۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۱
کد مطلب : ۱۳۹۳۴

شرکت بیش از شش هزار متعکف در اعتکاف سال گذشته

رئیس سازمان تبیلغات اسلامی چهار محال و بختیاری از شرکت شش هزار و ۵۳۶ متعکف در اعتکاف سال گذشته و حضور پنج برابری خواهران نسبت به برادران خبر داد.
شرکت بیش از شش هزار متعکف در اعتکاف سال گذشته
به گزارش جهانبین نیوز، حجت الاسلام رحمت الله اروجی در اولین جلسه ستاد اعتکاف که در دفتر نماینده ولی فقیه در شهرکرد برگزار شد از همه ارگانها و نهادهای دولتی دعوت به عمل آورد تا برای مراسم اعتکاف هم گرایی به وجود آید و شرایط امسال بهتر از سال های دیگر باشد.

اروجی ضمن ارائه گزارشی از مراسم اعتکاف سال۱۳۹۲ تصریح کرد: در استان ۱۰۰ مسجد محل براگزاری اعتکاف بوده است، که ۱۶ مسجد در شهرکرد،۲۰ مسجد در بروجن، ۱۲ مسجد در فارسان، ۱۳ مسجد در لردگان، ۹ مسجد در کوهرنگ، ۷ مسجد در سامان و ۶ مسجد در بن بوده است.

وی بیان داشت: تعداد معتکفین در کل استان ۶۵۳۶ هزار نفر بوده است که ۹۸۱هزار نفر از برادران و باقی از خواهران بوده است که به ترتیب شهرستان های زیر بیشترین تعداد شرکت کننده را به خود اختصاص داده اند: شهرکرد، بروجن، لردگان، فارسان، کیار، بن و سامان، اردل و کوهرنگ.

اروجی گفت: در اعتکاف سال ۱۳۹۲ نصف جمعیت از کسانی بوده است که برای اولین بار در مراسم اعتکاف شرکت می کرده اند، ۱۲۶۷هزار نفر برای بار دوم و ۱۹۲۰هزار نفر بیش از ۳ بار در این مراسم حضور داشته اند.

وی افزود: از بین شرکت کنندگان ۳۵۳۶ هزار نفر متأهل و ۲۹۸۲ هزار نفر مجرد بودند.

اروجی اظهار داشت: خواهران ۵ برابر برادران از این مراسم معنوی استقبال کرده اند و باید در قسمت برادران غنی سازی فرهنگی با رویکرد استقبال برادارن از مراسم اعتکاف به وجود آید.

انتهای پیام/
مرجع : بام ایران خبر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۶:۲۹:۳۸

29 Dec 2019