايي حضور به موقع در جامعه و ايفاي نقش متناسب با شأنيتش را دارد و مي تواند در کالبدهاي گوناگون حضور پيدا کند.

يک زن علاوه براينکه عضو اين جامعه است يک مادر و يک همسر است که به اقتضاي هر نقش بايد وظايف گوناگوني را اجرا کند. رکن اصلي تشکيل دهنده يک خانواده مادر است و بزرگترين سرمايه زن، عفت و پاکدامني اوست که پايه خانواده را تشکيل مي‌دهد.

زني که دوست دارد درجامعه حضور فعال داشته باشد نبايد اين فعال بودن را فداي از بين رفتن معنويت و پاکي خودش و خانواده اش کند. هرنوع فعاليتي که با نفس پاک بودن منافات داشته باشد براي زن ممنوع است. متأسفانه امروزه شاهد حضور زنان در اختلاط هاي بيجا در مراکز دولتي و غيردولتي هستيم که ضررهاي زيادي به بنياد خانواده مي زند.

مسلماً اختلاط زن و مرد، دختر و پسر، هر چه قدر هم از نظر تقوا و پيراستگي در درجه بالايي قرار داشته باشند، پيامدهايي دارد که هرگز به صلاح جامعه، فرد و خانواده نيست. بدون شک ايجاد بسترهاي لازم براي جلوگيري از اين اختلاط همت مضاعفي را مي طلبد .

يکي ازطرح هاي اجرا شده در راستاي حرمت نهادن به زن و جايگاه زن طرح تکريم زنان اجرا شده در شهرداري تهران است . اين طرح از زمان اجرايي شدنش تا امروز منتقدان و تحسين کنندگان زيادي داشته است. عده اي اين طرح را اينگونه توصيف کردند که شما به زنان و مردان اعتماد نداريد!!! لازم است دراين زمينه گفته شود هر نوع برنامه ريزي در مسير صيانت از زن به معناي اين نيست که به جامعه جوان زن و مرد از ديده ديگري نگريسته شده، بلکه به خاطر آن است که به عفت و عصمت آنان صيانت بيشتري بخشند. اين نوع کارها جنبه پيشگيري دارد که بهتر از درمان است.

يکي از موضع گيري ها در برابر اين طرح نظرات رسانه هاي غربي درباره ي اجراي آن است که درجواب آن ها لازم است يادآوري شود که ( هر وقت غرب ازشما تعريف کرد بدانيد مسير را اشتباه رفته ايد) و موضع‌گيري آنان نشانه اين است که اين کار نقطه قوت ما است که آنها را به هراس انداخته تا ما را از اين کار باز دارند.

اگر اين کار نقطه ضعف ما بود ما را تشويق مي‌کردند. جالب اين است که غربي که با همه آزادي هايش رو به زوال است و بالاترين آمار طلاق و سقط جنين را دارند و بنيان خانواده در آنان مطرح نيست چرا اظهارنظر مي کند.

طرح اجرا شده بدون شک خواسته اسلام براي بالا بردن شأن زن است و بايد خيلي زودتر از اين ها اجرايي مي شد.

علت اين مساله اين است که بايد اختلاط زن و مرد کم ترشود تا در برابر آن پيوند بين زن و شوهر زياد شود. ولي متاسفانه شاهد اجراي گزينشي اسلام هستيم؛هرجايي که فلان کار به نفع ما يا حزب ما بود آن را اجرا مي کنيم. شهيد مطهري در کتاب «مسئله حجاب» خوب به آن پرداخته‌اند. ايشان مي‌گويد "وقتي دقت مي‌کنيم مي‌بينيم بيشتر، اين مردان شکارچي هستند که از آزادي زن به معني اختلاط و بي‌بند و باري او دفاع مي‌کنند، چون مي‌بينند اگر اصول عفاف رعايت شود ديگر نمي‌توانند از زنان مختلف با هزينه ناچيز کام برگيرند."

البته بدون شک ما اين افراد را دلسوز ملت مي دانيم و اينکه به دنبال تجددگرايي دراسلام آن هم ازنوع افراطي هستند و اسلام را مي خواهند مطابق زمان خودشان تفسير کنند؛ ولي نمي دانند که اسلام تغیيرپذير نيست.

عده اي اين طرح را محدوديت مي نامند و اصرار دارند که از آن به عنوان مانع آزادي نام ببرند درحالي که اين افراد نمي دانند که هر محدوديتي بد نيست و در مقابل آن هر آزادي خوب نيست.

همانطور که گفته شد اين کار پيشگيري است آيا هر نوع پيشگيري محدوديت است؟ عقل انسان وي را محدودمي کند آيا بد است؟ از نظر گروهي ديگر اين طرح کرامت زن را زير سوال مي برد و از ارزش آن درجامعه مي کاهد، آيا از نظر اين گروه چيزي غير از اختلاط براي زن کرامت ايجاد نمي کند.

کساني که به دنبال کرامت بخشيدن به زن هستند در برابر تبليغات استخدامي روزنامه ها که بيان مي کنند استخدام زن با روابط عمومي بالا چه پاسخي دارند؟ چگونه تجاوزات محيط کار را مي خواهند توجيه کنند؟ چگونه ازهم پاشيدن بنياد يک خانواده که ازقضا ممکن است از نزديکان شما باشد را پاسخ مي دهند؟ اين دوستان کافي است سري به دادگاه هاي خانواده بزنند.

نکته ديگري که مطرح است قضاوت عجولانه و سريع درباره اين مطلب بلافاصله بعد از اجرا است، بهتر بود اين افراد حداقل فرصتي کوتاه براي اجراي آن بدهند بعد از آن جبهه گيري کنند. لازم است از زناني که در وسط ميدان هستند سوال شود و نظرخواهي کنند. بهتر است دراين زمينه چون با بنياد خانواده سروکار دارد بازي سياسي نشود و حداقل براي يک بار اين افراد به دور از حزب بازي ها اقدام کنند و به فکر منفعت کل جامعه باشند.

محدثه ايزدي
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۳:۴۹:۳۹

30 Dec 2019